jarrulevyt

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
amim
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Su Huhti 02, 2006 17:16
Paikkakunta: Helsinki

jarrulevyt

Viesti Kirjoittaja amim »

kävin tuossa katsastamassa v. 94 900:seni ja hyvin meni läpi, mutta katsastusmies sanoi, että etummaisissa jarrulevyissä on kulumaa, jotka pitäisi uusia vuoden sisällä. soittelin tuossa länsiautoon ja kyselin hintoja.
uudet levyt maksaisivat 350 euroa ja jarrukengät 78 euroa zipale.
Kuulostaa melko kalliilta. Joten mistä kannattaisi kysellä osia, motonetissä jarrulevyt maksaa 42 €/ zipale ja jarrukengät 29 € zipale.
onko ne tarpeeksi laadukkaat?..ja missä kannattaisi remontti tehdä?
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: jarrulevyt

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

amim kirjoitti:kävin tuossa katsastamassa v. 94 900:seni ja hyvin meni läpi, mutta katsastusmies sanoi, että etummaisissa jarrulevyissä on kulumaa, jotka pitäisi uusia vuoden sisällä. soittelin tuossa länsiautoon ja kyselin hintoja.
uudet levyt maksaisivat 350 euroa ja jarrukengät 78 euroa zipale.
Kuulostaa melko kalliilta. Joten mistä kannattaisi kysellä osia, motonetissä jarrulevyt maksaa 42 €/ zipale ja jarrukengät 29 € zipale.
onko ne tarpeeksi laadukkaat?..ja missä kannattaisi remontti tehdä?
Itse en ostaisi Motonetistä niinkin tärkeitä kuin jarrun osia.
Edelliseen autoon ostin sieltä levyt , niin kieroon tyyliin viikossa.
Ei muuta kuin huonoa sanottavaa OMASTA kokemuksesta.
Saab 900 2.0t Cab -97
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Niin ja homman tekijäksi esim. Auto Westerlund Tapanilasta.
Saab 900 2.0t Cab -97
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Mulla on ollu motenet levyt + palat, välillä suorat, välillä pikkasen viipottaa, mutta niin tekee orkkiksetkin :)
Pysähtyy on, ainakin yhden jarrutuksen verran ;)
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: jarrulevyt

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

amim kirjoitti:kävin tuossa katsastamassa v. 94 900:seni ja hyvin meni läpi, mutta katsastusmies sanoi, että etummaisissa jarrulevyissä on kulumaa, jotka pitäisi uusia vuoden sisällä. soittelin tuossa länsiautoon ja kyselin hintoja.
uudet levyt maksaisivat 350 euroa ja jarrukengät 78 euroa zipale.
Kuulostaa melko kalliilta. Joten mistä kannattaisi kysellä osia, motonetissä jarrulevyt maksaa 42 €/ zipale ja jarrukengät 29 € zipale.
onko ne tarpeeksi laadukkaat?..ja missä kannattaisi remontti tehdä?
Remontti kannattaisi tehdä Pro-Car Servicessä. Ja ennen kuin joku sanoo, että "se on niin kaukana", niin kyllä täältä pääkaupunkiseudulta käy useampiakin saabisteja huollattamassa autoaan PCS:llä.

Tässä autoosi sopiva paketti, joka on halvempi/parempi kuin tuo 350 euroa +78 euroa / kpl -paketti:

http://www.speedparts.se/prod/sp_br_kit.shtml

Ja sieltä kitti XB-204. Kysypä sen hintaa Pro-Car Serviceltä. Veikkaan, että paketti lähtee noin ±400 eurolla + asennustyön hinta päälle.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2104
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja patse »

Ate, Brembo ja TRW/Lucas noilla merkeillä kun kysyy varaosaliikkeestä jarruosia, niin omasta mielestä saa laadukasta tavaraa. Vähän arvokkaammat ovat kuin Motonetin osat. Mulla on mennyt osittain luotto niiden tarvikkeisiin.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3858
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Ilmeisimmin tuo Speedpartsin kitti on toimii myös 15-tuumaisilla vanteilla? ...kun itselläni ei ole noista alkuperäisten koostakaan tietoa? Sportkitti kait tarkoittaa ehkä alkuperäistä parempaa?? :roll: Kerran vain kävi pieni käry jarruista, kun tuli paremmat kelit stage-1:llä moottori vahvistettuna.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
amim
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Su Huhti 02, 2006 17:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja amim »

Sen verran olen jo ehtinyt tiedustella asiaa, että ad- autokorjaamolla koko operaatio brembon osilla n. 240 euroa..jarrulevyt 108, jarrukengät 50 ja asennussarja 10..työ maksaa siellä 74 euroa => vianorilla työ 60 €..
osat hieman kalliimmat, mutta luulisin, että sinne voi viedä omat osat...
evacar:lla remontti maksaa brembon osilla 335 € ( tosin sinne ei voi viedä omia osia ja brembon osat selvästi kalliimmat kuin ad:llä)
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Satsaisin kyllä ihan suosiolla esim. noihin Brembon palikoihin Motonetin tuotteiden sijaan !
Itellä oli edellisess ng900 Taroxin levyt ja palat (tosin vain edessä) ja toimi todella hyvin. Speedpartsilta tilasin nuo aikanaan.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

juhokare kirjoitti:Ilmeisimmin tuo Speedpartsin kitti on toimii myös 15-tuumaisilla vanteilla?
Kyllä. Siksi olenkin käyttänyt niitä. Jos alkaisi oikein kunnolla päivittämään jarruja, niin sitten saisi uusia jarrusatulatkin ja (talvi)vanteet isommaksi kuin 15". Kallista puuhaa :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Omaani ostin Aineelta levyt eteen, muistaakseni 90€ oli hinta parille.
Etu- ja takalevyt mulla on tuossa huoltohistoriassa eriteltynä yht. 162€...

Mutta mutta, oon kokeillu siis orkkiksia ja varaosia ja kieroon kyllä vetää ja kovaa.

Nyt on 15pvä PCS:lle aika. Yritetään ottaa ongelmasta selvää.
Unelmatapaushan olisi, ettei tarttis laittaa ku kunnon levyt mutta siihen en kyllä enää jaksa uskoa. Kyllä tuossa jotain on pielessä ja pahasti.
Toivotaan, että selkiää.
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

snuggles kirjoitti:Kyllä tuossa jotain on pielessä ja pahasti.
GM leimat jarruissa on se syy, menee varmaan kaikilla etulevyt kieroon, ja takalevyt ruostuu paskax :?
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Viesti Kirjoittaja snuggles »

93t sport kirjoitti:GM leimat jarruissa on se syy, menee varmaan kaikilla etulevyt kieroon, ja takalevyt ruostuu paskax
Pidetään peukkuja, että on näin simppeli homma.
Mittailin nimittäin heittokellolla napaa tuossa kerran ja ei oikein hyvältä vaikuttanut... Toisaalta sain muutamalta taholta palautetta, että joko mittasin väärin taikka väärältä pinnalta, joka ei ole mittatarkka.
En tiedä, liittyykö ratin tärräys ajaessa samaan vikaan (tasapainotettu jo 2 vai peräti 3 kertaa) mutta toivottavasti siihenkin tulee selvyys.
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Kyllä se ratti tärisee jos on tarpeeksi kierossa etulevyt.
Nopein ja halvin korjaus on muutamat kunnon jarrutukset, sillä ne saa taas oikeemaan, ja tietty kieroontumaankin :)
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Viesti Kirjoittaja snuggles »

On sitä kuule kokeiltu! :)
Ei vaan tuo auto ilmeisesti kule nii lujaa, että sais "tarpeeksi" lämpimäksi.
Myöskään ei johdu vesiroiskeista kierous.
Sorvautin suoraksi vanhat levyt (ei raski uutta ostaa 2000-5000km välein)
kesäkuussa, kieroon menee vaikkei oo vettä satanu koko kesänä.
Kovia jarrutuksia en harrasta. Nätillä ajolla vetää kieroon.
Vastaa Viestiin