---

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

---

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

---
Viimeksi muokannut ng900aero, Ke Tammi 24, 2007 18:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900R
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ke Joulu 17, 2003 23:37

Viesti Kirjoittaja 900R »

NG900 3-ovisesta kun raotat kattoverhoilu takaikkunan yläpuolelta niin löydät pari mutteria, jotka ovat löysällä ja ne kiristämällä vuoto loppuu.

\\ Pete
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

---

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

---
Viimeksi muokannut ng900aero, Ke Tammi 24, 2007 18:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

---

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

---
Viimeksi muokannut ng900aero, Ke Tammi 24, 2007 18:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
saab900rs
"Aero"
Viestit: 389
Liittynyt: Ma Syys 08, 2003 09:04
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: ??

Viesti Kirjoittaja saab900rs »

ng900aero kirjoitti:Eikö kenelläkään ole tietoa asiasta? Entä ovatko takasivulasit kiinni myös jollain ihme peltilevyillä + tiivisteliimalla, näin olin näkevinäni takasivuverhoilun välistä?
Joo takalasi&takasivulasit ovat kiinni pulteilla+mutterilla ja sitten lasin ja pellin välissä on jonkinlainen elastinen liima. Jos haluat ikkunat irti, pitää liima ensin "viiltää" mattoveitsellä irti jonka jälkeen vaan työnnät lasin irti.

Itsellä kun oli noi sivulasit irti niin takaisin laittaessa laitoin paksua tiivisteliimaa väliin, sanoivat laakkosella että sellainen joku massa vaan mikä estää vuodot!
-¤Ahdin määrää tahdin¤-


Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
OrgTS
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: To Heinä 24, 2003 20:44

Täällä vuotaa myöskin

Viesti Kirjoittaja OrgTS »

Itsellä sama juttu.

Vuoto on jossain :( kattoverhoilun ja radioantennin sijoituspaikan välillä. Viime kesänä purin koko kattoverhoilun ja oikean kyljen takaosan verhoilun ja laiton vesiletkun katolle valumaan. Siinä sitten istuskelin auton takakontissa :oops: :oops: puolisen tuntia välillä aina siirrellen letkun paikkaa ja yrittäen demonstroida rankkaa vesisadetta.

Arvatkaa vaan löytyikö vuotokohtaa? :evil: :evil: Ei sitten niin minkäänlaista. Varmemmaksi vakuudeksi irrotin takaluukun tiivisteen ja liimasin sen kiinni silikonilla sekä tiivistin takaluukun saranapultit ja kiristin ne. Havainto on, että vettä tulee jostain korin puolelta mutta ei itse takaluukun alueelta :? .

Lopuksi aloin epäillä kondensoitumista. Näyttäisi nimittäin, että vettä tiivistyy auton verhoilun alaisille peltipinnoille vain erittäin kosteilla ilmoilla.

Olikohan tästä hyötyä kenellekään :?: .
Orginaali Turbo Sensonic = hyvä lähtökohta auton paranteluun ja henkilökohtaiseen konkurssiin
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

---

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

---
Viimeksi muokannut ng900aero, Ke Tammi 24, 2007 18:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

---

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

---
Viimeksi muokannut ng900aero, Ke Tammi 24, 2007 18:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
marko.hirvonen
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 20:14

Viesti Kirjoittaja marko.hirvonen »

mulla 900 -94 ja vettä valui takaronttiin. selvittelin asiaa ja mulla ainakin syy löytyi takalyhdyistä. takalyhdyt joissa vilkut ym ovat kiinni korissa kolmella mutterilla jotka löytyvät sisäverhoilun alle kurkistamalla siihen tehnystä luukusta takakontista lyhtyjen kohdalta. lyhtyjen ja korin välissä on käytetty tiivisteenä solumuovia joka ainkin mulla vuosien kuluessa painunut kasaan eikä tiivistänyt enää kunnolla, koska välissä kuraa ja pölyä lisäksi. toinen kohta mistä vettä valui konttiin oli ilmeisesti takalyhdyn ja lasin saumasta, vuosein varrella lasi ilmeisesti haurastunut j atullut hiushalkeamia saumaan josta vuoti lyhdyn sisään ja kerääntyi vilkun kohtaan lyhdyn alapinnalle, josta valui sisään konttiin polttimoiden vaihtoon tarkoitetun luukun kautta.

ei muuta kuin takalyhdyt irti ja solumuovin molemmille pinnoille hyvää silikoonia tai sitten muotoilla uudesta sopivan paksuisesta solumuovista uudet tiivisteet.
Vastaa Viestiin