---

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

---

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

---
Viimeksi muokannut ng900aero, Ke Tammi 24, 2007 18:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

No toho kytkimeen on pari vaihtoehtoa AP Racingin kytkin setti joka maksaa noin 450 eur tai Viggen kytkinlevy joka on noin 390 eur ilman klubi alennuksia. Veikkaampa että paineasetelma kandee vaihtaa vastaamaan uusia tehoja ja eteenkin vääntöjä. Viggen kytkin kestää tollaset 450 Nm ja todistetusti 510Nm näin talviliikenteessä :D Olli voi avautua tosta lisää
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

ng900aero kirjoitti: Eikös tuo Saabin kytkinremppa ole niin yksinkertainen toimenpide että uskallan viedä auton kenelle tahansa härski hartikaiselle eli käytännössä lähimpään pajaan?
Isotöinen se kuulemma on, pitikö laatikko pudottaa (?)

Kertokaa sitten vaatiiko toi viggenin kytkinpaketti hydraulikkaa alkupään satkuihin vaijerin sijaan
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 528
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

NG900T kirjoitti:
ng900aero kirjoitti: Eikös tuo Saabin kytkinremppa ole niin yksinkertainen toimenpide että uskallan viedä auton kenelle tahansa härski hartikaiselle eli käytännössä lähimpään pajaan?
Isotöinen se kuulemma on, pitikö laatikko pudottaa (?)

Kertokaa sitten vaatiiko toi viggenin kytkinpaketti hydraulikkaa alkupään satkuihin vaijerin sijaan
Laatikko pitää pudottaa. Samalla kannattaa tarkastaa/vaihtaa vaihteensiirtoakselin-,kampiakselin- ja vetonivelien tiivisteet.

Kyselin juuri tarjousta Pro Car Servicestä kytkin levyn vaihtoon. On kytkin muutaman kerran luistanut. Laitaan suoraan Viggenin kytkinsetti jos vielä luisto jatkuu. Nyt on mittarissa 201tkm joten levynvaihto alkaisi varmaan jokatapauksessa olemaan ajankohtainen. Toisaalta jos kytkin vain harvoin luistaa eikä se häiritse ajoa on se hyvä suoja vaihteistolle.

Miten sulla NG900T on pitänyt kytkin Maptunin setillä?
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

NG900SET -95 kirjoitti:Miten sulla NG900T on pitänyt kytkin Maptunin setillä?
Toi maptun boksi on vasta ollu niin vähäisessä käytössä ettei pysty sanoo, sen pari viikkoa mitä boksia testailin niin ei ollu valittamista. Mulla siis on talviajossa alkuperäinen boksi ja maptun odottaa kesärenkaiden vaihtopäivää 8)

Hyvä keino hillitä virityshimoja. Alkuperäiseen boksiin ja nastarenkaisiin verrattuna kesäkumeilla, paljaalla asvaltilla ja maptunilla tulee tosta vaan naps ainaski tuhat heppaa :lol:
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 528
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

NG900T kirjoitti: Hyvä keino hillitä virityshimoja. Alkuperäiseen boksiin ja nastarenkaisiin verrattuna kesäkumeilla, paljaalla asvaltilla ja maptunilla tulee tosta vaan naps ainaski tuhat heppaa :lol:
En kanssa tiedä pitäisikö vielä vaihtaa orkkisboxi vaikka viikoksi kiinni ennen kesää niin että suhteellisuudentaju palautuu edes hetkeksi.
Noin kuukausi meni Stage 3:sella ennekuin tottui tehoihin ja nyt se tuntuu taas melkein vakiolta. Lisää viriä ei kuitenkaan vähään aikaan tule. Ensin pitää saada kytkin ja jarrut pitämään.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Vastaa Viestiin