NG900 tai 9-3 ostamassa, mitä tarkistan

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3504
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

NG900 tai 9-3 ostamassa, mitä tarkistan

Viesti Kirjoittaja SS »

Kiikarissa olisi reilut 200tkm ajettu 96-vuosimallin 900 2.0 vaparikoneella. Mitä tuosta kannattaisi erityisesti tutkia?

- Ruosteen osalta ovien alareunat, takaluukku ja helmat, mitä muuta?
- Pitäisikö 200tkm korvilla olla joku iso huolto?
- Onko tuossa jo paljon puhuttu sytkämoduuliongelma?
- Onko 200tkm ko. mallille paljon vai vähän? :)

Mitä muuta ko. mallista kannattaisi tietää?
Viimeksi muokannut SS, Ti Tammi 30, 2007 22:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Suosittelen lämpimästi kokeilemaan "Haku"-toimintoa.
Tätä(kin) asiaa on muistaakseni useasti käsitelty täällä!
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: NG900 ostamassa, mitä tarkistan

Viesti Kirjoittaja Eski »

- Ruosteen osalta ovien alareunat, takaluukku ja helmat, mitä muuta?
Siinäpä ne tärkeimmät, myös helmamuovien alta voi löytyä ruostetta...
- Pitäisikö 200tkm korvilla olla joku iso huolto?
Noissa ei käyttöhihnan vaihto kuulu huolto-ohjelmaan, mutta samalla koneella varustetuissa 9-3:ssa, se kuuluu 210K huoltoon... Suositeltavaa on ainakin tarkistaa hihnan ja hihnapyörien kunto.
- Onko tuossa jo paljon puhuttu sytkämoduuliongelma?
Vaparissa ei ole Trioniccia, vaan ihan perinteinen virranjakajasytkä.
- Onko 200tkm ko. mallille paljon vai vähän? :)
Riippuu miten autoa on pidetty, kuten aina...

Eski
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3504
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja SS »

Tosiaan tuon sukupolven Saabien tekniikka on meikäläiselle melko outoa, ei ole hajuakaan millainen sytytys noissa on :)

Hakutoiminnolla hain ensiksi, mutten näihin löytänyt selvää vastausta kysymyksiini. Kiitän näistä tiedoista!
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3504
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja SS »

Miten nuo helmamuovit tuossa on kiinnitetty? Ei noiden alle varmaan ilman työkaluja pääse kurkistamaan, hieman vaikeaa autoliikkeessä :(
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3504
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja SS »

Jatkan yksinpuhelua, mutta katse alkaa suuntautumaan uudempaan vuosikertaan. Katselin yhtä 2002-vuosimallista 9-3:sta ja lokasuojien ruostesuojattomuus ihmetytti. Takalokarin sisäpinnalla oli ainakin etureunassa näkyvissä pelkkä maali, ei mitään massaa pinnassa. Miten nuo normaalisti on suojattu?

Oli tosin hieman epäilyttävän näköinen muutenkin, tiedä mitä sille on tehty...
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: NG900 tai 9-3 ostamassa, mitä tarkistan

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

SS kirjoitti:Kiikarissa olisi reilut 200tkm ajettu 96-vuosimallin 900 2.0 vaparikoneella. Mitä tuosta kannattaisi erityisesti tutkia?
Näin kevättä kohden mennessä kannattaa GM900:sta tutkia ensimmäisenä ettei katto ole kiinteää mallia, ja että pakosarjan kaverina on turbo :D
Noiden 10-vuotiaiden Saabien hinnat on tulleet jo sen verran alas ettei cabetkaan kamalasti enää maksa, suosittelen sellaista ympärivuotiseen käyttöön ;)
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3504
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja SS »

^:D

No eipä tarvitse pohtia enää, kulkine löytyi. Vuosimalliksi venyi lopulta 2002.
Vastaa Viestiin