Saab 9-3 og konepellin merkki

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Hietalahti
"Viggen"
Viestit: 683
Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 07:44
Paikkakunta: Vaasa

Saab 9-3 og konepellin merkki

Viesti Kirjoittaja Hietalahti »

Onko jollain ylimääräinen ja edullinen hyväkuntoinen tai uusi Saab-Scania merkki konepeltiin. Auto vm 1999.
#9000 Aero
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Itse suosin uutta. Uuden hinta merkkiliikkeessä noin 20-25e
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6483
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Klubin pj. Juha Lehtonen myy uusiotuotantomerkkejä edullisesti. Yhteystiedot löytyy klubin nettisivulta.

Eski
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Minulla saattaa jäädä kohta ylimääräiseksi.
Tarkempaa aikataulua en tosin osaa sanoa.
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Ostin just länsiautosta merkin klubihintaan 17euroa.
Huh sata mummoa mokomasta lätkästä.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Iskariot
"Hölösuu"
Viestit: 1287
Liittynyt: La Joulu 27, 2003 01:42
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Iskariot »

Milläs tuo lätkä on kiinni pellissä? Joskus sitä kiinnitystä alapuolelta vilkuilin muttei ihan selvinny... Tuo oma kiesi kaipaisi kans uutta aarnikotkaa keulalle :roll:
#2029 Kari Kutuniva
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Iskariot kirjoitti:Milläs tuo lätkä on kiinni pellissä? Joskus sitä kiinnitystä alapuolelta vilkuilin muttei ihan selvinny... Tuo oma kiesi kaipaisi kans uutta aarnikotkaa keulalle :roll:
Konepellissä on kaks reikää jossa pienet muoviholkit, johon merkin takana olevat muovipiikit upotetaan.
Itse en saanut vanhan merkin kiinnitystä ehjänä irti, vaikka tiesin miten merkki on kiinni ja kampesin kuinka varovasti niin merkin muovipiikit katkesivat puolesta välistä ja päät jäivät holkkien sisään.
Mulle jäi vaihtoehdoksi irroittaa tukkeutuneet holkit käytännössä väkisin repimällä=rikkomalla taikka painaa puolikkaat piikinpäät holkkiin syvemmälle sisään ja uutta lätkää päälle vanhoihin hieman kärsineisiin holkkeihin. Valitsin jälkimmäisen vaihtoehdon, koska uusia holkkeja ei ollut ja hyvinhän tuo näyttää pysyvän. Lyhensin uuden merkin piikkejä millin-pari varmuudeksi ettei jää koholle. Voi varmistella vielä tipalla liimaa.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6483
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Lehtoselta saa merkin "sisäosan", jolloin sitä pohjaa ei tarvitse irroittaa. Helpompi vaihtaa ja maksaa vain 8 euroa.

Eski
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

PCS:ssa tuo merkki oli muistaakseni 14,60€.
Ite juuri pari päivää sitten vaihdoin. Kyllä tuo ehjänä lähti. Etureunasta pienellä ruuvarilla, jonka kärki ohuen kankaan sisällä naarmujen välttämiseksi, etureunaa ylös ja sen jälkeen takareunasta sama homma. Tarkkuutta ja kärsivällisyyttähän tuo vaatii, joten ihmettelen omaa onnistumistani. Takaluukun merkki pitäisi vielä vaihtaa.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
ojahai
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Ti Joulu 05, 2006 14:31
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ojahai »

Mulla on sama homma edessä, uudet merkit on jo hankittu, mutta millä toi takamerkki olis tarkotus saada irti? Tuntuu olevan tosi tiukkaa liimaa, pelkään että maalit lähtee sen merkin mukana.

Joo ja sitten vielä, kannattaako uudet holkit laittaa ekaks kiinni konepeltiin vai sitten niihin merkin piikkeihin?

nimim. Epätietoinen
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Surffaan Mimmin vastausta eli ensin holkit konepeltiin minne ne kuuluukin. Takaloosterin merkistä tulee kommenttia myöhemmin tänä viikonloppuna kun autolle pääsen.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
9ooTbo
"Saabisti"
Viestit: 182
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 15:13
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 9ooTbo »

NG900T kirjoitti:Konepellissä on kaks reikää jossa pienet muoviholkit, johon merkin takana olevat muovipiikit upotetaan.
Itse en saanut vanhan merkin kiinnitystä ehjänä irti, vaikka tiesin miten merkki on kiinni ja kampesin kuinka varovasti niin merkin muovipiikit katkesivat puolesta välistä ja päät jäivät holkkien sisään.
Mulle jäi vaihtoehdoksi irroittaa tukkeutuneet holkit käytännössä väkisin repimällä=rikkomalla taikka painaa puolikkaat piikinpäät holkkiin syvemmälle sisään ja uutta lätkää päälle vanhoihin hieman kärsineisiin holkkeihin. Valitsin jälkimmäisen vaihtoehdon, koska uusia holkkeja ei ollut ja hyvinhän tuo näyttää pysyvän. Lyhensin uuden merkin piikkejä millin-pari varmuudeksi ettei jää koholle. Voi varmistella vielä tipalla liimaa.
Juuri vaihdoin molempiin päihin uudet lätkät ja konepellin lätkän kanssa kävi juuri vastaavasti, eli vanhan lätkän piikit poikki. Hetken koitin niitä holkkeja onkia pois pellistä, mutta ei niitä ehjänä olisi irti saanut.. Sitten otin sopivan kokoisen poranterän ja porasin holkkien sisään jääneet piikin jämät pois. Sitten vain uusi merkki samoihin holkkeihin ja hyvin näyttää pysyvän. Takakontin lätkä oli melko tiukassa, mutta hetken ujuttelun jälkeen lähti ihan näppärästi ja sen jälkeen vain vanhojen teippien jämät raaputtelemalla pois ja uusi merkki teipillä paikoilleen.

Lätkät tilasin viime vuonna partsforsaabs.comista. Auton vuosimallikin uudistui, kun merkit vaihtuivat vanhoista Saab-Scania merkeistä uudempiin.. :D
<-------------------------------->
90-86>OG900-89>NG900-94>OG9³-99>Golf-04>Jetta-08>Golf Variant-10>Touran-12->Passat-06>Passat-06->9³SC-08->Touran-12->Tiguan-13 + 9³SS-04 + 9³-00
Fred Scuttle
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Onko tuo takaluukun merkki samanlaisella kiinnityksellä kuin konepellin?
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Fred Scuttle kirjoitti:Onko tuo takaluukun merkki samanlaisella kiinnityksellä kuin konepellin?
Takaluukun merkki tarralla.
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Fred Scuttle
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

LR kirjoitti:
Fred Scuttle kirjoitti:Onko tuo takaluukun merkki samanlaisella kiinnityksellä kuin konepellin?
Takaluukun merkki tarralla.


Koko merkki tarralla, vai pelkkä logo?
Vastaa Viestiin