Sytytysongelmia T5/Venttiilivikaa
Sytytysongelmia T5/Venttiilivikaa
Ajelin kotia kohti ja ihmettelin tehottomuutta. No ajelin hiljakseen kotiin saakka sen suurempaa stressaamatta kunnes risteyksessä huomasin että kone täristää. Kilometrejä tuli kumminkin noin 80km. Maantiellä cruise päällä ei huomannut selvästi oireita.Otin tulpat pois ja 3. sylinterin tulppa oli aivan musta. Vaihdoin uuteen, ei ollut apua. Onko mahdollista että sylinteriin on muodostunut niin paljon karstaa yms. muuta skeidaa että uusikaan tulppa ei toimi. Itse veikkaisin DI-kasettia, mittarissa 155tkm ja ilmeisesti alkuperäinen kasetti. Onko Saab-huollossa yleisesti testikasetteja? Onko mahdollista että sisuskalut ovat kärsineet pimeän sylinterin takia?
Viimeksi muokannut FreeZ, To Kesä 07, 2007 20:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vuotavat ja/tai irronneet venttilinvarsikumit voinee myös aiheuttaa mustumista, kun sylinteriin pääsee vuotamaan öljyä. Täristämistä se ei juuri aiheuta kumminkaan...
Hook
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
itel aieheutti täs tehotomuutta Ilmastoinninkompura. ku oli laakerit menny paskat niin rasitti konetta näköjää sen verran et esim risteykseen tullessa nii kierokset meni sinne 400->600 ja kone täris aika söpösti.
villi veikkaus mut.
villi veikkaus mut.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Itellä kävi taannoin kolmella pytyllä ja huollossa diagnosoivat yhden suuttimen olleen jumissa. Puhdistusainetta bensan sekaan ja sen jälkeen toiminut toistaiseksi.
900C 4d -89
MB GLK -11
Buster L -04
exät: 9-3 2.0t -99, 9-5 2.3t vector wagon -04, 9-3 SC Aero 2.8TS A -07, 9-5 Wagon 1.9TiD Vector Griffin A -09, 9-5 TiD4 Linear A -10
MB GLK -11
Buster L -04
exät: 9-3 2.0t -99, 9-5 2.3t vector wagon -04, 9-3 SC Aero 2.8TS A -07, 9-5 Wagon 1.9TiD Vector Griffin A -09, 9-5 TiD4 Linear A -10
Kuulemma kumit elämänsä kunnossa. Itsekin pohdin tuota ja sanoin asiasta korjaajalle, mutta oli sitä mieltä, että uusilla kumeilla ei ole vaikutusta.Eski kirjoitti:Ettei olisi kuitenkin venttilinvarren tiivisteet valskanneet, jonka seurauksena pakovenat karstoittuvat ja lopulta karstottunut venttiili kärvähtää...
Eski
Öljy palotilassa nostaa palolämpötilaa.
Itsellä poltin/hajotin yhden tulpan keskielektrodin eristeen ykköspytystä pidemmällä vedolla, kun ykköspytyn venanvarren tiivisteet vuoti ihan huolella. Nämä eletrodin palaset sitten tekivät männän lakeen ja kannen tasa-alueisiin pieniä puukoniskuja ja jyystivät pikkasen turbon pakosiipeä mennessään..
Oheisessa topicikissa kuva eräästä käytössä olleesta tulppasarjasta, joka ei kokenut niin huonoa kohtaloa....
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... c&start=30
Itsellä poltin/hajotin yhden tulpan keskielektrodin eristeen ykköspytystä pidemmällä vedolla, kun ykköspytyn venanvarren tiivisteet vuoti ihan huolella. Nämä eletrodin palaset sitten tekivät männän lakeen ja kannen tasa-alueisiin pieniä puukoniskuja ja jyystivät pikkasen turbon pakosiipeä mennessään..
Oheisessa topicikissa kuva eräästä käytössä olleesta tulppasarjasta, joka ei kokenut niin huonoa kohtaloa....
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... c&start=30
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.