Apurunko ja TP-ketjun poisto?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Apurunko ja TP-ketjun poisto?

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Elikäs torstaina täytyisi mennä nosturille irrottamaan NG900:sen öljypohja rahisevan tasapainoketjun saattamiseksi puun oksalle roikkumaan.

Selailin Haulla, ja hyviä ohjeita löytyikin, mutta ainoa asia mikä jäi askarruttamaan on se, että tuossa apurungon irroituksessa niin pudotetaanko koko kelkka alas, vai riittääkö pelkkä apukuskin puoleisen nurkan raottaminen?

Kun ei pääse silmäilemäänkään kyseessäolevaa autoa ennenkuin torstaiaamuna haen sen ja syöksyn hallille.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Periaatteessa riittää apparin puolen "raottaminen".
Käytännössä kaikki pultit pitää löysätä, että saa "mukavasti" raotettua. Samalla vaivalla ottaa koko apu rungon irti (6 pulttia + 2 mutteria moottorin takakumille, sekä alapallon mutterit), niin ei ole tiellä..

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
MrG
"Aero"
Viestit: 409
Liittynyt: Su Elo 07, 2005 16:23

Viesti Kirjoittaja MrG »

Kun katkasee ketjun niin kannattaa sitte miettiä, että kummalta puolen kampiakselia sen tipauttaa.
En nyt muista kummaltapuolen ite sen tipautin, mutta ketjun loppuosa jäi aika pahasti kiinni johonki ohjurien ja laakeripukkien väliin :?
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

No joo, nyt on sitten aikaa suunnitella ensiviikkoon. Olin tässä aamusella hakemassa autoa, ja kuskasin työkaluja peräkonttiin, kun kissa hyppäsi uteliaana takapuskurille, ja takaluukku perkele lävähti omia aikojaan kiinni ja kissa välissä, itse en ehtinyt tehdä mitään. Armoton rääkäisy ja kissa juoksi metsään, eli täytyi perua nosturin varaus ja nyt on sitten luvassa kissan etsintää että selviää miten kävi.

Perkele että voi olla huonoa tuuria joka asiassa, ihana aamu taas.. :evil:
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

OT:ksi meni mutta ei auttanut muu kuin jäädä etsimään kattia, kun ei tiennyt että kuinka hälle kävi. Minulle kun ei oltu kerrottu että takaluukun pumput ovat entiset, ja luukku lävähti koko painollaan alas niin että pahaa teki. Kyseessä siis Äitimuorin kissa, ja saabi, joka katin meinasi syödä. No, kissa löytyi iltapäivällä pitkällisten etsintöjen ja huhuilujen jälkeen, ehjänä mutta selvästi vittuuntuneena.


MrG kirjoitti:Kun katkasee ketjun niin kannattaa sitte miettiä, että kummalta puolen kampiakselia sen tipauttaa.
En nyt muista kummaltapuolen ite sen tipautin, mutta ketjun loppuosa jäi aika pahasti kiinni johonki ohjurien ja laakeripukkien väliin :?
Ja takaisin aiheeseen, eli kun Tonttuun tein viimeksi koneremonttia, niin ainakin senaikaisten järkeilyjen ja nyt katseltujen valokuvien perusteella meinaisin nykiä ketjun koneen takapuolelta päin katsoen pois. Etupuolellahan on se "ohjauspyörä", tai mikälie aivan TP-akselin pyörän vieressä, mikä ainakin omalla järjellä ajateltuna on potentiaalinen jumituskohde ketjua vedettäessä koneen etupuolelta ja ketjun valahtaessa näitten kahden lähekkäin sijaitsevan pyörän väliin jumiin, sikälimikäli siellä enää edes hampaita on jumittamassa.

Ja apurungosta ja sen irroittelemisesta, onkos homman tehneillä kokemuksia ja/tai näkemyksiä siitä, että tuleeko suorittaa pyörien suuntaus homman jälkeen, vaiko menisikö "hyvällä tuurilla" kaikki samoin paikalleen miten olikin?
MrG
"Aero"
Viestit: 409
Liittynyt: Su Elo 07, 2005 16:23

Viesti Kirjoittaja MrG »

Kannattaa päästää sieltä missä on enempi tilaa. Mulla sillon leves se ketjun pää koska jouduin katkaista sen taltalla ja tuon levenneen pään takia sen joutu rullata ahtaammalta puolen ulos.

En huomannu mitään vaikutusta ajettavuuteen vaikka apurunko olikin irti.
Eihän noissa käsittäkseni muutu, kuin korkeintaan etupyörien asento takapyöriin nähden.
Vastaa Viestiin