Joskus ei CRUISE mee päälle ?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
No5
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Ma Maalis 22, 2004 13:51

Joskus ei CRUISE mee päälle ?

Viesti Kirjoittaja No5 »

Mikähän mahtaisi aiheuttaa kun on tullut pari kertaa tilanne jossa cruise ei mene päälle. Kun laitan cruisen päälle niin valo syttyy mittaritauluun ihan OK ( paitsi pari kertaa huomasin että se välähti pari kertaa ). Nopeuden lukitseminen ei kuitenkaan toimi. Viimeeks eilen Treen motarilla, nopeutta n. 130 eikä huolinut cruisea päälle. Pysähdyin kahville jossain välissä ja HUPs - cruise toimi taas ihan vittuilematta ???

En ole ihan 100% varma mutta kerran taisi samaan aikaan cruisen häiriön kanssa heittää ACCn pois päältä -> ECOlle.

Oivaltaako joku jotain logiikkaa - onks tossa cruisessa joku "nopeusalue" tms...??? millä se toimii ?
============
NOVIISI_9-3_2.0t_00
coupesaabi
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 15:49
Paikkakunta: Helsinki

-

Viesti Kirjoittaja coupesaabi »

Mulla on ollut ihan sama ongelma enkä tiedä mistä johtuu? Mitä sieltä polkimista pitäisi löytyä?

t. saab - lentokoneen sivutuote :wink:
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

...ja jarruja pitää käyttää kerran ennen kuin cruise suostuu menemään päälle. Eikä toimi muistaakseni alle 40 km/h nopeudessa.
OA
"Tuplakaasari"
Viestit: 85
Liittynyt: La Huhti 10, 2004 16:20
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja OA »

9-5:ssa oli myös samanlaisia ongelmia.
Huollon yhteydessä kattoivat cruisea ja joku
sähkövika siinä oli...mut nyt toimii taas :wink:
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Mulla oli aluksi ihan samaa vikaa. Liekkö auto seisonut jonkun aikaa ulkona talvella, lievä kontakti pintojen hapettuminen ehkä. Itse käytän cruisea paljon ja ongelmat ovat kadonnet ekan kahden viikon aikana auton ostosta.
9-3.1972
No5
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Ma Maalis 22, 2004 13:51

Viesti Kirjoittaja No5 »

Mimmi kirjoitti:Pitäisi löytymän kytkimet, jotka naksahtavat painaessasi poljinta.
JEP, OK.
Kiitos & kumarrus... matka jatkuu :-)
============
NOVIISI_9-3_2.0t_00
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Yksi joka kans vaikuttaa Cruisen toimintaan on bensatankin korkki 8O ja totta se on jos korkki ei ole kunnolla kiinni niin cruise ei toimi. Ja vielä jos cruisella ajettaessa renkaat vetävät tyhjää ja TCS puuttuu peliin menee minulla ainakin cruise toiminto sekaisin. Homma normalisoituu jos katkaisen virrat hetkeksi.

Ai niin ja jos bensatankin luukko on auki cruise ei toimi. Kaikki testattu :?
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Minun cruiselle tuli ihmeparantuminen Perjantaina ajellessa töistä kotiapäin, aattelin siinä että kyllä olis mukavaa jos tuo cruise toimis.
No painoin napista ja yhtäkkiä cruise valo meni päälle, halleluja :lol:
Sitten hokasin että minähän olin Torstai iltana purkanu noita muovi paneeleita polkimien kohdilta, ja ehkä sopivasti sorkkinu jotain johtoja :D
On nuo sähkövempaimet sen verran yliluonnollisia laitteita että huhhuh.

Kuitenki sillälailla on tuo mun cruise oireillu että ite cruise toimintoa ei ole saannu päälle( cruise valo ei syty) muuten pelannu moitteettomasti.
Ongelma ilmaantu talven aikana, kun auto lämpeni ei valoa saannu päälle tai pois päältä. Kylmänä se toimi aina erinomaisesti.
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Diesel
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 13:15
Paikkakunta: Espoo

Joskus ei CRUISE mee päälle ?

Viesti Kirjoittaja Diesel »

Mulla ainakin -00 mallin 9-3;ssa ei toimi ollenkaan seuraavalla kerralla jos edellisen kerran auto on sammutettu cruise päällä. Apuna auton sammutus cruise pois päältä ja uudelleenkäynnistys. Tää on mun mielestä ominaisuus ei vika koska tekee sen aina.
9-3 Diesel
84 Aero
pertti666
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:47
Paikkakunta: Turku

Re: Joskus ei CRUISE mee päälle ?

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

Diesel kirjoitti:Mulla ainakin -00 mallin 9-3;ssa ei toimi ollenkaan seuraavalla kerralla jos edellisen kerran auto on sammutettu cruise päällä. Apuna auton sammutus cruise pois päältä ja uudelleenkäynnistys. Tää on mun mielestä ominaisuus ei vika koska tekee sen aina.
tuo selittänee sen kun jo "melkein" luulin autooni tulleen ensimmäisen vian (nyt on 15 000 km ja 1 vuosi ja kuukausi mittarissa) alkuviikosta, eli pysähdyin bussipysäkille kaivamaan autolaturia hanskalokerosta, ja tais tosiaan olla cruise päällä..liikkeelle lähdettyä se ei enää "lukittunut" haluttuun nopeuteen.seuraavan pysähdyksen ja moottorin sammutuksen jälkeen toiminut normaalisti..ja tais olla cruise päällä kun äkkijarrutin pysäkille...no taas löytyi lisää ominaisuutta..on melko monipuolinen ja ominaisuusrikas auto kyllä tämä 9-3 :P
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

ja kun tiedustelin noita bugeja maahantuojalta niin siellä oltiin tietämättömiä, ihan kuin eivät toisi ollenkaan moista autoa maahan :roll:

Eli selvä bugi ohjelmassa eivät vain myönnä tapansa mukaan virheitä :)
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Käytän matka-ajossa paljon cruisea, eikä kertaakaan ollut mitään ongelmaa. *kop kop* 8O

Mulla on tainnut käydä muutenkin hyvä tuuri. Olen ajanut autolla kilometrit 83t-108.5t. Eli yhteensä 25.5tkm ja ainoat korjaukset on olleet termostaatti (Auto seissyt ennen kuin ostin sen) ja vetarin holkki ja sisempi tiiviste. Polttimon ja pissapojan takaiskuventtiilinkin olen joutunut hankkimaan. Toivotaan, että hyvä tuuri ei lopu vieläkään.

Ai niin. Kuljettajan ikkuna on meinannut olla muutaman kerran nousematta, mutta pienellä kytkimen remppaamisella noussut. Muuten ei ole ollut valittamista. Niin, toittakai etupää narisee pakkasella ja muutenkin liikkeelle lähtiessä vaikka alla powerflexit.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6445
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

peinu kirjoitti: Ai niin. Kuljettajan ikkuna on meinannut olla muutaman kerran nousematta, mutta pienellä kytkimen remppaamisella noussut. Muuten ei ole ollut valittamista. Niin, toittakai etupää narisee pakkasella ja muutenkin liikkeelle lähtiessä vaikka alla powerflexit.
Ikkunannostimen reistaaminen johtuu katkaisijasta. Minullakin alkoi reistata kuskin ikkuna. Se "katkasijapaketti" lähtee kokonaisuudessaan irti, kun tökkää pienen ruuvarin etureunan kolosta sisään. Sitten piuha irti liittmestä laatikon pohjasta. Sen paketin kun avaa, niin ei kannata säikähtää vaikka osat irtoaa, jopa minäkin sain sen kasattua ;-) Kun laatikko on auki hiotaan katkaisijan kontaktipinnoista hapettumat pois. Sitten vain paketti kasaan... Kannattaa ainakin yrittää tuota korjausta, uusi osa nimittäin maksaa PCS:llä noin 300EUR.

Alustan pakkasnarinat johtuu kallistuksenvakaajan kumiheloista ja niitä ei Powerflexin setissä ole. Molycotea peliin, jos haluaa narinasta eroon.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Empiirinen testi.

Pysäytä auto esim tienlaitaan ja sammuta moottori, mutta älä ota avainta irti lukosta. Käynnistä moottori ja lähde ajamaan. Cruise ei toimi juuri sen takia että et painanut jarrua missään välissä käynnistyksen jälkeen. Mä olen raapinut tän aiheen parissa jonkin tovin ja nyt pitkällä matkalla tein yllä kuvatulla tavalla. Cruise toimii heti kun olet hipaissut jarrua. Tässä kohtaa iso käsi softan suunnittelijalle, miksi ihmeessä tällänenkin ominaisuus :lol:
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 528
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Eukolla on kanssa ollut noita ongelmia. Cruise ei mene päälle kun se ajaa vaikka itse yritän hantin puolelta. Itsellä ei koskaan ongelmia. Ilmeisesti tulee poljettua jarrua automaattisesti käynnistyksen yhteydessä.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Vastaa Viestiin