Saab 9 3 v99

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
timppa56
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Su Loka 12, 2008 12:31

Saab 9 3 v99

Viesti Kirjoittaja timppa56 »

9 3 2.2 TDI,ajossa rykäs pari kertaa otti ja sammu,eikä minkään laista käyntiinlähtö elkeitä startatessa,vaihdettu ailipaine putkia ,polttoaineen paluuputket,PA suodatin,jako pumpulle tulee PA:ne mutta ei suuttimille asti,olisko pumpun mekaaninen vai elektrooninen vika.Tarttis vähä APUVA,olisko jollakin ollut vastaavaa.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saab 9 3 v99

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Väärä palsta. Oikea palsta olisi NG900/9-3.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Re: Saab 9 3 v99

Viesti Kirjoittaja pade »

Siirretty 9-3 & NG 900 -osioon.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6438
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Saab 9 3 v99

Viesti Kirjoittaja Eski »

Paljonkos nokivasaralla on ajettu?
Olisikohan ruiskupumppu lauennut:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=68335
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=65787

Eski
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2074
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Saab 9 3 v99

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

timppa56 kirjoitti:9 3 2.2 TDI,ajossa rykäs pari kertaa otti ja sammu,eikä minkään laista käyntiinlähtö elkeitä startatessa,vaihdettu ailipaine putkia ,polttoaineen paluuputket,PA suodatin,jako pumpulle tulee PA:ne mutta ei suuttimille asti,olisko pumpun mekaaninen vai elektrooninen vika.Tarttis vähä APUVA,olisko jollakin ollut vastaavaa.
Eipä ne juuri mekaanisesti hajoa. Pääsyy on elektroniikan hajoaminen. Jotkut ovat korjailleet jopa itse näitä elektroniikka yksiköitä. Muuten korjaus maksaa yli 2000€, koska vaihtavat koko pumpun.

Opelclubilla on aika paljon asiaa pumpun vaihdosta. Sama VP44 pumppu on Opelin 2.0, 2.2 ja BMW:n 2.0d (vuosituhannen vaihteen autoisssa). Myös Fordin nokalta löytyy samaa mallia.

Olen kirjoittanut jossakin vaiheessa linkin Saksaan lähettävästä korjauspajasta, joka korjaa kyseisen pumpun ohjausyksiköitä 300€ hintaan.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Saab 9 3 v99

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Mitenkäs muuten onnistui omassasi tuo korjaus? Tai lähinnä siis, että millä tavoin sait sen korjattua?
Tästä ei muistaakseni ikinä tullut sen enempää puhetta, kun mainitsit vain, että "muutama" tunti siinä koko korjausurakassa vierähti.
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2074
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Saab 9 3 v99

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Azanovix kirjoitti:Mitenkäs muuten onnistui omassasi tuo korjaus? Tai lähinnä siis, että millä tavoin sait sen korjattua?
Tästä ei muistaakseni ikinä tullut sen enempää puhetta, kun mainitsit vain, että "muutama" tunti siinä koko korjausurakassa vierähti.
Vaihdoin PCS:ltä hakemani ohjausyksikön pumppuun. Alkuperäinen lähtee korjaukseen, kunhan saan aikaiseksi.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Mike Hunt
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: Ke Marras 30, 2005 19:20
Paikkakunta: Tampere

Re: Saab 9 3 v99

Viesti Kirjoittaja Mike Hunt »

Jos alat itse korjailemaan niin ole varovainen kun irroitat ohjausyksikön pumpusta. Lattakaapeli pumpun ja ohj.yksikön välillä on yllättävän lyhyt ja ohut.
9-3 1.8 farkku -09, 900 aero T16-SLM/2520" -84 kesäpirssi
Vastaa Viestiin