Moikka,
Ihmettelin kun Saabin takakontissa on jatkuvasti kosteutta, ja purin oikean puolen verhoilun irti. Syy oli kohtalaisen ilmeinen, pyöräkotelon yläosassa nyrkin kokoinen puhkiruostunut reikä, laajenee luultavasti rappaamalla kämmenen kokoiseksi.
Onko tuollaiseen vaivaan mitään edullista ja nopeaa pikapuoskarointimahdollisuutta, eli ei tarttisi kestää kuin vuoden, ehkä kaksi? Kannattaako homma tehdä ulkopuolelta (vähän tankin putket edessä haittaamassa), vai sisäpuolelta? Ja onko ainut materiaali pelti ja siten hitsaus, vai olisiko jotain elastista materiaalia jonka voisi niitata tai liimata tms. kiinni?
Pienellä rälläkällähän tuota pääsee vähän työstämään tarvittaessa. Millaista massaa tai maalia tulisi rälläköityihin (puhtaisiin) reunoihin laittaa, jos haluaa edes vähän ehkäistä edelleenruostumista?
Kiitoksia vinkeistä!
900S 1994: vänkärin takapyöräkotelo ruostunut puhki
Re: 900S 1994: vänkärin takapyöräkotelo ruostunut puhki
Minulla kans ihan samanlainen ongelma. Ikkunat huurussa niinku ois joku kovempiki pakkanen päällä...
Tankin putken taakse oli semmoset savet keränny ja tuskin kukaan koskaan puhistanut sitä. Täytyy ens kesää tässä ootella että pääsee korjaamaan.
Tankin putken taakse oli semmoset savet keränny ja tuskin kukaan koskaan puhistanut sitä. Täytyy ens kesää tässä ootella että pääsee korjaamaan.
Re: 900S 1994: vänkärin takapyöräkotelo ruostunut puhki
Ellei korjaa kunnolla, ei kannata korjailla ollenkaan. Kai tuon ikäinen auto vielä vuoden tai kahden päästäkin on tarkoitus ajossa olla.