Katsastettu

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Fred Scuttle
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38

Re: Katsastettu

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Lukuun ottamatta tuota pirun keksintö-käsijarrua og 9-3 on ollut helppo katsastettava. :D
RiikkaK
"Hirsch"
Viestit: 948
Liittynyt: Su Elo 11, 2013 08:47
Paikkakunta: Joroinen

Re: Katsastettu

Viesti Kirjoittaja RiikkaK »

Niihä se Muru meni taas läpi ku vettä vaan, ylistysvirsien soidessa :lol:

Jarrut läpi 0%, pakoputkesta tulee kuulemma parempaa ilmaa ku katsastushallin sisällä oleva, eikä ees vaivautunut koputtelemaan ku pohjan näki..

I <3 :saab: :)

Noh oli takasumari palanut... :oops:
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
jore83
Matalapaineturbo
Viestit: 199
Liittynyt: Su Maalis 28, 2010 16:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Katsastettu

Viesti Kirjoittaja jore83 »

Ite kävin myös leimalla omalla kolkilla..Hylsy tuli pelkästään pakoputken vuodosta,ei muusta. Vein sitten laiskana miehenä pajalle,jossa tiivisti putken,ja otti päästölapun.Tosin kerran joutui tuon jälkeen käydä vielä pajalla,mut sen jälkeen tuli leima paperiin. (Tämä tapahtui siis 21.10.. Km tällä hetkellä mittarissa 321tkm,eli sisäänajettu. :lol: Sen jälkeen olikin ilo viedä auto talvisäilöön iloisin mielin.. :D
Viimeksi muokannut jore83, Ma Marras 17, 2014 13:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2008 SS 1.8t Biopower.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7353
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Katsastettu

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Kato, tääl oli tälläne topiikki.
TiDi sai tänää leiman eikä katsastusmies keksiny mitään moitittavaa vaikka rujo ulkokuori ehkä muuta anto olettaaki. :mrgreen:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Swedu
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: To Loka 04, 2012 20:12
Paikkakunta: Pori

Re: Katsastettu

Viesti Kirjoittaja Swedu »

Avatarin auton katsastin perjantaina huomautuksitta. Tosin pientä remppaa ennen leimausta piti suorittaa, tuulilasi ja vähän taka-jarruja laittaa. :lol:
Jäsen: 6365
NG900 2.0t -95 E85 steg 1
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Katsastettu

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Tulihan se leima vihdoin -viimeisenä mahdollisena katsastuspäivänä...
Taakse tulikin sitten vaihdettua ensin uudet levyt, palat ja asennussarjat. Myöhemmin joutui vielä vaihtamaan kässärin kengät, asennussarjat, käsijarruvaijerit ja palautusjouset, kun ei vanhoja enää saanut säädettyä kuntoon.
Oli tosiaan avan käsittämättömän turhauttavaa hommaa yrittää säätää kässäriä vanhoilla osilla. Kun kaikki malttoi vaihtaa uusiin, niin ihan kivuttomasti sujui hommat. Kässärin käyttövivut oli aika ruosteessa ja niiden putsaus + uudet palautusjouset ja vaijerit olisivat saattaneet riittää, mutta onpahan nyt kaikki vaihdettu. Luulisi pari vuotta menevän pelkällä säädöllä.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
turku900
Matalapaineturbo
Viestit: 196
Liittynyt: Ti Maalis 13, 2012 12:52
Paikkakunta: turku

Re: Katsastettu

Viesti Kirjoittaja turku900 »

Leima tuli, käsijarru ei ottanu ensi yrittämällä mutta vaan kahvasta kiristelemällä 1.6 molemmin puolin.
Saab 9-3 1.8t SS man -04
Rumpsis 99/90
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: Ke Loka 08, 2014 11:45
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Katsastettu

Viesti Kirjoittaja Rumpsis 99/90 »

Syksyllä ostamani noppa on hyväksytty katsastuksessa, viimeksi oli katsastettu 2006,
vähän piti hitsailla 1ylä ja 1 alapallonivel ja takaiskarit siinä kaikki 75€ hintaisessa autossa,ei ole myynti hinta.
Kaikki paitsi Saab autoilu on turhaa!
KKB1
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Pe Touko 24, 2013 13:18
Paikkakunta: Espoo

Re: Katsastettu

Viesti Kirjoittaja KKB1 »

Läpi meni! Ei huomautuksia muuta kuin siitä että käsijarrun ero oli 0%
Ei kuulemma tämmöistä lukemaa tule joka päivä vastaan, mutta tulipahan tuo remppakin juuri tehtyä joten siinä lienee selitys. Ensi vuotta odotellessa...
Vepe1995
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Ma Heinä 08, 2013 16:15

Re: Katsastettu

Viesti Kirjoittaja Vepe1995 »

-02 TiD tuli katsastettua 20.12. ja hylky tuli. Eturenkaat oli hieman kuluneet, pintaa jäljellä 1,5 mm :oops: Takana pintaa hyvin jäljellä. No, nyt on uudet renkaat edessä.

Lisäksi tuli korjauskehotus vaihteiston öljyvuodosta. Mitäköhän tuollekin nyt tekis? Huollossa oli ollut päivää ennen katsastusta ja siellä sanottiin vuodon olevan normaalia. Mitään häikkää en ole vaihteistossa huomannut, joten tuskinpa tuo vuoto kauheasti haittaa? Eli pesenkö vain öljyt pois ennen jälkitarkastukseen vientiä?
009baas
"Viggen"
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 12:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: Katsastettu

Viesti Kirjoittaja 009baas »

Vepe1995 kirjoitti:-02 TiD tuli katsastettua 20.12. ja hylky tuli. Eturenkaat oli hieman kuluneet, pintaa jäljellä 1,5 mm :oops: Takana pintaa hyvin jäljellä. No, nyt on uudet renkaat edessä.

Lisäksi tuli korjauskehotus vaihteiston öljyvuodosta. Mitäköhän tuollekin nyt tekis? Huollossa oli ollut päivää ennen katsastusta ja siellä sanottiin vuodon olevan normaalia. Mitään häikkää en ole vaihteistossa huomannut, joten tuskinpa tuo vuoto kauheasti haittaa? Eli pesenkö vain öljyt pois ennen jälkitarkastukseen vientiä?
sehän on vain kehoitus
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Vepe1995
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Ma Heinä 08, 2013 16:15

Re: Katsastettu

Viesti Kirjoittaja Vepe1995 »

009baas kirjoitti:
Vepe1995 kirjoitti:-02 TiD tuli katsastettua 20.12. ja hylky tuli. Eturenkaat oli hieman kuluneet, pintaa jäljellä 1,5 mm :oops: Takana pintaa hyvin jäljellä. No, nyt on uudet renkaat edessä.

Lisäksi tuli korjauskehotus vaihteiston öljyvuodosta. Mitäköhän tuollekin nyt tekis? Huollossa oli ollut päivää ennen katsastusta ja siellä sanottiin vuodon olevan normaalia. Mitään häikkää en ole vaihteistossa huomannut, joten tuskinpa tuo vuoto kauheasti haittaa? Eli pesenkö vain öljyt pois ennen jälkitarkastukseen vientiä?
sehän on vain kehoitus
Juu, mutta olis silti hyvä hoitaa sekin kuntoon.
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Katsastettu

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Vepe1995 kirjoitti:Lisäksi tuli korjauskehotus vaihteiston öljyvuodosta. Mitäköhän tuollekin nyt tekis? Huollossa oli ollut päivää ennen katsastusta ja siellä sanottiin vuodon olevan normaalia.
Missä kohtaa vuoto on? Jos vetarin kaulalla, niin vaiha se stefa. Samalla se voi olla merkki liian väljäksi kuluneesta vetarin holkista. Arvailua vaan...
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
Saabium196
"Aero"
Viestit: 385
Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
Paikkakunta: Epsoo

Re: Katsastettu

Viesti Kirjoittaja Saabium196 »

Lahti411 kirjoitti:Tulihan se leima vihdoin -viimeisenä mahdollisena katsastuspäivänä...
Taakse tulikin sitten vaihdettua ensin uudet levyt, palat ja asennussarjat. Myöhemmin joutui vielä vaihtamaan kässärin kengät, asennussarjat, käsijarruvaijerit ja palautusjouset, kun ei vanhoja enää saanut säädettyä kuntoon.
Oli tosiaan avan käsittämättömän turhauttavaa hommaa yrittää säätää kässäriä vanhoilla osilla. Kun kaikki malttoi vaihtaa uusiin, niin ihan kivuttomasti sujui hommat. Kässärin käyttövivut oli aika ruosteessa ja niiden putsaus + uudet palautusjouset ja vaijerit olisivat saattaneet riittää, mutta onpahan nyt kaikki vaihdettu. Luulisi pari vuotta menevän pelkällä säädöllä.
Saman suosilla tein omaani, pl. vaijerit. Nyt 2v jälkeen etuoikea vemputtaa lievästi mutta leima tuli syksyllä. Levyt oli Saabin omat. Sittemmin käytin autoa merkkihuollossa ja kun vanteita tarvi myöhemmin vaihtaa, meni kaksi hylsyä rikki ennenkuin aukes. Ei tainnu olla merkkihuollossa momenttihylsy ihan uus? Ja samalla laikka kieroon, arvaan mä? Mutta milläs todistat.
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
Avatar
ValPe
"Turbo"
Viestit: 228
Liittynyt: Ti Loka 16, 2012 11:02
Paikkakunta: Nurmes / Mikkeli

Re: Katsastettu

Viesti Kirjoittaja ValPe »

Kolkki sai leiman ilman tappeluja, mutta korjauskehotuksena sumarit osoittavat liian korkealle - ei ole onneksi vaikea rasti vääntää ruuvista kuviota alemmas.

Jännempi tilanne olikin takakäyttöjarrun osalta, tuloksena heittoa 29/30%, eli rimaa hipoen läpi. Palat ja levyt vaihdettu 30tkm sitten, mutta satuloiden männät jumittavat. Meinasin muutenkin hankkia femma-aeron 300mm jäähdytetyt takajarrut tuohon "tulevaan projektiautoon", mutta nyt on sentään paperi todisteena, että siinä on järkeä :lol:

Etujarrut 4% heitolla ja käsijarru - yllätys yllätys - 7% heitolla, eli timmissä kunnossa.
Saab 9³ SC 1.9TiDS A -08 | Saab 9⁵ 4D 2.0t -99
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
Vastaa Viestiin