Katsastettu

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Patepe
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Elo 04, 2014 07:11
Paikkakunta: Lahti

Re: Katsastettu

Viesti Kirjoittaja Patepe »

Perjantaina kävin hylsyn hakee tuohon NG:hen.
Alapallo väljä, ihan selvä tapaus.
Käsijarru oli 0.9/1.1 hylsy siitäkin kun ei dynon telat pysähtäneet 8O ?
Päästöistä tuli hylsy myös
CO joutokäynti 0.05 kierroksilla 0.39 (raja 0.30)
Lambda 1.43 (0.97-1.03)
O2 6.51/6.65 raja 5.00
Putki vähän suhisee ja taisi olla vähän viileä katti (5km taajama-ajoa järkyttävässä vesikelissä)
900ng 2d v6 man -96
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1462
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Katsastettu

Viesti Kirjoittaja ippe »

Käsijarrun tehon pitäisi olla jotain ja jos pyörät saa lukkoon, niin tehoa enemmän kuin pystytään mittaamaan.

Tuolta löydät tarkemmat selitykset:
http://www.trafi.fi/filebank/a/13249871 ... usteet.pdf
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Patepe
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Elo 04, 2014 07:11
Paikkakunta: Lahti

Re: Katsastettu

Viesti Kirjoittaja Patepe »

niinpä näyttäisi olevan
"Kokonaisjarruvoima alle 16% auton kokonaismassasta, ellei pyörät lukkiudu." --> hylky

mites toi 0.9 tohon NG:n massaan suhtautuu?
900ng 2d v6 man -96
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1462
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Katsastettu

Viesti Kirjoittaja ippe »

Jarruvoimathan olivat 0.9kN ja 1.1kN eli kokonaisjarruvoima oli 2kN.

Jarruvoiman pitäisi olla pitäisi olla 0.16*g*m, eli suunnilleen 0.16*9.81m/s^2*1900kg=2982N=2.982kN.

Toisin sanoen joko 1.5kN pitäisi tulla molemmilta pyöriltä, tai pyörien pitäisi lukkitua...
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1741
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Katsastettu

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

OG9-3 Aero hylsy myöskin käsijarrun takia. Ei tarpeeksi voimaa; mitattu 0.7 ja 0.4.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Patepe
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Elo 04, 2014 07:11
Paikkakunta: Lahti

Re: Katsastettu

Viesti Kirjoittaja Patepe »

Nonih,
Nyt on taas suopissa leimaa

Käsijarrut löytyi reiästä hörräämällä 2.0/1.6

päästöt asettui kun vaihtoi moottorin ja ilmamassamittarin välisen kumihaitariputken ehjään.

ja alapallokin vaihtui aika kivuttomasti uuteen (rälläkällä vanha irti) ja uuden koiranluunkin joutui laittamaan kun vanha katkesi irrottaessa.
900ng 2d v6 man -96
TSuni
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Ke Maalis 27, 2013 19:36

Re: Katsastettu

Viesti Kirjoittaja TSuni »

Kerrasta tuli leima. Käsijarrun säädin ennakkoon ja vaihdoin koiranluut. Käsijarrun säädin tällä kertaa auton takapää pukeilla ja tunkaten taka-akselin ajokorkeuteen. Sen jälkeen oppikirjan mukaan rummuista ensin esisäätö ja sitten vaijeri sopivaan tiukkuuteen -> otti prikulleen tasaisesti 8O Raporttia en mukaan saanut, mutta noin rullat väitti kun katsuri työtänsä teki.
Pölhökustaa
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: Pe Syys 16, 2011 19:15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Katsastettu

Viesti Kirjoittaja Pölhökustaa »

Kahdesti käytin tänään saban konttorilla, ekalla kerralla hylkäsi käsijarrun takia. Kiristäminen auttoi ja niinpä piti äkkiä hakea leima paperiin.
Opel Astra H wagon 1.6 2011
Lilsu
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: La Tammi 15, 2011 19:38
Paikkakunta: LOHJA

Re: Katsastettu

Viesti Kirjoittaja Lilsu »

Tänään kävin näyttämässä 274000km ajettua vuoden 2001 9-3 2.0t katsurilla. Esityönä rekkarikilven polttimon vaihto ja tiukkaa jarruttelua ja kässärin nykimistä. Päästötkin oli jo etukäteen mittautettu. Meni kerrankin ihan huomautuksitta läpi.
Jarrut:
Etu 2,5/2,3
Taka 1,5/1,3
Kässäri 1,5/1,5

Vuosi taas sitten ainakin potentiaalista ajoaikaa jäljellä.
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
are
"Tuplakaasari"
Viestit: 92
Liittynyt: Ke Loka 05, 2011 09:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Katsastettu

Viesti Kirjoittaja are »

9-3 vm98 ja 350 tkm katsastettu ensimmäisellä käynnillä. Korjauskehotus kuluneesta koiranluusta.
Saab oli seissyt liki 2 vuotta. Jarrulevyt putsasin rälläkän teräsharjalla, polttimoita vaihdoin ja pakoputken väliosan.
Auto on SAAB, radio on Saba
RokRoland
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: Ti Huhti 01, 2014 22:07

Re: Katsastettu

Viesti Kirjoittaja RokRoland »

2002 OG 9-3 meni heittämällä läpi 220tkm mittarissa ja kehuja tuli vaan. Iloista puuhaa!
suopitar
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 1735
Liittynyt: To Syys 27, 2007 14:16
Paikkakunta: Kouvola

Re: Katsastettu

Viesti Kirjoittaja suopitar »

Ng 900 -97 ajettu 237000km ja läpi meni ilman huomautuksia!
Saab 9-3 1.8 Turbo mk1
Kirsi Jokela
0451255333
Spol
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Su Maalis 04, 2012 16:45
Paikkakunta: Tre

Re: Katsastettu

Viesti Kirjoittaja Spol »

Taas saa vuoden huristella. Käsijarrun takia kävin uudestaan näyttämässä. Ihmeen paljon vuodessa tarvike vaijeri venynyt 8O
Leon Cupra -08. Ex Audi A6 -05. Ex 9-3 Aero -00 e85. Ex 9-5 -98 2.3t.
jonivep
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: To Syys 18, 2014 12:15
Paikkakunta: Espoo

Re: Katsastettu

Viesti Kirjoittaja jonivep »

Leima lyöty -01 133tkm ajettuun 9-3 Aeroon, korjauskehotus tuli sumarien suuntaamisesta, onko helppoja korjausvinkkejä vai joutuuko purkamaan etupäätä enemmän, jotta valot saisi kohdalleen? :D
-01 9-3 Aero (Ex)
-09 9-3 Aero SC
assa
"Aero"
Viestit: 365
Liittynyt: Su Loka 02, 2011 16:50

Re: Katsastettu

Viesti Kirjoittaja assa »

jonivep kirjoitti:Leima lyöty -01 133tkm ajettuun 9-3 Aeroon, korjauskehotus tuli sumarien suuntaamisesta, onko helppoja korjausvinkkejä vai joutuuko purkamaan etupäätä enemmän, jotta valot saisi kohdalleen? :D
Niin oliko vika korossa vai eikö saanut/nähnyt rajaa, korjaus aina vian mukaan, omassani ei ole korkoa näkynyt vuosiin (sumea) enkä ole tehnyt asialle mitään, ei tule hylkyä vaan kehotus eikä aina tule sitäkään ;)
Vastaa Viestiin