Omituinen kytkin

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Korteksi
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Ti Maalis 17, 2009 10:45

Omituinen kytkin

Viesti Kirjoittaja Korteksi »

Tuli nyt tällä kertaa testailtua tuollaista vm. 95 olevaa 900 NG turboa, jossa kilometrejä oli aika reippaasti (387 000), mutta tuntui kulkevan kuitenkin oikein hyvin.

Se, minkä huomasin heti kun auton käyntiin löin ja liikkeelle lähdin, oli outo kytkin. Kytkinta ei nimittäin tarvinnut nostaa kuin arviolta alle sentti, kun se jo nappasi kiinni täysillä, joten arvatenkin kytkimen käyttö oli "hieman" ikävää.

Mikä tuollaista aiheuttaa? Polkimessa oli myös uskomattoman paljon väljää ja se oli jotenkin löysän tuntuinen.

Autossa on huoltokirja ja sitä on remontoitu matkan varrella reippaasti, mm. jousia ja alustan osia sekä vaihdelaatikko on uusittu.
MrG
"Aero"
Viestit: 409
Liittynyt: Su Elo 07, 2005 16:23

Re: Omituinen kytkin

Viesti Kirjoittaja MrG »

Luultavasti kytkinvaijeri menossa poikki.
Korteksi
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Ti Maalis 17, 2009 10:45

Re: Omituinen kytkin

Viesti Kirjoittaja Korteksi »

MrG kirjoitti:Luultavasti kytkinvaijeri menossa poikki.
Eikös tuossa 900 NG:ssä ole nestekytkin? Sehän säätyy itsestään kuluessaan, vai olenko käsittänyt väärin?
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1079
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Re: Omituinen kytkin

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

Korteksi kirjoitti:
MrG kirjoitti:Luultavasti kytkinvaijeri menossa poikki.
Eikös tuossa 900 NG:ssä ole nestekytkin? Sehän säätyy itsestään kuluessaan, vai olenko käsittänyt väärin?
NG:ssä vaijerikytkin
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
sepe2000
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: Ma Touko 08, 2006 17:11
Paikkakunta: Rauma

Re: Omituinen kytkin

Viesti Kirjoittaja sepe2000 »

Saabisti -77 kirjoitti: NG:ssä vaijerikytkin
MY97 alkaen satkuissa on nestekytkin.
Korteksi
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Ti Maalis 17, 2009 10:45

Re: Omituinen kytkin

Viesti Kirjoittaja Korteksi »

Joo, kytkinhän siinä on paskana, myös vaijeri ilmeisesti.

Voiko olla tosiaan noin kallis tuo kytkinpaketti, kun tarvikeosana motonetistä 199.90€...? Ei taida olla mitään järkeä käydä vaihtamaan, kun töineen tulee maksamaan lähes puolet koko auton hinnasta. Varsinkin, kun ajokilometrejä on takana lähes 390 000. :cry:
OIZXXX
"Hirsch"
Viestit: 848
Liittynyt: To Helmi 05, 2009 17:20

Re: Omituinen kytkin

Viesti Kirjoittaja OIZXXX »

Jos liikkeen auto niin sano, että vaihtavat jos sulle meinasivat myydä...

Ellei sitä sit saa itse rempattua, kun hommaa tuon kytkin paketin...

Mut jos ei, niin ei...
Saab 9-3 2.0t BioPower 5d se -02 --Mikkeli--
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
sepe2000
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: Ma Touko 08, 2006 17:11
Paikkakunta: Rauma

Re: Omituinen kytkin

Viesti Kirjoittaja sepe2000 »

9-5T kirjoitti:
sepe2000 kirjoitti:
Saabisti -77 kirjoitti: NG:ssä vaijerikytkin
MY97 alkaen satkuissa on nestekytkin.
Tarkoitit varmaan seuraavaa
94-97 on vaijeri paitsi automaattikytkin malleissa
MY98 vasemmalta ohjattavassa manuaalissa on nestekytkin, oikealta ohjattavassa vaijeri.
Muistelin, että -97 malleista alkaen olisi nestekytkin, mutta muistelin hieman väärin. Muuten tarkoitin juuri tuota, lyhensin vain hieman.
Vastaa Viestiin