Saab sammui, neito pulassa!

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
MIISA@
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Su Syys 02, 2007 16:37

Saab sammui, neito pulassa!

Viesti Kirjoittaja MIISA@ »

Illalla lähdin ajamaan öljyn vaihdon jälkeen ja ensimmäisissä liikennevaloissa paikalta lähtiessäni sammui eikä enää suostunut käynnistymään, starttasi kylläkin hyvin. Tänään on vaihdettu DI-kasetti eikä silti suostu käynnistymään, mutta starttaa hyvin. Kyseessä Saab 9-3 2.0T vm.1999. Onko ehdotuksia? Voisiko olla kampiakselin asentoanturi? :?
MIISA
9-3 2.0T
LPT
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Ti Kesä 09, 2009 22:43

Re: Saab sammui, neito pulassa!

Viesti Kirjoittaja LPT »

Voipi olla kampiakselin asentoanturikin, mutta ensimmäiseksi tarkistaisin bensapumpun.
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Saab sammui, neito pulassa!

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Voisi olla, tai sitten bensapumppu. Voi kuulemma yrittää koputella tankkia samalla kun starttaa, jos vaikka kerran lähtisi ja pääsisi kotiin tai korjaamon pihaan :saab:
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
MIISA@
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Su Syys 02, 2007 16:37

Re: Saab sammui, neito pulassa!

Viesti Kirjoittaja MIISA@ »

Tankkia on nyt koputeltu ja startattu useampaan kertaan, ei vaikutusta. :( Auto on kotipihassa odottamassa uutta anturia ja korjaamolle siirtoa.
MIISA
9-3 2.0T
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Saab sammui, neito pulassa!

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Onko muuten öljytikku katsottu että on pohjassa asti?
On mulla käynyt niin et jäi öljynvaihos laitto vajaaksi ja oli huono tyhjäkäynti ja sitten sammui ajosta.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2010
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Re: Saab sammui, neito pulassa!

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

eipä taida öljytikulla olla merkitystä näissä ng aikalaisissa. Tosin vanhoissa, kohta museo ikäisissähän missä 8v ruisku, aiheutti tuo öljytikku myös häiriöitä.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
MIISA@
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Su Syys 02, 2007 16:37

Re: Saab sammui, neito pulassa!

Viesti Kirjoittaja MIISA@ »

Nyt on bensapumppu ja anturi tulossa. Korjaamoa vain etsimään, kun PCS kesälomalla. Katsotaan, onko kohta tarjolla ylimääräisiä osia...Lisäystä vielä sen verran, että käynnistäessä CHECK ENGINE palaa ennen starttausta, mutta sen jälkeen ei tule CHECK OK, eikö pitäisi tulla?
MIISA
9-3 2.0T
MIISA@
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Su Syys 02, 2007 16:37

Re: Saab sammui, neito pulassa!

Viesti Kirjoittaja MIISA@ »

Auto käytettiin piuhan päässä eikä mitään löytynyt. Vika ilmeisesti sitten mekaanisella puolella.
MIISA
9-3 2.0T
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3495
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Saab sammui, neito pulassa!

Viesti Kirjoittaja SS »

Todennäköisesti bensapumppu, ehkä myöhäistä mutta kannattaa ostaa pelkkä pumppu 88e:lla Motonetista eikö sitä koko ämpäriä joka tankkiin upotetaan.

Paljonkos muuten on kilometrejä takana?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
MIISA@
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Su Syys 02, 2007 16:37

Re: Saab sammui, neito pulassa!

Viesti Kirjoittaja MIISA@ »

Motonetista taisivat hakeakin bensapumpun. Kilometrejä on takana noin 212 000.
MIISA
9-3 2.0T
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Saab sammui, neito pulassa!

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

MIISA@ kirjoitti:Motonetista taisivat hakeakin bensapumpun. Kilometrejä on takana noin 212 000.
Vaihdata bensapumppu ensin. Osuu hyvin kilometrihaarukkaan.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
MIISA@
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Su Syys 02, 2007 16:37

Re: Saab sammui, neito pulassa!

Viesti Kirjoittaja MIISA@ »

9000LPT kirjoitti:Vaihdata bensapumppu ensin.

Näin teemme, anturi olikin huomattavasti kalliimpi osa kuin bensapumppu...
MIISA
9-3 2.0T
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Saab sammui, neito pulassa!

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

MIISA@ kirjoitti:
9000LPT kirjoitti:Vaihdata bensapumppu ensin.

Näin teemme, anturi olikin huomattavasti kalliimpi osa kuin bensapumppu...
Ilmeisesti kolkki on Trionic 5 ohjauksella (punainen DI-kasetti), joten Keski- Suomesta löytyy kaikennäköistä ehjää osaa kokeiltavaksi.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
MIISA@
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Su Syys 02, 2007 16:37

Re: Saab sammui, neito pulassa!

Viesti Kirjoittaja MIISA@ »

9000LPT kirjoitti:Ilmeisesti kolkki on Trionic 5 ohjauksella (punainen DI-kasetti),
Joo punainen DI-kasetti ehdittiinkin jo hankkimaan. Ajan sain bensapumpun vaihtoon, katsotaan sitten tarvitseeko lisää osia. Toivon mukaan ei :roll:.
MIISA
9-3 2.0T
jykä66
"Hirsch"
Viestit: 896
Liittynyt: Su Tammi 30, 2005 17:39
Paikkakunta: tampere

Re: Saab sammui, neito pulassa!

Viesti Kirjoittaja jykä66 »

MIISA@ kirjoitti:
9000LPT kirjoitti:Vaihdata bensapumppu ensin.

Näin teemme, anturi olikin huomattavasti kalliimpi osa kuin bensapumppu...
mikäs anturi oli mukamas kalliimpi? 8O

kampiakselin asentotunnistinko?motonetistä itse ostin eikä
ollut edes kallis :D
#2285
Vastaa Viestiin