Immu ja Sid Info

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
TommyW
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Ti Syys 15, 2009 06:49
Paikkakunta: Vantaa

Immu ja Sid Info

Viesti Kirjoittaja TommyW »

Miten varmistan immun toiminnan Sid Infon mReq- ja mAir-arvoja vertailemalla?

Kiihdytänkö jollain tietyllä vaihteella kaasu pohjassa (tietyllä nopeudella) ja tarkistan, että arvot ovat samat - vaiko miten?

Nyt, kun olen ajellut ja tarkkaillut lukemia "random-nopeudella ja random-vaihteella", on toiminta seuraavaa:
  • tasaisesti ajaen mAir = mReq
  • kun linttaan pedaalin pohjaan, mAir on n. 200 vähemmän kuin mReq - ero tasoituu kaasua kevennettäessä
Toiveena siis selkokielinen ohje :D
Saabiton Saabisti
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Immu ja Sid Info

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei riitä mreq ja mair vertaileminen. Mair voi jäädä alle pyynnön myös esim. liian alhaisten peruspaineiden takiakin.

Pikemminkin pitäisi verrata mair ja pinl arvoa (tai ahtopainetta muusta mittarista) ja siitä päätellä onko lukema uskottava. Esim. 2-litraisessa GT17:lla 800mg/C pitäisi vastata ehkä n. 0,5 bar ahtoja, 1000mg/C luokkaa 1 bar.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
TommyW
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Ti Syys 15, 2009 06:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Immu ja Sid Info

Viesti Kirjoittaja TommyW »

Kävin koeajolla (ahdot pInl:stä):
  • 0,5bar = 670
  • 1,0bar = 900
Saabiton Saabisti
TommyW
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Ti Syys 15, 2009 06:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Immu ja Sid Info

Viesti Kirjoittaja TommyW »

Nyt näyttää numerot seuraavan paremmin toisiaan: purin ja putsasin ilmamassamittarin elekroniikkaspraylla.

Osat näyttivät ehjiltä, mutta tumma väri langoissa ja "silloissa" muuttui pesun myötä jälleen kirkkaaksi.
Saabiton Saabisti
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Immu ja Sid Info

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Joo tyypillistä että se voi joskus öljystä sotkeentua varsinkin vv-filtterin käytöstä.
Jos putsaus auttoi niin hyvä, nuo aiemmat antamasi lukemat oli liian alhaiset. Yleensä korkea Amul adaptaatiolukema myös vihjaa massamittarin virhenäyttämästä tai ilmavuodosta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
TommyW
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Ti Syys 15, 2009 06:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Immu ja Sid Info

Viesti Kirjoittaja TommyW »

Putsauksen jälkeen autosta tuli myös selkeästi jouheampi ajaa.

Onko Amul-arvo -180 hyvä/huono/jotain muuta?
Saabiton Saabisti
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Immu ja Sid Info

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

-180 on ihan hyvä. Kertoo että autossa on polttoainejärjestelmä kohdallaan eikä imuvuotoa ole. Yleensä tuntuu ehjissä autossa olevan usein pikkuisen miinuksella tuo adaptaatio.

Kunhan on -500 .. +500 välillä niin hyvä on, plussalla oleminenkaan ei kerro viasta.
Viimeksi muokannut jcarlson, Ma Marras 16, 2009 17:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
TommyW
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Ti Syys 15, 2009 06:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Immu ja Sid Info

Viesti Kirjoittaja TommyW »

Tänään muuten huomasin, että kylmällä koneella Amul oli n. -180, mutta myöhemmin kasvoi koneen lämmettyä (vai liekö negatiiviset lukemat pienenee :D ) n. -280:een.

Onko tuo normaalissa toleranssissa vai viittaako pieneen "suhinaan"?
Saabiton Saabisti
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Immu ja Sid Info

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ihan normaalia ja kyllä se vähän elää tuo Amul arvo kokoajan, se päivittyy vasta 15min ajon jälkeen jos olosuhteet pysyy sopivina.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Jouttis
Matalapaineturbo
Viestit: 182
Liittynyt: Su Touko 31, 2009 15:45
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Immu ja Sid Info

Viesti Kirjoittaja Jouttis »

jcarlson kirjoitti:Ihan normaalia ja kyllä se vähän elää tuo Amul arvo kokoajan, se päivittyy vasta 15min ajon jälkeen jos olosuhteet pysyy sopivina.
Mulla vaihdellut välillä 30 - 400 eli max 4%, mikä ilmeisesti kanssa vielä ok, mutta kuitenkin kokoajan positiivisella puolella. Ajo-olosuhteet tuntuu tosiaan vaikuttavan.

Mites, jcarlson toi ahtoadaptaatio, joka näyttää viihtyvän negatiivisena? Oli pitkään -30, nyt -20. Yrittääkö kertoa, että T7 pyrkii rajoittamaan ahtoa? Ahdot kyllä nousee, mutta herääminen vähän hitaalla.
#4239
9-5 2.3TA Vector -02
Wagonisti
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: La Elo 11, 2007 12:44
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Immu ja Sid Info

Viesti Kirjoittaja Wagonisti »

Mikä on tuon ahtoadaption lyhenne?
Ahdonvoimaa
Jouttis
Matalapaineturbo
Viestit: 182
Liittynyt: Su Touko 31, 2009 15:45
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Immu ja Sid Info

Viesti Kirjoittaja Jouttis »

Wagonisti kirjoitti:Mikä on tuon ahtoadaption lyhenne?
Badp
#4239
9-5 2.3TA Vector -02
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Immu ja Sid Info

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jouttis kirjoitti:
jcarlson kirjoitti:Ihan normaalia ja kyllä se vähän elää tuo Amul arvo kokoajan, se päivittyy vasta 15min ajon jälkeen jos olosuhteet pysyy sopivina.
Mulla vaihdellut välillä 30 - 400 eli max 4%, mikä ilmeisesti kanssa vielä ok, mutta kuitenkin kokoajan positiivisella puolella. Ajo-olosuhteet tuntuu tosiaan vaikuttavan.

Mites, jcarlson toi ahtoadaptaatio, joka näyttää viihtyvän negatiivisena? Oli pitkään -30, nyt -20. Yrittääkö kertoa, että T7 pyrkii rajoittamaan ahtoa? Ahdot kyllä nousee, mutta herääminen vähän hitaalla.
Siitähän se kertoo että ahtosäätöä pitää kompensoida vähän miinukselle syystä tai toisesta. Tuntuu olevan T7 kovin nihkeä adaptoimaan sitä ylöspäin vaikka herääminen olisi vähän hidasta. Jos on jotain muutoksia tehnyt (vaikka peruspaineen säätö) niin purkin resetointi kannattaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Jouttis
Matalapaineturbo
Viestit: 182
Liittynyt: Su Touko 31, 2009 15:45
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Immu ja Sid Info

Viesti Kirjoittaja Jouttis »

jcarlson kirjoitti:Siitähän se kertoo että ahtosäätöä pitää kompensoida vähän miinukselle syystä tai toisesta. Tuntuu olevan T7 kovin nihkeä adaptoimaan sitä ylöspäin vaikka herääminen olisi vähän hidasta. Jos on jotain muutoksia tehnyt (vaikka peruspaineen säätö) niin purkin resetointi kannattaa.
Tietty niin. Viimeisimmän peruspaineen säädön jälkeen on purkki resetoimatta :? Tuo pitää nyt kokeilla. Jos joku ei tiedä, niin GT17 peruspaineet ovat tehtaan säädöillä järjestään alakanttiin - kannattaa mittailla.
#4239
9-5 2.3TA Vector -02
Wagonisti
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: La Elo 11, 2007 12:44
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Immu ja Sid Info

Viesti Kirjoittaja Wagonisti »

Mulla näyttää ko. arvo 95. Mitä mahtaa käytännössä tarkoittaa? Softana saabin oma 190hv.

Mitkähän olis semmoset suurin piirtein siedettävät paineet? Tai paremminkin paljonko niitten pitäis olla?
Ahdonvoimaa
Vastaa Viestiin