Ohjaustehostimen paineletkun/putken vaihto onnistui (DIY)
Re: Ohjaustehostimen paineletkun/putken vaihto onnistui (DIY)
Onko kukaan korvannut tuota letkua nro 5330451 tällä Speedpartsilta saatavalla tarvikeletkulla? Lähinnä kiinnostaisi tietää onko noissa tarvikeletkuissa sitä spiraalia sisällä, en nimittäin halua tehostimen pitävän mitään ylimääräisiä ääniä.
Re: Ohjaustehostimen paineletkun/putken vaihto onnistui (DIY)
Minkälainen o-rengas tulee tuon 5330451 ja sen toisen putken väliin ?
9-3 2.0t AT -01 stg1
Re: Ohjaustehostimen paineletkun/putken vaihto onnistui (DIY)
Mitäs kautta muut on saanu tuon paineletkun 5330451 pois? Olen nyt sellaiset 3 tuntia yrittänyt väännellä sitä sieltä ulos mutta ei tunnu lähtevän sitten millään. Kuuluisko sen tulla sieltä konetilasta pihalle ala- vai yläkautta?
Re: Ohjaustehostimen paineletkun/putken vaihto onnistui (DIY)
Sivusuunnassa piti pujotella kahden putken välistä, kun ensin otti akun ja muuta romua tieltä. Ite aluksi yritin pituussuunnassa, mutta siitä se ei lähtenyt.mmäki kirjoitti:Mitäs kautta muut on saanu tuon paineletkun 5330451 pois? Olen nyt sellaiset 3 tuntia yrittänyt väännellä sitä sieltä ulos mutta ei tunnu lähtevän sitten millään. Kuuluisko sen tulla sieltä konetilasta pihalle ala- vai yläkautta?
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: Ohjaustehostimen paineletkun/putken vaihto onnistui (DIY)
Minä sain sen tulemaan vetämällä ja pujottelemalla yläsuuntaan, eli se paksumpi joustopää edellä. Ilmastoinnin putket, akkuteline ja jotain muuta piti löysiä edestä että sai onnistumaan.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Ohjaustehostimen paineletkun/putken vaihto onnistui (DIY)
Eli tässä kuvassa suunnilleen tuon ympyröidyn alueen kohdilta tuli pois? Pitääkin huomenna koittaa uudestaan myös se paksumpi pää edellä jos ei muuten lähde.Poy kirjoitti:Sivusuunnassa piti pujotella kahden putken välistä, kun ensin otti akun ja muuta romua tieltä. Ite aluksi yritin pituussuunnassa, mutta siitä se ei lähtenyt.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Ohjaustehostimen paineletkun/putken vaihto onnistui (DIY)
Pikkuisen piti käyttää voimaa, että sai sen metalliosoan pois sieltä parin muun metalliputken keskeltä pois, mutta yläkautta se pois lähti. Aikaa meni myös varmaan pari tuntia. Takaisin meni varstissa.
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Ohjaustehostimen paineletkun/putken vaihto onnistui (DIY)
Huhhuijaa, että tuli tapeltua tuon pätkän kanssa parisen tuntia, mutta irti lähti lopulta !
Joutuu oikein perjantaihin asti odottamaan innolla, että pääsee takaisin laittamaan. Toivottavasti ei ole ihan niin kivuliasta.
Joutuu oikein perjantaihin asti odottamaan innolla, että pääsee takaisin laittamaan. Toivottavasti ei ole ihan niin kivuliasta.
9-3 2.0t AT -01 stg1
Re: Ohjaustehostimen paineletkun/putken vaihto onnistui (DIY)
Voi helvetti, että meni puihin tuon letkun korjausyritys. Ensiksi lähdin Helsinkiin päin korjauttamaan, jossa korjaajan ensimmäinen kysymys oli, että onko tuo Saabista.
Vastauksen jälkeen sanoi, että he eivät korjaa ja pers-niska otteella pihalle.
Leuka rintaan kohti Espoota, jossa letku otettiin käsittelyyn, mutta korjaaja laittoi väärästä kohtaa poikki niin, että reikä jäi paikallaa olevaan letkuun. Sanoi, että voi yrittää vielä uudestaan, mutta siinä vaiheessa sisähalkasija olisi pienentynyt erittäin paljon ja kierukasta ei olisi jäänyt mitään jäljelle. Lisäksi molemmasta operaatioista summaksi olisi tullut uuden tarvikeletkun hinta, joten soitto Pro-carserviceen ja paketti matkaan samantien !
Vastauksen jälkeen sanoi, että he eivät korjaa ja pers-niska otteella pihalle.
Leuka rintaan kohti Espoota, jossa letku otettiin käsittelyyn, mutta korjaaja laittoi väärästä kohtaa poikki niin, että reikä jäi paikallaa olevaan letkuun. Sanoi, että voi yrittää vielä uudestaan, mutta siinä vaiheessa sisähalkasija olisi pienentynyt erittäin paljon ja kierukasta ei olisi jäänyt mitään jäljelle. Lisäksi molemmasta operaatioista summaksi olisi tullut uuden tarvikeletkun hinta, joten soitto Pro-carserviceen ja paketti matkaan samantien !
9-3 2.0t AT -01 stg1
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Ohjaustehostimen paineletkun/putken vaihto onnistui (DIY)
Mulla paikallinen hyrdrauliikkafirma pisti koko letkun päreiksi. Spiraali oli ehjänä kiinni toisessa karassa. Uusi letku siihen väliin entisen mittaisena ja hintaa kertyi 10 euroa ja aikaa noin 15 min. Hyvin on pelannut, eikä ääntele.
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Ohjaustehostimen paineletkun/putken vaihto onnistui (DIY)
Näin minäkin sen ajattelin toteutuvan, kun aikaisemmin tuosta luin, mutta konsteja on näköjään moniaVesa Pohjalainen kirjoitti:Mulla paikallinen hyrdrauliikkafirma pisti koko letkun päreiksi. Spiraali oli ehjänä kiinni toisessa karassa. Uusi letku siihen väliin entisen mittaisena ja hintaa kertyi 10 euroa ja aikaa noin 15 min. Hyvin on pelannut, eikä ääntele.
9-3 2.0t AT -01 stg1
Re: Ohjaustehostimen paineletkun/putken vaihto onnistui (DIY)
Mikä on oikeaoppinen tapa ilmata ohjaustehostin? Auto on tällä hetkellä pukeilla ja olen pyöritellyt rattia ääriasennosta toiseen nestettä tarpeen mukaan lisäillen. Laitanko vaan käymään kun pinta ei enään tuosta pyörittelystä laske ja sen jälkeen lisäilen tarvittaessa nestettä?
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Ohjaustehostimen paineletkun/putken vaihto onnistui (DIY)
Kone käyntiin ja muutaman kerran tapista tappiin ohjaus. Sinä se on koko homma. Tarkistat sitten nestepinnan.
# 419 Vesa Pohjalainen
-
- "Turbo"
- Viestit: 212
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:50
- Paikkakunta: AKAA
Re: Ohjaustehostimen paineletkun/putken vaihto onnistui (DIY)
PCS:ltä Speedpartsin putki, hyvin toimii. Hinta 99.90€ toimituskuluineen. Täytyy tuo vanha käyttää jossain remontissa. Mikäs Vesa on paikallisen korjaamon nimi Jämsässä?
Mikko Parikka
#1057#
#1057#
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Ohjaustehostimen paineletkun/putken vaihto onnistui (DIY)
JHT eli Jämsän Hydraulitarvike.
Hommaan meni aikaa ehkä vartti ja maksoi muistaakseni töineen 10 - 15€
http://www.jhtoy.fi/fi/etusivu
Hommaan meni aikaa ehkä vartti ja maksoi muistaakseni töineen 10 - 15€
http://www.jhtoy.fi/fi/etusivu
# 419 Vesa Pohjalainen