Liikaa kierroksia ja jäähdytinongelmia
Liikaa kierroksia ja jäähdytinongelmia
9-3, vm 99, eilen herkesi jäähdyttimen propelli pyörimisen, mikä kaupunkialueella aiheutti moottorin kuumenemisen, mutta ajo onnistui maantiellä. Propelli pyörii, joten olisiko ongelma sähköpuolella? Voiko joku neuvoa? Toinen ongelma tuli samaan aikaan. Tyhjäkäynnillä kierrokset nousivat pikkuhiljaa välillä jopa 4000 asti. Voivatko nämä olla yhteydessä toisiinsa?
Re: Liikaa kierroksia ja jäähdytinongelmia
perjaatteeessa kuulostaisi sähkövialta, enempää on osaa sanoa. ![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Liikaa kierroksia ja jäähdytinongelmia
No niin. Syy niihin ylimääräisiin kierroksiin löytyi ilmastoinnin putken hajoamisesta. Kierrokset sain normaaleiksi, kun painoin econ-napin päälle. Nyt siiten uusi kysymys:
Rikki mennyt putki on se joka menee kompresorilta lauhduttimelle, etummainen. Päät ovat alumiinia ja välissä on kumiletkua lämpösuojalla. Löytyykö tätä tarvikkeena vai onko Saab-varaosat ainoa hankintapaikka? Muita neuvoja, tai vinkkejä?
Rikki mennyt putki on se joka menee kompresorilta lauhduttimelle, etummainen. Päät ovat alumiinia ja välissä on kumiletkua lämpösuojalla. Löytyykö tätä tarvikkeena vai onko Saab-varaosat ainoa hankintapaikka? Muita neuvoja, tai vinkkejä?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1148
- Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikaa kierroksia ja jäähdytinongelmia
Ehkä foorumin kautta purkuautoista?Riti kirjoitti:No niin. Syy niihin ylimääräisiin kierroksiin löytyi ilmastoinnin putken hajoamisesta. Kierrokset sain normaaleiksi, kun painoin econ-napin päälle. Nyt siiten uusi kysymys:
Rikki mennyt putki on se joka menee kompresorilta lauhduttimelle, etummainen. Päät ovat alumiinia ja välissä on kumiletkua lämpösuojalla. Löytyykö tätä tarvikkeena vai onko Saab-varaosat ainoa hankintapaikka? Muita neuvoja, tai vinkkejä?
Tai sitten mm. www.eeuroparts.com
Saab 900 2.0t Cab -97
Re: Liikaa kierroksia ja jäähdytinongelmia
10 vuotta vanhat ilmastoinnin letkut on melkolailla ensisiä ng900/9-3:ssa, kun letkut ovat sen verran alhaalla, että aika ja kelit hapattavat puristusholkit alumiinifolion alta.
ng900:seen saa putkia tarvikkeena, mutta 9-3:seen en ole nähnyt vielä.
ng900:seen saa putkia tarvikkeena, mutta 9-3:seen en ole nähnyt vielä.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Liikaa kierroksia ja jäähdytinongelmia
Kuten Hook kirjoitti holkkien alta syöpymisestä, niin juuri kävi minulle, tai autolleni kohdalla. ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Re: Liikaa kierroksia ja jäähdytinongelmia
Riti kirjoitti:Kuten Hook kirjoitti holkkien alta syöpymisestä, niin juuri kävi minulle, tai autolleni kohdalla.
niin ettet itte alkany syöpymään
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007