Liikaa kierroksia ja jäähdytinongelmia

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Riti
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: To Touko 13, 2010 12:47

Liikaa kierroksia ja jäähdytinongelmia

Viesti Kirjoittaja Riti »

9-3, vm 99, eilen herkesi jäähdyttimen propelli pyörimisen, mikä kaupunkialueella aiheutti moottorin kuumenemisen, mutta ajo onnistui maantiellä. Propelli pyörii, joten olisiko ongelma sähköpuolella? Voiko joku neuvoa? Toinen ongelma tuli samaan aikaan. Tyhjäkäynnillä kierrokset nousivat pikkuhiljaa välillä jopa 4000 asti. Voivatko nämä olla yhteydessä toisiinsa?
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: Liikaa kierroksia ja jäähdytinongelmia

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

perjaatteeessa kuulostaisi sähkövialta, enempää on osaa sanoa. :roll:
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Riti
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: To Touko 13, 2010 12:47

Re: Liikaa kierroksia ja jäähdytinongelmia

Viesti Kirjoittaja Riti »

No niin. Syy niihin ylimääräisiin kierroksiin löytyi ilmastoinnin putken hajoamisesta. Kierrokset sain normaaleiksi, kun painoin econ-napin päälle. Nyt siiten uusi kysymys:
Rikki mennyt putki on se joka menee kompresorilta lauhduttimelle, etummainen. Päät ovat alumiinia ja välissä on kumiletkua lämpösuojalla. Löytyykö tätä tarvikkeena vai onko Saab-varaosat ainoa hankintapaikka? Muita neuvoja, tai vinkkejä?
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikaa kierroksia ja jäähdytinongelmia

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Riti kirjoitti:No niin. Syy niihin ylimääräisiin kierroksiin löytyi ilmastoinnin putken hajoamisesta. Kierrokset sain normaaleiksi, kun painoin econ-napin päälle. Nyt siiten uusi kysymys:
Rikki mennyt putki on se joka menee kompresorilta lauhduttimelle, etummainen. Päät ovat alumiinia ja välissä on kumiletkua lämpösuojalla. Löytyykö tätä tarvikkeena vai onko Saab-varaosat ainoa hankintapaikka? Muita neuvoja, tai vinkkejä?
Ehkä foorumin kautta purkuautoista?
Tai sitten mm. www.eeuroparts.com
Saab 900 2.0t Cab -97
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Liikaa kierroksia ja jäähdytinongelmia

Viesti Kirjoittaja Hook »

10 vuotta vanhat ilmastoinnin letkut on melkolailla ensisiä ng900/9-3:ssa, kun letkut ovat sen verran alhaalla, että aika ja kelit hapattavat puristusholkit alumiinifolion alta.
ng900:seen saa putkia tarvikkeena, mutta 9-3:seen en ole nähnyt vielä.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Riti
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: To Touko 13, 2010 12:47

Re: Liikaa kierroksia ja jäähdytinongelmia

Viesti Kirjoittaja Riti »

Kuten Hook kirjoitti holkkien alta syöpymisestä, niin juuri kävi minulle, tai autolleni kohdalla. :D
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: Liikaa kierroksia ja jäähdytinongelmia

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

Riti kirjoitti:Kuten Hook kirjoitti holkkien alta syöpymisestä, niin juuri kävi minulle, tai autolleni kohdalla. :D


niin ettet itte alkany syöpymään :mrgreen:
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Vastaa Viestiin