Täällähän tuntuisi olevan tietävää porukkaa niin aattelin kysässä jos joku osaisi ystävällisesti auttaa ennenkuin opiskelijan viimeiset ropot kannetaan huoltamon kassaan
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Eli ois tommonen 9-5 2.0t bensa saabbi vm. 98, 290tkm. Toin tuossa kuukausi sitten ruotsista, autoliikkeestä.
Jätti sittarin pihalle, yritti käynnistyä ja onnistuikin noin sekunniksi, kunnes sammui.
Hetken aikaa taisteltua tajusin katsoa öljyt ja mittatikku oli aivan kuiva. Laitoin pari litraa öljyä ja matka jatkui (5w40). Öljyt vaihdettu syksyllä ja pitäisi olla vielä 5tkm ajettavaa ennen seuraavaa öljynvaihtoa.
Nyt pari päivää sen jälkeen saabbi jäi kotipihaan, katsoin taas öljyt ja tavara oli kellertävää. Heti korkin jälkeen noin viiden sentin matkalta aivan keltaista ja pohjaltakin vähän. Eli öljyt ja nesteet ilmeisesti menny sekaisin..? Syylärin ylipainesäiliössä on tumman sinistä tavaraa, en uskaltanu sitä aukoa, kun on vielä lämpöinen kone.
Varotusvaloja ei syty, käynnistettäessä käynnistyy noin sekunniksi, kierrokset nousee noin 1000:n ja sammuu sen jälkeen.
Jotku puhu kampiakselin anturista, toinen avaimen ajonestolaitteen paristoista. Minä en ymmärrä kuin tietokoneista. Löytyiskö täältä vinkkejä?