SPA:n anturit

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1486
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

SPA:n anturit

Viesti Kirjoittaja JKen »

Mistä saa halvimmalla parkkitutkan antureita? Vai tilaanko suoraan noita 4
|
\/

http://www.neobrothers.co.uk/rear-park- ... 6a7fc09764
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: SPA:n anturit

Viesti Kirjoittaja suapas »

Eipä taida uusia halvemmalla saada. Ite tilasin Ebaysta viime syksynä 4 kpl hintaan alle satasen. Nämä oli merkattu Volvoon, mutta sama osa.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1486
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Re: SPA:n anturit

Viesti Kirjoittaja JKen »

Ok, et saatuisi muistamaan V:n osanumeroa? 602865 kenties?
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: SPA:n anturit

Viesti Kirjoittaja suapas »

Paketissa lukee "Volvo", mutta anturissa olevan numeron perusteella nämä
http://www.ebay.com/itm/PEUGEOT-CITROEN ... 43c4cf8dea
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: SPA:n anturit

Viesti Kirjoittaja Suomik »

No ei ole posketon tuo Neon hinta.

Keväällä ostin kokeeksi kahdelta eri myyjältä, mainitsin täälläkin asiasta muuten tainnut koskaan kertoa kuinka kävi. Ihan hyvin toki kävi:

- Honkkarista otin kaksi kpl $23,39/kpl ja postitus $1,50. Yhteensä €uroissa siis 37,21€/2kpl = 18,60€/kpl toimitukuluineen.
- Toiset vertailun vuoksi UK:sta, £17,99/kpl ja postitus £4,95. Yhteensä €uroissa siis 53,11€/2kpl = 26,55€/kpl toimituskuluineen.

Ominaisuuksiltaan sikäli yhtenevät että esim. tutkan piipityksen eri taajuudet vaihtuvat ihan samoilla etäisyyksillä alkuperäisten kanssa. Hyvät olivat maalata ja mekaaninen sopivuus ihan 100%. Liittimen haittarivoitus molemmissa tietysti malli universaali, eli symmetrisesti rivat vain nurkissa ja sopivat näinollen joka merkin liittimeen ilman veistelyä. Ulkoisista tuntomerkeistä sen verran että:

- briteistä tilatut olivat nuo mustavalkoiset joissa mustesuihkulla tod. näk. Rellun p/n (item descriptionissa tietysti kerrottiin sopivuus Saabiinkin).
- Honkkarista tilatut olivat alkuperäisen näköiset kokomustat ja koko muovivalu tasan sama orkkiksen kanssa. Ainoastaan liitinrungossa olevan SWF:n logon tilalla oli samankokoinen sokea ruutu. Valettu numerosarjakin löytyi tutusta paikasta anturin kyljestä, tosin numero oli hiukan muuttunut vuodesta 2008. Myyjän sivut listasivat kymmeniä Volvo-malleja sekä "Saab 9-5". Heidän "compatibility checker"-toimintonsa väitti että ei sovi minun autooni, mutta luotin enemmän omin silmiin ja item descriptionin tekstiin, ja tottahan ne sopivat.

Näin jälkiviisaana ottaisin tietysti kaikki Honkkarista, jäihän siihen jonkin verran hinnaneroa. Halusin kuitenkin hajauttaa riskiä ja laajentaa tutkimuspohjaa. Yhtähän vain olin vailla mutta vedin 3kpl heti auton väriin ja ja jätin yhden maalaamatta jos vaikka isäukko joskus tarvitsee. Voihan tuota käyttää vaikka vianhakuun jos jollakin on tarvis. (wink wink :!: )

EDIT: honkkarin taalahinta korjattu
Viimeksi muokannut Suomik, Ti Syys 16, 2014 11:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1486
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Re: SPA:n anturit

Viesti Kirjoittaja JKen »

Tilanne eteni sen verran, että ebay:stä löytyi 11 puntaa kappale => toimituskuluineen 64 €/4 kpl. Eilen illalla tilasin ja tunnin kuluttua tuli "shipped" -sposti. Aika moni merkki tosiaan käyttää samaa anturia, nämä oli peemariin merkattu
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: SPA:n anturit

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Aika sopivanhintainen setti!

Kerro sitten tänne, kuinka kävi ja josko on jotain erityishuomioita?
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1486
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Re: SPA:n anturit

Viesti Kirjoittaja JKen »

Anturit saapuivat SWF / Made in Germany, laadukkaan näköiset. Mutta asentaminen jäi tekemättä, kun loppui työkaluvalikoima kesken

Hylsy pitää olla mallia pitkä, jotta menee ruuvin päälle
Ylemmälle taipuva jatkovarsi
Alemmalle oikean mittainen jatkovarsi, jotta menee aukosta (pultinpää näkyy hieman toisessa kuvassa)

Kuva

Kuva
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: SPA:n anturit

Viesti Kirjoittaja suapas »

Kyl mie sain omasta auki normihylsyllä. Pitkällä jatkolla, jotta mahtui räikkää käyttään,1/4 kierros kerrallaan. Noi ihan alimmaiset sit nivelen kanssa. Kannattaa herkistellä kierteet, ennen takaisin laittoa... :) Eli mulla oli 2 mutteria ja 1 pultti/puoli.
Oma lukunsa on sit ton puskurin purku, et pääsee antureihin käsiksi...
Myös johtoliitin kuskinpuolelta irti. Näkyy, kun vetää puskuria hiukan irti.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
Pee
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 16:20
Paikkakunta: Kuhmo

Re: SPA:n anturit

Viesti Kirjoittaja Pee »

Normihylsyllä ja sopivan mittaisella jatkolla menee kaikki.
Vähän hermoja vaatii mutta ei mitään uutta :saab:istille.
Koiratalous? :lol:
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1486
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Re: SPA:n anturit

Viesti Kirjoittaja JKen »

No ...kele, pultin pää näytti pitkältä ja oli sitä myös kokeilun perusteella ... no nyt on kuitenkin pitkiä hylsyjä lainassa, kokeillaan uudestaan.
Pee kirjoitti:Koiratalous? :lol:
x 2
50 kg ja 10 kg
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1486
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Re: SPA:n anturit

Viesti Kirjoittaja JKen »

Nämähän meni kuukausi sitten heittämällä paikalleen ja taas piipittää.

http://www.ebay.com/itm/191276309763

Ja reunimmaisten antureiden vaihtoon ei tarvita puskurin irroitusta, riittää kun ottaa muovikuoren hieman irti taaksepäin, niin mahtuu käsi taakse työntämään anturin irti.

Saattas jopa lähteä sopivalla työkalulla, jonka leuat työntää puskurin kuoren ja anturin asennuskehyksen väliin (+lämmittää auringon avulla/puhaltimella puskuria), kuori on aika joustava.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Vastaa Viestiin