Ilmansuodattimesta

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Sabaman
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2005 09:22
Paikkakunta: Hämeenlinna

Ilmansuodattimesta

Viesti Kirjoittaja Sabaman »

Onko mielestänne huolto-ohjelman mukainen 60tkm vaihtoväli ilmansuodattimelle järkevä? Tuntuu aika pitkältä väliltä ja tuttu sanoi, että rupeaa olemaan turbo kovemmallla rasituksella viimeiset parikymppiä kun vastus imussa kasvaa.
Entä onko jokin erityinen syy olla käyttämättä vapaavirtaus suodatinta jos hinta on 2 kertainen orginaaliin nähden, mutta voi pestä hulluuteen asti?
Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tami »

Ise olen vaihtanut ilmansuodattimen 20 tkm välein. Olen miettinyt samaa että 60 tkm aika pitkä vaihtoväli loppujenlopuksi.
Tuning-vvs-vehkeitä käyttäessä saattaa tulla ongelmia ainakin ilmamassamittarin kanssa. Jotkut vaparisuotimet ovat öljyttäviä ja tästä etenkin IMM ei tykkää. Öljyä kulkeutuu helposti mittariin. Vakiosuotimella pärjää erinomaisesti aika pitkälle vaikka olisi vähän konetta kiristettykin.
Itse näkisin tuolle vapaavirtaussuotimelle ainoaksi hyödyksi mukavat imuäänet. :D
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Re: Ilmansuodattimesta

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Sabaman kirjoitti:Onko mielestänne huolto-ohjelman mukainen 60tkm vaihtoväli ilmansuodattimelle järkevä? Tuntuu aika pitkältä väliltä ja tuttu sanoi, että rupeaa olemaan turbo kovemmallla rasituksella viimeiset parikymppiä kun vastus imussa kasvaa.
Entä onko jokin erityinen syy olla käyttämättä vapaavirtaus suodatinta jos hinta on 2 kertainen orginaaliin nähden, mutta voi pestä hulluuteen asti?

Orkkis sudilla on riittävä, jos ei ajele huomattavan pölyisisssä olosuhteissa.
kerran purin käytetyn orkkiksen ja jonkun uuden halvan tarvikkeen todetakseni eron suodatuspinta-alassa. Tästä saakka olen käyttänyt vain orkkis filtteriä pitkällä vaihtovälillä.

CE valon vilkuttelusta pääsi eroon heittämällä vapaavirtausfilsun roskiin, josta se päätyi naapurin Sierraan :twisted:
Sabaman
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2005 09:22
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sabaman »

Naapurin vapari sierra onkin varmaan oikea osoite :lol:
Tarina kertoo myös Seatista, jonka mutka lähti kuuhun kun vapavirtaussuodattimesta irtosi pala teräsverkkoa imuun.

No, asiaan. Nyt kun voi unohtaa ne hitech suodattimet ja palata arkeen, vertailin vähän noita tavallisia ja on niissä pieniä eroja. Motonetissä oli ScanTechin ja Technon filttereitä hyllyssä. Niitä kun siinä koomisena puhaltelin, niin ScanTechistä meni kyllä ilma helpommin läpi. Näissäkin oli kokoero. No, kotona se perkele olikin aika reippaasti liian lyhyt ja eikun Länkkäriin orkkista vonkumaan. Orginaali on MANNin tekele ja aika pieni oli puhaltamalla vastus siinä. Koko oli myös parempi. Se on nyt kiinni ja voi pojat kun lähtee paremmin kärry liikkeelle. Olisi ollut vielä 8tkm seuraavaan vaihtoon jäljellä, mutta rupesi ihmetyttämään laiskuus viimeisellä 3tkm aikana. Liekkö keväinen pöly tukkinut sen kokonaan. Koivun siitepöly kuulemma turpoaa suodattimessa 3 kertaa kokonsa. Itse ainakin siirryn 40-50tkm vaihtoväliin.
Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
Vastaa Viestiin