95 puhaltaa kylmää kuskin puolelle
95 puhaltaa kylmää kuskin puolelle
Moi.Ostin ensimmäisen saabin ja ei ole kovin tuttuja saabit joten kaipailis apuja.Kuskin puolelle tosiaan puhaltaa kylmää/haaleaa mutta pelkääjän puolelle tulee hyvin lämmintä. Auto on vuosimallia 2000 ja automaattisella ilmastoinnila
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24615
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 95 puhaltaa kylmää kuskin puolelle
ETSI nappi tuolla ylenpänä:
esim hakusana kylmää tuotti 30sivua juttua
http://foorumi.saabclub.fi/search.php?k ... ubmit=Etsi
esim hakusana kylmää tuotti 30sivua juttua
http://foorumi.saabclub.fi/search.php?k ... ubmit=Etsi
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: 95 puhaltaa kylmää kuskin puolelle
Kalibroi ACC. Paina yhtäaikaa AUTO ja OFF. Vasemmassa reunassa näkyy vikakoodien lukumäärä, oikeassa reunassa koodi. Netistä löytyy kyllä tietoa sitten noita koodeja vastaan.
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: 95 puhaltaa kylmää kuskin puolelle
Siellä on todennäköisesti tuo kuskinpuolen lämmönsäätöä suorittava askelmoottorin rajoituinvipu (muovinen ) katkennut ja sen jälkeen askelmoottori on vääntänyt sen ( muovisen ) läppiä liikuttavan akselin poikki. Eli tällä hetkellä askelmoottori kyllä varmasti pyörii mutta kaikki kiinteät osat on poissa tuon lämpimän ilman säätöä ohjaavan läpän ja askelmoottorin väliltä.
Toinen vaihtoehto on se, että askelmoottorin akseli on noussut hammasrattailtaan ylös.
Kolmas vaihtoehto on se, että asklemoottori on itsessään palanut.
Aja se kalibraatio kuitenkin ensimmäisenä ja vikakoodien perusteella jatkoon sitten.
Itse tappelin viikonpäivät tämän saman ongelman kanssa. Mutta ihan tehtävissä oleva korjaus jos yhtään pysyy työkalut kädessä. Suosittelen hommaamaan suoraan tuon alumiinisen rajoitinvivun koska siinä askelmoottorissa on voimaa pirusti.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... mityslaite
Toinen vaihtoehto on se, että askelmoottorin akseli on noussut hammasrattailtaan ylös.
Kolmas vaihtoehto on se, että asklemoottori on itsessään palanut.
Aja se kalibraatio kuitenkin ensimmäisenä ja vikakoodien perusteella jatkoon sitten.
Itse tappelin viikonpäivät tämän saman ongelman kanssa. Mutta ihan tehtävissä oleva korjaus jos yhtään pysyy työkalut kädessä. Suosittelen hommaamaan suoraan tuon alumiinisen rajoitinvivun koska siinä askelmoottorissa on voimaa pirusti.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... mityslaite
Re: 95 puhaltaa kylmää kuskin puolelle
Kiitoksia vastauksista.Kalibrointi nyt tehty ja vikakoodiksi tuli 08.Siellä tosiaan oli se rajoitinvipu ja akseli poikki,mites tuon akselin saa sieltä pois ja onko se mahdollista korjata vaikka epoksilla väliaikaisesti ja löytyykö näitä osia pääkaupunkiseudulta?
Re: 95 puhaltaa kylmää kuskin puolelle
Ota se ilmansuulainohjake ( 3 ruuvia) siitä askelmoottorin alapuolelta irti, niin saat sormilla ongittua romppeet sieltä kotelosta ulos.
Itse korjasin tuon siten,että hommasin rajoitinvivun Ebaystä ja otin 2 mm tuota hajunnutta muoviakselia sisähalkaisijaltaan suurempaa metalliputkea 4 cm pätkän ja liimasin tuon metalliputken sisään tuon hajonneen akselin ja toiseen päähän jäi sitten sen keltaisen läppävivun jämät. Eli ensin pitää täyttää metalliputki liimalla ja ohjata se siitä suulakeen reiästä sinne keltaisen läpän juureen jonka jälkeen työnnät sen askelmoottorin hajonneen akselin sinne metalliputken sisään omasta reiästään samalla kannatellen toisellä kädellä sitä liimalla täytettyä metalliputkea. Lopuksi pistät askelmoottorin paikoilleen hajonneen muoviakselin jatkoksi siten, että katsot kaikkien asentojen olevan kohdillaan ja ruuvit kiinni, niin paketti pysyy tiivisti kasassa ja liimaantuu kiinni.
Ps. Anna liimausten kuivua rauhassa vähintään 1 vrk. lämpimässä ennen kuin kytet virtoja askelmoottorin perään jos haluat työn onnistuvan kerrasta.
Huom. Älä liimaa tietenkään sitä askelmoottorin vartta siihen vääntöakseliin minkä liimaat sinne metalliputken sisään kiinni, että saat myöhemmin askelmoottorin irroitettua/ vaihdettua tarvittaessa.
Itse korjasin tuon siten,että hommasin rajoitinvivun Ebaystä ja otin 2 mm tuota hajunnutta muoviakselia sisähalkaisijaltaan suurempaa metalliputkea 4 cm pätkän ja liimasin tuon metalliputken sisään tuon hajonneen akselin ja toiseen päähän jäi sitten sen keltaisen läppävivun jämät. Eli ensin pitää täyttää metalliputki liimalla ja ohjata se siitä suulakeen reiästä sinne keltaisen läpän juureen jonka jälkeen työnnät sen askelmoottorin hajonneen akselin sinne metalliputken sisään omasta reiästään samalla kannatellen toisellä kädellä sitä liimalla täytettyä metalliputkea. Lopuksi pistät askelmoottorin paikoilleen hajonneen muoviakselin jatkoksi siten, että katsot kaikkien asentojen olevan kohdillaan ja ruuvit kiinni, niin paketti pysyy tiivisti kasassa ja liimaantuu kiinni.
Ps. Anna liimausten kuivua rauhassa vähintään 1 vrk. lämpimässä ennen kuin kytet virtoja askelmoottorin perään jos haluat työn onnistuvan kerrasta.
Huom. Älä liimaa tietenkään sitä askelmoottorin vartta siihen vääntöakseliin minkä liimaat sinne metalliputken sisään kiinni, että saat myöhemmin askelmoottorin irroitettua/ vaihdettua tarvittaessa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: 95 puhaltaa kylmää kuskin puolelle
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: 95 puhaltaa kylmää kuskin puolelle
Selvä täytyy kokeilla samanlaista viritystä,onko vaikea purkaa se koko keltainen akseli sieltä pois?Löytyykö suomesta tuota rajoitinvipua mihin hintaan?
Re: 95 puhaltaa kylmää kuskin puolelle
Minun autossa on myös saman suuntaista vikaa, eli lämmintä ei tule kojelaudan räppänöistä käytännössä ollenkaan. Tein kalibroinnin ja sieltä tuli vikakoodeiksi 08 ja 11. Tuossa ylempänä onkin ohje 08 vikakoodin korjaukseen, mutta mitähän tuo vikakoodi 11 meinaa?
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24615
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 95 puhaltaa kylmää kuskin puolelle
pcs palvelee jyväskylässä.
koodi 11 eiköhän sieltäkin ole akseli katki poikki
http://saabworld.net/showthread.php?t=28199
koodi 11 eiköhän sieltäkin ole akseli katki poikki
http://saabworld.net/showthread.php?t=28199
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 95 puhaltaa kylmää kuskin puolelle
Täytyy alkaa tutkimaan, kiitos!
Re: 95 puhaltaa kylmää kuskin puolelle
Tämä vika korjattu nyt alumiinisella korjausakselilla joka tuli pcs:n kautta