No voi sun kele.
Jo toisen kerran tarvittiin alle puolen vuoden auton elämän aikana hinuria.
Kevään ensimmäisillä aurinkoisilla keleillä pissi jäähdytinnesteet pihalle rikkoutuneen kolmitieventtiilin kautta. Ok, toi on kulutusosa. Ihan jees.
Mikähän tällä kertaa korpeaa. Ihan kuin löpö olisi loppunut pikkuhiljaa.
Siirtopumppuko? Särkyykö noin vain? Hyytyi tyyliin kuin ei saisi ainetta ja sammui kokonaan. Tankissa 1/4 jäljellä ja tuotatin vielä sinne hieman lisää, josko vaikka mittari sekoilis, mutta ei mihinkään. Hyvin kone pyörii, kun vaan akussa riittää puhtia. Ja eikun hinurilla Pro Cariin. Ensi viikolla kerkiävät tsekkaamaan.
Että autoton viikonloppu saabistille....ajattelin kyllä palata vanhoihin rautoihin....
Saab 9-5 3.0 TID kombi särkyi ?
Re: Saab 9-5 3.0 TID kombi särkyi ?
Mulla hyytyi ohituksessa viime kesänä kerran ihan totaalisesti ja ei sitten ottanut kierroksiaaan juuri yhtään. Hädintuskin kulki 80. Vikavalo ei kuitenkaan palanut, mitä huoltokin ihmetteli. Syypää oli se surullisen kuuluisa ilmamassamittari.
Nyt sitten on muutaman kerran ajeltu puolilla tehoilla, kunnes viime viikolla löytyi hajonnut paineputki ja se ongelma saatiin kuntoon. Osa maksoi peräti 19€... Laskun loppusumman oli yli 130€...
Nyt sitten on muutaman kerran ajeltu puolilla tehoilla, kunnes viime viikolla löytyi hajonnut paineputki ja se ongelma saatiin kuntoon. Osa maksoi peräti 19€... Laskun loppusumman oli yli 130€...
------------------------------------
Audi A4 1,8t Quattro
Audi A4 1,8t Quattro
Re: Saab 9-5 3.0 TID kombi särkyi ?
Terve
Minulla alkoi 20000 km sitten tuo venttiili vuotamaan, mutta syynä oli viallinen paisuntasäliön korkki joka ei tasannut järjestelmässä olevaa painetta. Hankin uuden korkin ja ongelmat poistui, mutta viime parjantai auto oli huollossa ja paine ongelma palasi.
Manasin hieman kun tuo coolant level tietovalo syttyi.
Avattuani konepellin huomasin että huollssa oli laitettu viallinen ja vanha kolhiitunut korkki uuden tilalle jossa ei toiminut paineentasausventtiili.
Huomenna pitää mennä Motometista hankkimaan taas uusi korkki.
Minulla alkoi 20000 km sitten tuo venttiili vuotamaan, mutta syynä oli viallinen paisuntasäliön korkki joka ei tasannut järjestelmässä olevaa painetta. Hankin uuden korkin ja ongelmat poistui, mutta viime parjantai auto oli huollossa ja paine ongelma palasi.
Manasin hieman kun tuo coolant level tietovalo syttyi.
Avattuani konepellin huomasin että huollssa oli laitettu viallinen ja vanha kolhiitunut korkki uuden tilalle jossa ei toiminut paineentasausventtiili.
Huomenna pitää mennä Motometista hankkimaan taas uusi korkki.
Jompeko kirjoitti:No voi sun kele.
Jo toisen kerran tarvittiin alle puolen vuoden auton elämän aikana hinuria.
Kevään ensimmäisillä aurinkoisilla keleillä pissi jäähdytinnesteet pihalle rikkoutuneen kolmitieventtiilin kautta. Ok, toi on kulutusosa. Ihan jees.
Mikähän tällä kertaa korpeaa. Ihan kuin löpö olisi loppunut pikkuhiljaa.
Siirtopumppuko? Särkyykö noin vain? Hyytyi tyyliin kuin ei saisi ainetta ja sammui kokonaan. Tankissa 1/4 jäljellä ja tuotatin vielä sinne hieman lisää, josko vaikka mittari sekoilis, mutta ei mihinkään. Hyvin kone pyörii, kun vaan akussa riittää puhtia. Ja eikun hinurilla Pro Cariin. Ensi viikolla kerkiävät tsekkaamaan.
Että autoton viikonloppu saabistille....ajattelin kyllä palata vanhoihin rautoihin....