ongelman yrittää ratkaista asentaja purkamalla vanhan ja viilailemalla haittoja mutta silti..
virtalukko..
virtalukko..
Onko nyt tarkempaa tietoa muilla kun..omasta vm.-02 femmasta virtalukko alkoi temppuilemaan..avain ei meinaa kääntyä millään.mutta asiani oli lähinnä se että uutta osaa ei saa siis virtalukkoa? niin sanoivat että ei edes merkkiliikkeestä rahallakaan?? kävi vain mielessä että onko saappaan taru sitten siinä kun osia ei meinaa saada??huolestuttavaa
ongelman yrittää ratkaista asentaja purkamalla vanhan ja viilailemalla haittoja mutta silti..
ongelman yrittää ratkaista asentaja purkamalla vanhan ja viilailemalla haittoja mutta silti..
Re: virtalukko..
Kulunut virtalukko irti keskikonsolista ja osaavalle lukkosepälle työstettäväksi. Pystyy tekemään vanhaan avaimeen käyvät uudet haitat sylinteriin ja taas toimii kuin uusi. Eikä edes maksa paljon. Juuri itse teettänyt saman homman.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Re: virtalukko..
niin minä meinasinkin mutta kyse olikin siitä että onko tuo varaosien saanti tulevaisuudessa vaikeampaa. kun kysyin ko osaa niin sanoivat että ei saa edes rahalla tällä hetkellä..en muuten mutta minun tuurilla aina jokin sellainen osa hajoaa jota ei voi korjata
mutta onneksi on tämä foorumi ja reiluja saabisteja neuvomassa..kiitos siitä
mutta onneksi on tämä foorumi ja reiluja saabisteja neuvomassa..kiitos siitä
Re: virtalukko..
Lukkoliike sarjoittaa sinulle uudelleen tuon lukon. Ihan tuolle samalle avaimelle. =)
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Re: virtalukko..
LR kirjoitti:Lukkoliike sarjoittaa sinulle uudelleen tuon lukon. Ihan tuolle samalle avaimelle. =)
jaahas..olisko tuo mahdollista?mitenkäs ajonesto silloin...no joka tapauksessa homma kunnossa..puhdistettu ja viilattu nyt toimii moitteetta..
Re: virtalukko..
Vanhana tonnaristina (saab 9000) minulle tuli täytenä shokkina se että tässä ysiviitosessa pitää AINA kytkeä pakki päälle ennenkuin virta-avaimen saa virtalukosta pois!!!
Muutoinkin tuo virtalukon sijainti on ihan typerä, en kertakaikkiaan löydä siitä mitään etua, juurikin tonnariin verrattuna.
Ei ihme että pakki välillä temppuilee, eli siis ei mene heti paikoilleen, kulunut käytössä tottakai...
Pystyykö (helposti) saabiin tekemään muutoksen siten, että peruutusvaihdetta ei tarvitsisi kytkeä päälle jotta avaimet saa irti virtalukosta???
Onko jonkinlainen starttinappi-kytkentä mahdollinen? Mitenkäs ajonesto ym. systeemit? Katsastukseenhan tuon toiminnon voisi sitten kai palauttaa "normaaliksi", jotta kaikki säädökset toteutuisivat.
Muutoinkin tuo virtalukon sijainti on ihan typerä, en kertakaikkiaan löydä siitä mitään etua, juurikin tonnariin verrattuna.
Ei ihme että pakki välillä temppuilee, eli siis ei mene heti paikoilleen, kulunut käytössä tottakai...
Pystyykö (helposti) saabiin tekemään muutoksen siten, että peruutusvaihdetta ei tarvitsisi kytkeä päälle jotta avaimet saa irti virtalukosta???
Onko jonkinlainen starttinappi-kytkentä mahdollinen? Mitenkäs ajonesto ym. systeemit? Katsastukseenhan tuon toiminnon voisi sitten kai palauttaa "normaaliksi", jotta kaikki säädökset toteutuisivat.
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: virtalukko..
Mikset kunnioita Saabin perinteitä pakkivaihteen kytkemisen ja virtalukon paikan kanssa? Säilytä tehtaanlinjat ja pidä pakkilukko. Tonnari lähinnä epatto tähän perinteeseen veriperintönsä vuoksi.
Viimeksi muokannut Jyrchi, La Touko 04, 2013 21:39. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
SAAB 9-5 Aero -05
Re: virtalukko..
Niimpä. Saabissa kuuluu olla virtalukko penkkien välissä ja pakkilukko.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: virtalukko..
Eipähän ole ainakaan avain polvessa pystyssä rattipilarin tullessa kolarissa kohti99 GL kirjoitti:Niimpä. Saabissa kuuluu olla virtalukko penkkien välissä ja pakkilukko.
SAAB 9-5 Aero -05
Re: virtalukko..
Pöh!Jyrchi kirjoitti:Mikset kunnioita Saabin perinteitä pakkivaihteen kytkemisen ja virtalukon paikan kanssa?
Mulla on ollut saabbi 20 vuotta ja tulee olemaan vihtakin..., eikun vastakin.
Eli se riittäkööt perinteiden kunnioittamiseen, nyt on kysymys käytännöllisyydestä ja sillä siisti. Ne jotka haluavat virtalukon ja pakkilukon ja ajoneston ja ties mitä sijaitsevan ja olevan siellä missä omissa saabeissaan ovat (tottuneet), niin siitä vaan, itse mieluusti haluaisin toisenlaisen ratkaisun ja jos joku on sellaisen toteuttanut ysiviitoseen, niin mieluusti otan neuvoja vastaan - kiitos!
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: virtalukko..
Auton tulee olla säännösten mukainen myös katsastusten välillä.Raser kirjoitti:Katsastukseenhan tuon toiminnon voisi sitten kai palauttaa "normaaliksi", jotta kaikki säädökset toteutuisivat.
Pakkilukko on fiksu keksintö ja virtalukko on juuri oikeassa paikassa. Tonnarin virtalukon vammaiseen sijaintiin ei meinannut tottua millään.
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: virtalukko..
Eihän tuo femman systeemi voisi olla juuri kätevämpi. Laittaa pakin silmään, siirtää kättä muutaman sentin ja ottaa avaimen pois virtalukosta. Lisäksi se virtalukko on kurkottamatta tavoitettavissa ja nähtävillä kokoajan, ei tarvitse kuikuilla ratin taakse.Raser kirjoitti: Eli se riittäkööt perinteiden kunnioittamiseen, nyt on kysymys käytännöllisyydestä ja sillä siisti.
Kukin toki tyylillään, mutta tuo käytännöllisyyteen vetoaminen ei nyt uppoa.. :)
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: virtalukko..
Ja aina vaihde silmässä eikä tarvitse seisottaa käsijarrun varassa vapaalla. Kannattanee jatkossakin pysytellä niissä 20 vuotta vanhoissa jos ei tahdo avainta keskelle oikealle paikalleen, saatikka ajonestoa.
SAAB 9-5 Aero -05
Re: virtalukko..
Hjuvaakin voi parantaa...!Jyrchi kirjoitti:Ja aina vaihde silmässä eikä tarvitse seisottaa käsijarrun varassa vapaalla. Kannattanee jatkossakin pysytellä niissä 20 vuotta vanhoissa jos ei tahdo avainta keskelle oikealle paikalleen, saatikka ajonestoa.
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: virtalukko..
Kannattaa hommata automaattilaatikolla oleva niin ei häiritse yhtään kun P:hän siihen laitetaan jokatapauksessa päälle pysäköidessä 
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11