missä vika

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
ilra
"Ruisku"
Viestit: 133
Liittynyt: To Elo 26, 2004 08:09

Re: missä vika

Viesti Kirjoittaja ilra »

Sen lisäksi, että olen laiska olen myös saita eli ei minulle ainakaan ensimmäiseksi tule mieleen vaihtaa di-kasettia, immua, asentoanturia tms. vaan suosin näitä halpoja ja helppoja eliminointi judansseja.

Mulla riitti reilut 200 tkm sotkemaan sen läppäkotelon kurkun, lieneekö osansa ilmansaasteilla vai olisko maahiset käyneet yöllä sotkemassa paikat?!?! :?: :?:
(ex => 99 GL (ex petro) -80, 900 GL -81, 9000i -88, 900 GL -87, 9-3 ss 2.0t A -03, 9-5 wagon 2.0t A -02), 9-3 SC 1.8t A -08, 900S 2,0t -97
Tommile
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Ke Elo 30, 2006 12:33
Paikkakunta: Espoo

Re: missä vika

Viesti Kirjoittaja Tommile »

Moro,

edellisen 9-5 kanssa kurkun likaisuus aiheutti sen että auto lähti vasta toisella tai kolmannella yrittämällä käyntiin. Putsauksen jälkeen auto kännistyi heti ensi yrittämällä normaalisti. Syy likaantumiseen saattoi olla siinä että Garret porsi parin kuukauden sissään tuosta puhdistamisesta.

Kurkun perusteellista putsausta helpottaa läpän irroitus joka on kahdella ruuvilla kiinni. Kannattaa taas ottaa kuva miten päin läppä on alunperin. Läppää takaisin kiinnittäessä tipat lukitetta molempiin ruuveihin on paikallaan.

Myös pillit joihin alipaineletkut tulevat kiinni kannattaa katsoa että ilma kulkee läpi.

Terv.
Tommi
#6175
NG 9-5 2,0 TiD Vector M6 MY2010
haka
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: La Heinä 17, 2004 21:41
Paikkakunta: pori

Re: missä vika

Viesti Kirjoittaja haka »

no niin. sytkäkasetti vaihdettiin ja kaasuläppäkotelo puhdistettiin, käyntiongelmat hävisivät. maanantaina hain auton huollosta mutta tiistaina tullessa töistä niin moottorin häiriövalo syttyi taas. soitin huoltoon niin nyt lupasivat vaihtaa ilmamassamittarin. vikakoodi on aina ollut imm. mutta kappas vaan valo sammui eilen itsekseen ja eipä ole syttynyt uudelleen. tarkkailen. kiitokset kaikille vastanneille. ilmoittelen taas jos jotain ilmenee. p.s. huolto jossa käytän on maahantuojan valtuutama.
9-5 2.0 t aut. vector -02
Vastaa Viestiin