femman keskuslukitus
femman keskuslukitus
Mikähän mahtaa vaivata keskuslukitusta. Ovia lukittaessa tai avatessa toimii vain kuskin ovi. Ei ole väliä käyttääkö kaukosäädintä,keskikonsolin nappia tai oven lukkoa.
Myös yön seisomisen jälkeisen harmaan savupilven aiheuttaja olisi mukava löytää. Turbolla ajettu n60tuhatta ja kansirempan jälkeen n50tuhatta
Auto -98 2.3t
Myös yön seisomisen jälkeisen harmaan savupilven aiheuttaja olisi mukava löytää. Turbolla ajettu n60tuhatta ja kansirempan jälkeen n50tuhatta
Auto -98 2.3t
Saab 9-5 aero -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: femman keskuslukitus
Siniharmaasta savusta löytyy "Etsi" -toiminnolla aika paljon juttua. Ajatko bensalla?
Syynä voi olla pikeentyneet männänrenkaat, ei kovin harvinaista vanhemmissa Femmoissa.
Syynä voi olla pikeentyneet männänrenkaat, ei kovin harvinaista vanhemmissa Femmoissa.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: femman keskuslukitus
Männänrenkaita tässä itsekin olen epäillyt mutta autoon tulee uus motti jossakin vaiheessa niin ei sen nyt niin väliä. Tuo keskuslukitus vaan olisi mukava saada toimimaan. Missä keskuslukitusksen ohjausyksikkö sijaitsee? Autocom testeri ei vikakoodiloita löytänyt
Ja kyllä, pensalla hurruuttelen.
Ja kyllä, pensalla hurruuttelen.
Saab 9-5 aero -00
Re: femman keskuslukitus
Onko nuo garretit noin surkeita lehtipuhaltimia kun tuossa 50tonnia ajetussa päittäisvälystä tuntuu? Tuli vaan kolisevaa vesipumppua vaihtaessa kokeiltua
Saab 9-5 aero -00
Re: femman keskuslukitus
Nouseeko virtalukon pesä ylös, kun ottaa avaimen pois? Jos lukko tahmoo, se aiheuttaa kaikkea hauskaa keskuslukon kanssa. Meillä teki tuota ja avaimella sai kaikki ovet lukkoon, mutta kakella ei.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: femman keskuslukitus
Kyllä ne on. Omakohtainen kokemus on että noin 1-2mm välyksen ilmaantumisesta meni vuosi ja turbo meni kappaleiksi eräänä kauniina kesäpäivänä...vazilj kirjoitti:Onko nuo garretit noin surkeita lehtipuhaltimia kun tuossa 50tonnia ajetussa päittäisvälystä tuntuu? Tuli vaan kolisevaa vesipumppua vaihtaessa kokeiltua
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: femman keskuslukitus
Lainataan ketjua keskuslukituksesta: itselläni -06 -mallissa molemmat avaimet tuntuvat toimivan todella heikosti, kun napeista avaa lukkoja (sekä ovet että takaluukku), avattaessa pitää olla hyvin lähellä autoa ja monesti painaa nappia silti useasti. Eroa toimivuudella on valovuosi esim. aikaisemmassa tonnarissa olleiden avainten toimivuuteen. Pattereiden vaihtaminen ei ongelmaan auta, kokeiltu on.
Kysymys kuuluukin: missä vika, pitäisikö uusia avaimet vai voiko vika olla autossa signaalin vastaanottopäässä (ei tietoa missä vastaanotto"anturi" sijaitsee autossa)?
Kysymys kuuluukin: missä vika, pitäisikö uusia avaimet vai voiko vika olla autossa signaalin vastaanottopäässä (ei tietoa missä vastaanotto"anturi" sijaitsee autossa)?
-
- "Viggen"
- Viestit: 538
- Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 11:44
Re: femman keskuslukitus
Oisko ominaisuus, sillä omassanikin piti olla miltei vieressä, jotta suostui avaamaan ovia/takaluukkua. Ja avaimessa oli uusi patteri.kooamas kirjoitti:Lainataan ketjua keskuslukituksesta: itselläni -06 -mallissa molemmat avaimet tuntuvat toimivan todella heikosti, kun napeista avaa lukkoja (sekä ovet että takaluukku), avattaessa pitää olla hyvin lähellä autoa ja monesti painaa nappia silti useasti. Eroa toimivuudella on valovuosi esim. aikaisemmassa tonnarissa olleiden avainten toimivuuteen. Pattereiden vaihtaminen ei ongelmaan auta, kokeiltu on.
Kysymys kuuluukin: missä vika, pitäisikö uusia avaimet vai voiko vika olla autossa signaalin vastaanottopäässä (ei tietoa missä vastaanotto"anturi" sijaitsee autossa)?
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic
Re: femman keskuslukitus
Kyllä femman keskuslukitus toimii kaukaakin, kunhan vaan avaimen lähetin on kunnossa. Mulla toisella avaimella ovet aukeaa kämpästä(3 kerros ja autoon matkaa noin 40 metriä) ja taas kuluneemmalla/käytetymmällä avaimella saa mennä 5 metrin päähän, että ovet aukeaa...
Saab 95 2.3t autom.-06
Re: femman keskuslukitus
Pariston vaihto on kyl halpa operaatio kokeilla, josko se auttaisi?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: femman keskuslukitus
Täällä on kanssa viirussa varsin heikkoa tuo lukituksen kaukokäyttö. Autolla ajettu 80tkm eikä avaimillakaan varmaan paljon enempää.
Pattereiden vaihtaminen (Vartaan) ei tuonut asiaan muutosta, vaan viiden metrin päästä ikkunan läpi tekee heikkoa saada lukitusta reagoimaan, joinain iltoina auton saa sisältä lukkoon, huonompina pitää käydä verannan kautta sohaisemassa. Tonnarin "päärynä" toimi moninkertaisesti pidemmän matkan päästä, samoin tuossa kolkissa on niin pitkä kantama että saa oikein tarkkana olla välillä.
Tämän femman kantomatkan olen laittanut jenkki-/Kanada-spekan piikkiin; siellä kun arvostetaan lyhyenlyhyttä kantamaa. Olen siis olettanut että vaahteranlehdellä varustetut avaimet on -paitsi varmaan eri taajuusalueella toimivia- myös tarkoituksella tehty heikkotehoisiksi. Tämän threadin perusteella tulee mieleen, josko sittenkin tässäkin kohden on tapahtunut jotain muutosta faceliftin yhteydessä. Eipä heikon lähettimen nyt luulisi olevan sen halvempi kuin tehokkaammankaan?!?
Pattereiden vaihtaminen (Vartaan) ei tuonut asiaan muutosta, vaan viiden metrin päästä ikkunan läpi tekee heikkoa saada lukitusta reagoimaan, joinain iltoina auton saa sisältä lukkoon, huonompina pitää käydä verannan kautta sohaisemassa. Tonnarin "päärynä" toimi moninkertaisesti pidemmän matkan päästä, samoin tuossa kolkissa on niin pitkä kantama että saa oikein tarkkana olla välillä.
Tämän femman kantomatkan olen laittanut jenkki-/Kanada-spekan piikkiin; siellä kun arvostetaan lyhyenlyhyttä kantamaa. Olen siis olettanut että vaahteranlehdellä varustetut avaimet on -paitsi varmaan eri taajuusalueella toimivia- myös tarkoituksella tehty heikkotehoisiksi. Tämän threadin perusteella tulee mieleen, josko sittenkin tässäkin kohden on tapahtunut jotain muutosta faceliftin yhteydessä. Eipä heikon lähettimen nyt luulisi olevan sen halvempi kuin tehokkaammankaan?!?
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)