2.0t viritys

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
0Jesse0
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ma Elo 25, 2014 20:22

2.0t viritys

Viesti Kirjoittaja 0Jesse0 »

Nyt olis aika päivitellä saabbia. Eli 2.0 koneel ajettu 300tkm, vm 98 ja uus kytkin on nyt hommattuna. Olis tarkotus saaha lisää potkua max 1500euron budjetilla. Tällä hetkellä 202hv ja 305nm ja laitettuna vain uusi softa foorumilaiselta kouvolasta. Ja tietenkin vapari että sihahtaa :lol:
eli jos saisin vinkkejä miten tolla hintaluokalla sais potkua lisää vai laitanko auton kiertämään eteenpäin :roll:
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1856
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: 2.0t viritys

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Hakukenttään:

Viritys
Lastutus
Lisää Potkua
Lisää tehoa

Riittää ainakin täksi illaksi lueskeltavaa. :wink:
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: 2.0t viritys

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Mitsubishi -ahdin (Aero mallista tuttu), isommat suuttimet ja ecuun sopiva softa. Eipä tolla budjetilla muuhun pääse. Joku 250..260hummaa ja 450Nm vissiin saa tolla reseptillä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: 2.0t viritys

Viesti Kirjoittaja Pola »

Ja putkisto
#3272
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: 2.0t viritys

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Putken kanssa taitaa jo 1500€ budjetti ylittyä?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

Re: 2.0t viritys

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

ottaa koko putken pois niin pörisee mutta ei ahista
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2144
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: 2.0t viritys

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Eikös tuossa T5:ssa ole jo alunperin 350 cc suuttimet ja nehän riittää noihin Mertmin mainitsemiin tehoihin. Mitsua sitten vaan kehiin... Sitä putkea tuskin tarvitsee lähteä uusimaan noille tehoille. Virtaavampi takapönttö riittää. Eikä mene puoltatoista tonnia...
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: 2.0t viritys

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

9-5 on muuten t7.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: 2.0t viritys

Viesti Kirjoittaja Hook »

9-5 2.0t -98 on alkujaan niillä pienillä vihreillä suuttimilla, jotka riittää bensalla just nipinnapin sen 200hp.
Punaiset tilalle ja viinalla 230.. tai sitten vielä mitsun ahdin, väljempi imucobra, 4bar säädin sekä tehokkaampi bensapumppu niin eiköhän tuolla 260hp viinalla irtoa sopivalla softalla.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2144
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: 2.0t viritys

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Mertmi kirjoitti:9-5 on muuten t7.
Aijaa... Luulin, että Femmojen koneetkin menee samalla tavalla, kuin kolkeissa, eli MY00 vasta muuttuivat T7:ksi.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2499
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: 2.0t viritys

Viesti Kirjoittaja Termos »

baasenar kirjoitti:
Mertmi kirjoitti:9-5 on muuten t7.
Aijaa... Luulin, että Femmojen koneetkin menee samalla tavalla, kuin kolkeissa, eli MY00 vasta muuttuivat T7:ksi.
Totanoinnii:
Moottorioptimointia Itä-Suomessa. H-autot...

Etkai Saabeja optimoi :lol:

Sori, en millään malttanut olla vinoilematta :mrgreen:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
nix0n
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: To Elo 27, 2009 15:38
Paikkakunta: Kymi

Re: 2.0t viritys

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Tainnu viritys jäädä kun auto näyttää olevan myynnissä :D
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
turskale
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: To Loka 23, 2008 20:35
Paikkakunta: Kuopio

Re: 2.0t viritys

Viesti Kirjoittaja turskale »

Ei oikein haulla selvää vastausta löytyny nii kirjotampa tähän.

2.0t -99 eli vihreillä suuttimilla oleva softattu auto kyseessä.

Suuttimien vaihto olis tarkoituksena niin punasia suosittelleevat mutta mikä ero on ruskeisiin?

Joutuuko softauksen tekemään uusiksi?

Joutuuko imusarjan tai suutintukin vaihtamaan?

Onko polttoainepaineen lisäämisessä vaaroja että rikkoutuu jotain?
9-5 2.0t biopower -99
Lada 1200L -79, Chevrolet Blazer s10 4x4 -92, Chevrolet Astro AWD -92
Ex. 2x 9000, -90 900s -98
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 2.0t viritys

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

9-5 98-00 punaiset käy suoraan originaalin imusarjaan, ruskeat ei käy. Joutuu päivittämään softan, jos laitat ruskeat suuttimet niin tarvitsee adapterit tai imusarjan vaihdon. PA-paineen nosto ei riko mitään mutta vakiopumppu ei välttämättä suurta paineen nostoa jaksa, riippuu tarvittavasta virtauksesta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin