takaoven pieni sivuikkuna.

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Goldberger
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: La Syys 27, 2014 22:29
Paikkakunta: Kotka/Vantaa

takaoven pieni sivuikkuna.

Viesti Kirjoittaja Goldberger »

Täs kävi sillälailla että joku oli hajottanu mun saabista oikeanpuoleisen takaoven pienen sivuikkunan, sen kolmiomuotoisen. Tiedustelisin että löytyykö noita uusia mistään?

Kävin yhellä autokorjaamolla niin länsiauto joka niitä tuo maahan niin sano ettei ruottissa niitä ole enään.

Romuttamolta kyl löytyy ettei se sinänsä oo ongelma mutta joutuu nyt soitteleen vakuutusyhtiöön ja sopimaan mitä tekee kun uutta ei saa ja omavastuuhan on 150€ mulla. En oo koskaan ennen joutunu vakuutusyhtiön kans tekemisiin missään autohommis nii vähän uutta mulle.

yks kaveri sano et ne saattais jopa lunastaa ton auton ku uutta osaa ei ole saatavilla. Prkl ku olisivat ton tuulilasin hajottanu mielummin ku se pitäs kuitenki vaihtaa.
9-5 aero 2.3T 2005 hirsch
toni1976
"Hirsch"
Viestit: 811
Liittynyt: Pe Marras 28, 2003 12:07
Paikkakunta: Tornio

Re: takaoven pieni sivuikkuna.

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

Taitaa olla loppupeleissä kaikista viisainta hommata kyseinen ikkuna joltain foorumilaiselta tai sitten sieltä romikselta. Ei paljoa vaikuta vakuutusyhtiötä asiaan sekoittaa jo tuon 150 euron omavastuun takia... :?
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
9-5 3.0t
"Aero"
Viestit: 497
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 07:42
Paikkakunta: Joensuu

Re: takaoven pieni sivuikkuna.

Viesti Kirjoittaja 9-5 3.0t »

Tuolta kattelet sopivan: http://www.bildelsbasen.se/se-sv/Saab/S ... rice&asc=1
Tuollaisen pienen ikkunan rahtikulut ei varmaan ole tähtitieteelliset.
Ainoa vaan, että rahti ottaa tietty jonkin aikaa.

Kaikki kolmioikkunat 98-05 käyvät, kunhan muistat katsoa oikean värisävyn (vanhemmissa vm oli lasit kahta eri sävyä: harmahtavaa ja vihertävää).
Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Goldberger
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: La Syys 27, 2014 22:29
Paikkakunta: Kotka/Vantaa

Re: takaoven pieni sivuikkuna.

Viesti Kirjoittaja Goldberger »

Ok kiitos. Toi lasikorjaamo kyl löysi romikselta suht edullisen. kuulin vaan et vois hakea jotain kertakorvausta myös, ehkä ne osaa vakuutusyhtiös sanoa mulle mitä tehä.

Mut tosiaan itekki googletin niin uutta ei taida enää saada vissiin mistään vaan pakko turvautua käytettyyn. Tuskin nyt mitää väliä sinänsä mut sillon toi 150€ omavastuu on enemmän mitä toi tulee maksaan käytettyä ostaes.

100€ vissii tais toi liike sanoa et käytetty asennettuna maksais mulle.
9-5 aero 2.3T 2005 hirsch
9-5 3.0t
"Aero"
Viestit: 497
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 07:42
Paikkakunta: Joensuu

Re: takaoven pieni sivuikkuna.

Viesti Kirjoittaja 9-5 3.0t »

Jos työkalut kestää kädessä, niin voit säästää korjaamokulut ja vaihtaa tuon ikkunan ihan itse - ei ole paha rasti.
En nyt muista tarkkaan monellako knöölillä on kiinni, mutta itsellä taisi mennä jotain puoli tuntia tuota ihmetellessä ja vaihtaessa.
Ovipahvi irti ja hetken aikaan tirkistelet oven sisään, niin tajuat kyllä miten homma menee.
Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Goldberger
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: La Syys 27, 2014 22:29
Paikkakunta: Kotka/Vantaa

Re: takaoven pieni sivuikkuna.

Viesti Kirjoittaja Goldberger »

Juu tohon saabiin on kuulemma aika helppo vaihtaa ku ei tarvi liimailla. Ehkä toi ratkee huomena ku vakuutusyhtiön kans pääsee jutteleen. Jätin soittopyynnön mut eivät ehtineet soittaa takas.

Täs vaan ollu niin kaikenlaista, kia mikä mun pitäs myydä nii naapuri peruutti sen kylkeen ja sit tipahti saabista vasemmanpuolen peiliki perjantaina. Luultavasti sattumaa eikä ole tekemistä ton ikkunan hajottamisen kans ku eri puolella peili ja ikkuna.

Tosin ymmärsin et jos auto menee lunastukseen ton ikkunan takia voin lunastaa sen itelle korjausrahojen kera, noin ainaki yks sano töissä et sillon toi ei maksais ehkä mitään mulle toi homma.
9-5 aero 2.3T 2005 hirsch
jameli
"Aero"
Viestit: 406
Liittynyt: To Tammi 04, 2007 00:37
Paikkakunta: Nokia

Re: takaoven pieni sivuikkuna.

Viesti Kirjoittaja jameli »

Melko varmasti ei mene lunastukseen tuollaisen takia. Se, miksi joku on sen lasin sinulta ampunut rikki tms. on eri juttu, mutta kun kokonaisia ovia saa purkuosana 40eur hintaan, esim. http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=19&t=157385 niin mikset sellaista hankkisi ja harjoittelisi ensin irto-ovella?

Et mainitse onko kyseessä farmari vai sedan, oliko niiden takaovissa jokin pieni ero, mahtaako vaikuttaa juuri tähän lasiin...
__________________
Harrastus tauolla.
Goldberger
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: La Syys 27, 2014 22:29
Paikkakunta: Kotka/Vantaa

Re: takaoven pieni sivuikkuna.

Viesti Kirjoittaja Goldberger »

Sedani toi saabi on. Työkaveri kerto vaan et volvo oli menny lunariin ku ei saanu uusia lampun umpioita enään siihen et kyllä noi ihme syystä välillä sellasta ehdottaa, tosin ei se tainnut enää olla niin kallis volvo.

Tosiaan kattoo nyt ku pääsee vakuutusyhtiön kans jutteleen et mikä on niillä käytäntö jos ei uutta löydy. Ymmärsin vaan että tollasessa tapauksessa voi ite rahallisesti hyötyä esim sen ettei tulisi maksaan mitään kun kerran uutta ei ole saatavilla mistään. Ainaki ite englanniksi googletin niin käytettynä löyty eikä heti silmään osunu mitään uutta ikkunaa.

Noh tulee tohon nyt se käytetty kuitenki tilalle ja varmaan käyn tuolla lasiliikkees ku ovat olleet niin avuliaita ja vaihtas ton tuulilasinki siellä jossain vaiheessa ku maksaa 335€ sadetunnistimen kera vaihdettuna. Kyl aika moinen hintaero ku pelkkä kolmiolasi oli sen 500€.

Saa nähä et ku tulee vaihdettua ikkuna saako auto olla nyt rauhassa vai hajottaako uudestaan. Tulevaisuuden kannalta ihan hyviä linkkejä saanu täältä ja ei tosiaan maksa kauheita noi sivulasit käytettyinä jos tarviiki alkaa taas osteleen, sillon en kyllä taida vakuutusyhtiötä sotkeen vaan vaihdan ite.
9-5 aero 2.3T 2005 hirsch
Goldberger
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: La Syys 27, 2014 22:29
Paikkakunta: Kotka/Vantaa

Re: takaoven pieni sivuikkuna.

Viesti Kirjoittaja Goldberger »

Soittelin vakuutushytiölle niin se nainen sano että joko kertakorvauks tai sitten auto lunastetaan. Aika älyttömän kuulosta jonku ikkunan takia mut toi oli suoraan vakuutusyhtiöltä tollasessa tapauksessa jos ei uutta ikkunaa ole. Tosin laitto soittopyynnön vakuutustarkastajalle että se päättää mitä tehdään kun kerran uutta ikkunaa kolmio ikkunaa ei löydy takaoveen.

Kävin lukeen mitä toi kertakorvaus tarkottaa niin pohjolassa missä mulla on että korvaa minulle 75% uuden ikkunan vaihdosta - omavastuu mikä on se 150€. Huomena tulee kyl kätytetty ikkuna saabiin ku toi pahvi on ihan märkä ja alkaa vettä tuleen sisälle niin on laitettava sano vakuutusyhtiö mitä vaan.

Huvittaa vaan et jos noi ns laskelmat pitää paikkansa miten vakuutusyhtiö korvaa niin minulle jäisi 125€ ainaki plussaa vaihdon jälkeen. Voin kertoa täällä miten käy kuhan vakuutusyhtiöstä soitellaan takasin jossain vaiheessa tosta.

Siksi täs kyselinki uusia ikkunoita alunperin että saisko sen vaivattomasti hoidettua ettei tarvis alkaa kikkaileen mitään erikoisempaa mutta onneks oon saanu hyviä neuvoja taholta kun toiseltakin miten hoitaa tällästä asiaa.
9-5 aero 2.3T 2005 hirsch
Goldberger
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: La Syys 27, 2014 22:29
Paikkakunta: Kotka/Vantaa

Re: takaoven pieni sivuikkuna.

Viesti Kirjoittaja Goldberger »

Noni nyt on hoidettu toi vakuutusyhtiön homma. Vakuutusyhtiön vakuutustarkastaja oli katellu romuttamoilta ikkunoiden hintoja ja laski vaihon päälle niin minä saan huikeat 50€ rahaa tille pohjolasta :D Eli 200€ maksais miinus se omavastuu 150€.

Mut eipä se nyt paha ku 100€ makso lasi+vaihto liikkeessä ku sovin että käyn vaihattaan tuulilasin siellä. Eli 50€ joudun omasta pussista maksaan tossa joka on nyt hitto tosi hyvä verrattuna tohon 150€ omavastuuseen.

Eipä noissa ikinä voita mutta suht edullisesti kuitenki tuli, harmi vaan ettei uutta ikkunaa saanu, uus on kuitenki aina uus mutta ku eipä niitä löytyny millään ja täälläkään kukaan ei vinkannu että saako niitä.

Mut loppu hyvin kaikki hyvin ja toivonmukaan saabi sais nyt olla rauhassa.
9-5 aero 2.3T 2005 hirsch
Vastaa Viestiin