Ahtomittari

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
MarkoNy
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2015 21:28

Ahtomittari

Viesti Kirjoittaja MarkoNy »

Moro

Miten on, pitäiskö kaikissa turbollisissa Saabeissa olla ahtomittari? Omassa 95 Wagonissa ei ole vaikka solmu putkesta löytyykin.

Sarjassamme hölömöjä kysymyksiä. :mrgreen:

T Marko
9-5 2.3t wagon -99 + BSR
Julle
"Hölösuu"
Viestit: 2039
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: Ahtomittari

Viesti Kirjoittaja Julle »

Ei.
9-5 Aero - 00
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2645
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Ahtomittari

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Julle haluaa ilmeisesti Mimmiksi Mimmin paikalle :lol:

Missään femmassa ei ole ahtomittaria ellei sitä ole sinne jälkikäteen asennettu, se turbo-mittari joka femmassa on, ei mittaa ahtopainetta (niin kuin aiemmissa malleissa. Tonnari/satku), vaan laskennallista vääntömomenttia.
Jos nyt jotain mutuilen tuon turbo-mittarin olemassaoloon, niin ehkäpä 2,0t malleissa sitä ei ole...mielestäni 2,3:ssa se on (kai :lol: ). Aeroissa se ainakin on aina.
Ja tarkennuksena vielä että puhun nyt vuosimalleista -98-05
Jonenii
"Hirsch"
Viestit: 808
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2009 19:00
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Ahtomittari

Viesti Kirjoittaja Jonenii »

CDTA kirjoitti:Julle haluaa ilmeisesti Mimmiksi Mimmin paikalle :lol:
:lol:
Kävi sama mielessä.
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5176
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Ahtomittari

Viesti Kirjoittaja Risto »

Vähäahtoisissa 2.3:ssa tuo mittari tuli vuosimalliin 2001, kun ilmoitettu teho nostettiin 170:stä 185:een.
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Ahtomittari

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Eikä femmaa ole ilman ahdinta edes myyty.
MarkoNy
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2015 21:28

Re: Ahtomittari

Viesti Kirjoittaja MarkoNy »

No johan selvisi tämäkin visainen pulma. Kiitos tiedoista kaikille tietäjille.
9-5 2.3t wagon -99 + BSR
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5645
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Ahtomittari

Viesti Kirjoittaja Pakari »

t.t.j kirjoitti:Eikä femmaa ole ilman ahdinta edes myyty.
Itseasiassa on myyty. Muistelen nähneeni ensimmäisiä femmoja muutaman kappaleen myynnissä joissa on B234i 150hp vapari.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Ahtomittari

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

^Onko tästä jollain tarkempaa tietoa?
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Ahtomittari

Viesti Kirjoittaja core2 »

Pakari kirjoitti:
t.t.j kirjoitti:Eikä femmaa ole ilman ahdinta edes myyty.
Itseasiassa on myyty. Muistelen nähneeni ensimmäisiä femmoja muutaman kappaleen myynnissä joissa on B234i 150hp vapari.
Jos siitä pirssistä löytyi 150hp oli siinä myös hyrrä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5645
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Ahtomittari

Viesti Kirjoittaja Pakari »

t.t.j kirjoitti:^Onko tästä jollain tarkempaa tietoa?
Itseasiassa ei, enkä löytänyt kun etsin. Mutta tässä taannoin ihmeteltiin myynnissä olevaa femmaa jossa oli B234i, konehuoneesta oli kuva ja jakajasytkä oli. Tiedä mikä systeemi se sitten oli..
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Ahtomittari

Viesti Kirjoittaja core2 »

Pakari kirjoitti:
t.t.j kirjoitti:^Onko tästä jollain tarkempaa tietoa?
Itseasiassa ei, enkä löytänyt kun etsin. Mutta tässä taannoin ihmeteltiin myynnissä olevaa femmaa jossa oli B234i, konehuoneesta oli kuva ja jakajasytkä oli. Tiedä mikä systeemi se sitten oli..
Joo ei pitäisi femmoja löytyä kuin pari hassua kappaletta MY98 vuoden 97 loppupuolelta, mutta ne olivat esisarja-autoja ei myytäväksi tarkoitettuja. (vaikka olen itsekin sellaisen ostanut)

Tonnareista löytyi tää mylly: B234i: 210 N·m (150 lb·ft) @ 4300 rpm 150 hp (110 kW) @ 5600 rpm 10.5:1
B234i Moottorin valmistus loppui 1998 alussa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Vastaa Viestiin