Saab 9-5 2.0t 1998

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1646
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Saab 9-5 2.0t 1998

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

9-5Vector2001 kirjoitti:EVAP on paskana? Tästä lisätietoja foorumin haulla.
Vedä magneettiventtiilin ylin letku irti ja laita sen päähän nahkeasti sopiva 6mm pultti (13mm kanta).
Letku irti mankkuvenasta siis ja se pää tulpataan? Jääkö magneettiventtiiliin jäävä reikä avoimeksi?
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
9-5Vector2001
"Turbo"
Viestit: 263
Liittynyt: To Loka 23, 2014 17:40
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Saab 9-5 2.0t 1998

Viesti Kirjoittaja 9-5Vector2001 »

Kyllä. Ylin letku irti, pultti letkuun, se ylin "tumppi" voi jäädä sellaiseksi, ainakin testaamisen ajaksi.
9-5 2.3T 2002 Vector Biopower #6538
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13223
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saab 9-5 2.0t 1998

Viesti Kirjoittaja AZP »

Saabatilla on siis softattu 2.0t? Onko open sid käytössä?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1646
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Saab 9-5 2.0t 1998

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

On opensid. Mutta harmi kyllä sid1 autossa, joten näkyy vaan osa muuttujista. Kuis?

Edut: Ja juu softattu 2.0t on.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13223
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saab 9-5 2.0t 1998

Viesti Kirjoittaja AZP »

Että jos sinunkin autosi tuntuu tehottomalta ja epäilet jossain olevan vikaa, niin mitä näyttävät täyskaasuvedolla pinl, mair ja mreq? Siis jos saat ne näkyviin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1646
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Saab 9-5 2.0t 1998

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

mReq näyttää sen 1050 minkä kai kuuluu, mAir jää 850-900 paikkeille. Mitä Pinl pitäis olla?

Sen oikeaa eturengasta lähellä olevan takaiskun vaihdoin, sitä ennen jäi mAir johonkin 500-600 välille. En nyt sitten tiedä minne nuo loput karkailee oikein, vinkkejä otetaan vastaan!
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Jussi1979
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: To Elo 06, 2015 18:24

Re: Saab 9-5 2.0t 1998

Viesti Kirjoittaja Jussi1979 »

9-5Vector2001 kirjoitti:Kyllä. Ylin letku irti, pultti letkuun, se ylin "tumppi" voi jäädä sellaiseksi, ainakin testaamisen ajaksi.
Eipäs ollut tuo kyseinen letku tukittu. Ainoastaan jostain syystä T-haara laitettu väliin ja haara siitä tukittu. No jos testais tuon jutun ku kerkee taas pellin alle. Bypassin ohituksen tein.
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Saab 9-5 2.0t 1998

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Saabatti kirjoitti:mReq näyttää sen 1050 minkä kai kuuluu, mAir jää 850-900 paikkeille. Mitä Pinl pitäis olla?
Käsitykseni mukaan sulla on stage 1, niin eikös tuo Pinl pitäisi lappu lattiassa olla jotai 2000 luokkaa. Eli ahtoja barin verran.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Jussi1979
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: To Elo 06, 2015 18:24

Re: Saab 9-5 2.0t 1998

Viesti Kirjoittaja Jussi1979 »

Jussi1979 kirjoitti:
9-5Vector2001 kirjoitti:Kyllä. Ylin letku irti, pultti letkuun, se ylin "tumppi" voi jäädä sellaiseksi, ainakin testaamisen ajaksi.
Eipäs ollut tuo kyseinen letku tukittu. Ainoastaan jostain syystä T-haara laitettu väliin ja haara siitä tukittu. No jos testais tuon jutun ku kerkee taas pellin alle. Bypassin ohituksen tein.
Tulppaukset ja ohitukset tehty. Ei vaikutusta kulkuun.
Perusjutut täytyy katsoa. Eli ilmansuodatin ja tulpat.
teermet
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Pe Huhti 08, 2005 08:11
Paikkakunta: E-Suomi

Re: Saab 9-5 2.0t 1998

Viesti Kirjoittaja teermet »

Kyllä se vain on niin, että 150 hv yli 1600 kg painavassa autossa tuntuu laiskalta. Ostin vastaavan kotteron aikoinaan 185 hv 900:n jälkeen. Koeajon jälkeen valitin laiskuutta, jolloin sain siihen ns. erikoistarjouksena halvalla Saabin oman 190 hv päivityksen. Siihenkään en ollut tyytyväinen, joten se päivittyi Maptunilla ehkä noin 220 hv tehoihin.

Seuraavaksi tuli hankittua Aero, missä vakiona 230 hv. Sen päivitin etanolille. Sen jälkeen hankkimani 250 hv vakiona oleva Aero Wagon olikin jo muutettu etanolilla (ja tietysti myös bensiinillä) toimivaksi. Perstuntumalla tehoja tuntuisi olevan enemmän kuin 250 hv.
Jussi1979
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: To Elo 06, 2015 18:24

Re: Saab 9-5 2.0t 1998

Viesti Kirjoittaja Jussi1979 »

Jussi1979 kirjoitti:
Jussi1979 kirjoitti:
9-5Vector2001 kirjoitti:Kyllä. Ylin letku irti, pultti letkuun, se ylin "tumppi" voi jäädä sellaiseksi, ainakin testaamisen ajaksi.
Eipäs ollut tuo kyseinen letku tukittu. Ainoastaan jostain syystä T-haara laitettu väliin ja haara siitä tukittu. No jos testais tuon jutun ku kerkee taas pellin alle. Bypassin ohituksen tein.
Tulppaukset ja ohitukset tehty. Ei vaikutusta kulkuun.
Perusjutut täytyy katsoa. Eli ilmansuodatin ja tulpat.

Päivitys tilanteeseen. Eilen ajelin kaupungilla ja menohalut olivat hieman parantuneet (persdyno) ja esim. 4-vaihteella 70km/h---> kiihtyvyys parani.
Ja näillä näkymin olisi sellainen 190hp softa tulossa. Pääasiassa maantieajoa ja uskon ja toivon tuon auttavan siellä.
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab 9-5 2.0t 1998

Viesti Kirjoittaja Poy »

Tuttavapiirissä kun on päivitetty vanhaa ecu softaa uudempaan, niin sitten tullut vasta niitä vikakoodeja. Ilmeisesti vanhemmat softat ei ole niin herkkiä vai oliko biopower softa herkempi. Esim. sytkäkasetti ollut rikki, mutta vanhempi softa ei ole tähän reakoinut.
Varmaan softan vaihto kertoo lisää, jos oli jo tilattuna.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Jussi1979
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: To Elo 06, 2015 18:24

Re: Saab 9-5 2.0t 1998

Viesti Kirjoittaja Jussi1979 »

Ja päivitys tilanteeseen.
Hukkaportin tanko oli irti ja läppä luiskahtanut nurinpäin. Eli auki koko ajan. Ihmekkös, että oli laiskan tuntuinen. :wink:
Koeajo sujui hymyssä suin. Kiihtyvyys on aika huimaa kun on ahdot.

Pieni pätkäisy siinä 3000-4000rpm paikkeilla. Pätkäisyn jälkeen auto lähteekin sitten lentoon. :lol:

Seuraavaksi sitten ilmaputsari ja tulpat.

Mikähän mahtaa olla tulppa-avaimen koko tässä? NGK BCPR7ES-11 tulis tulpiksi.
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1856
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Saab 9-5 2.0t 1998

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Pieni pätkäisy ?

Oletko jo vaihtanu alipaineletkut uusiin ?
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11502
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saab 9-5 2.0t 1998

Viesti Kirjoittaja jus »

NGK:n tulpan tyyppikoodissa C-kirjain tarkoittaa avainväliä 5/8", joka on 16 mm.
http://www.stealth316.com/misc/ngk-partnumberkey.pdf
Vastaa Viestiin