Öljynpaine / Öljyvuoto B235R = Jakopääremontti jne.
Re: Öljynpaine / Öljyvuoto B235R
Reikä on ton tutin ulkohalkaisijan kokonen.
Hyvä että syy selvisi.
Hyvä että syy selvisi.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Öljynpaine / Öljyvuoto B235R
Sitten vielä kun saisin puuhasteltua tuon kuntoon
Noh ihan kiva edes kun tietää missä vika niin pääsee alkuun....
Onko jossain lyhennettyä ohjetta jakopäänremonttiin kun kone paikoillaan? WIS:ssa kyl löytyy mutta taitaa olla puolet kohdista ylimääräsiä mitä luin läpi.
Noh ihan kiva edes kun tietää missä vika niin pääsee alkuun....
Onko jossain lyhennettyä ohjetta jakopäänremonttiin kun kone paikoillaan? WIS:ssa kyl löytyy mutta taitaa olla puolet kohdista ylimääräsiä mitä luin läpi.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Öljynpaine / Öljyvuoto B235R
Voiko nuo tp-akselin sisemmät lakrut jättää paikoilleen jos ne siellä ovat? Eihän niihin ennenkään ole koskettu jos tp-ketju on pois otettu... Jos tulppaa vaan tuosta jakopäänpuolelta nuo mihin pääsen käsiksi.
Kun vaihtaa tuohon uudet laahaimet niin voiko sen tp-ketjun öljyhahlon kolvata umpeen siitä?
Kun vaihtaa tuohon uudet laahaimet niin voiko sen tp-ketjun öljyhahlon kolvata umpeen siitä?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Öljynpaine / Öljyvuoto B235R
Ei. Jos niille laakereille ei tee mitään, niin sinne jää noin 7mm reiät mistä öljy pääsee virtaamaan vapaasti pois == Koneessa ei ole öljynpainetta.j0ne kirjoitti:Voiko nuo tp-akselin sisemmät lakrut jättää paikoilleen jos ne siellä ovat? Eihän niihin ennenkään ole koskettu jos tp-ketju on pois otettu... Jos tulppaa vaan tuosta jakopäänpuolelta nuo mihin pääsen käsiksi.
Tuleeko siitä jotenkin voitelua myös jakoketjulle? Jos tulee niin ei voi kolvata, jos ei tule niin sittenhän sen voi tukkia.j0ne kirjoitti:Kun vaihtaa tuohon uudet laahaimet niin voiko sen tp-ketjun öljyhahlon kolvata umpeen siitä?
jeeeeeee!
Re: Öljynpaine / Öljyvuoto B235R
Mitenkäs muuten, tuleeko tuohon ketjuohjurin nipan juureen O-rengas vai onko tiiveys hoidossa ilmankin?
Re: Öljynpaine / Öljyvuoto B235R
Pelkästään tiukahko sovite ja laahain kiristetään reiän ympärillä olevaa tasopintaa vasten.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Öljynpaine / Öljyvuoto B235R
Taitaa olla aika tekemätön paikka kone paikoillaan tehdä kaikki nuo tulppaukset ns. oikein. Taidan jättää nuo akselit tuonne paikoilleen hillitsemään öljyä ja tulppaamaan vaan nuo kohdat mitkä saa helposti jakopään puolelta (kiristin, ohjuri, ratas).Ei. Jos niille laakereille ei tee mitään, niin sinne jää noin 7mm reiät mistä öljy pääsee virtaamaan vapaasti pois == Koneessa ei ole öljynpainetta.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Öljynpaine / Öljyvuoto B235R
Itse en suotta tulppaisi mitään. Uusi laahain paikoilleen ilman tp-ketjua ja menoksi.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Öljynpaine / Öljyvuoto B235R
Joo niin niin taidan tehdä. Tai tp-ketjun kiristimen jos tulppais kun helppo on. Tonnarissa siitä ainakin ilman ketjua mäntä oli ihan ulkona ja valui öljyä. Sekin varmaan aika marginaalista vuotoa että vaikuttaisi öpaineisiin.Itse en suotta tulppaisi mitään. Uusi laahain paikoilleen ilman tp-ketjua ja menoksi.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Öljynpaine / Öljyvuoto B235R
Samaa ehotan ku coltti. Vaivattomin ja varmin tapa. Noiden akseleiden poiston merkitys on niin marginaalinen (paino).
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Öljynpaine / Öljyvuoto B235R
Lainataan aihetta kun samankaltaista ongelmaa omassa femmassa.
Eli potilaana vm2000 B205E moottorilla, ja lämpimällä koneella joutokäynnillä öljynpainevalo syttyy, sammuu heti kun kierrokset nousee yli 1000rpm.
Vuosi sitten tehtyä:
-Ehjä jakopäänkoppa
-Tp-ketju vaihdettu (oli venynyt ja tuhonnut jakopäänkopan)
-Paineenrajoitinventtiili tarkastettu ja liikkui herkästi
-Öljypohja ja sihti putsattu
Sain auto edullisesti, siksi korjausmetodit kokeillaan&perse edellä puuhun , no vuoden pelasi ongelmitta ja n. 17000km.
Nyt tehty:
-Öljynpaineanturi vaihdettu, ei vaikutusta
-Öljypohja ja sihti tarkastettu, ei ongelmaa - ei vaikutusta
-Jakopäänkoppa ehjä, joten vuosi sitten ollut ongelma ei ole uusiutunut
-Uudet öljyt ja suodatin, ei vaikutusta
Mitä seuraavaksi? Öljypohja uudestaan auki ja kampuran laakereita tutkimaan? Paineenrajoitinventtiilin tarkastus?
Eli potilaana vm2000 B205E moottorilla, ja lämpimällä koneella joutokäynnillä öljynpainevalo syttyy, sammuu heti kun kierrokset nousee yli 1000rpm.
Vuosi sitten tehtyä:
-Ehjä jakopäänkoppa
-Tp-ketju vaihdettu (oli venynyt ja tuhonnut jakopäänkopan)
-Paineenrajoitinventtiili tarkastettu ja liikkui herkästi
-Öljypohja ja sihti putsattu
Sain auto edullisesti, siksi korjausmetodit kokeillaan&perse edellä puuhun , no vuoden pelasi ongelmitta ja n. 17000km.
Nyt tehty:
-Öljynpaineanturi vaihdettu, ei vaikutusta
-Öljypohja ja sihti tarkastettu, ei ongelmaa - ei vaikutusta
-Jakopäänkoppa ehjä, joten vuosi sitten ollut ongelma ei ole uusiutunut
-Uudet öljyt ja suodatin, ei vaikutusta
Mitä seuraavaksi? Öljypohja uudestaan auki ja kampuran laakereita tutkimaan? Paineenrajoitinventtiilin tarkastus?
Saab 9-5 '00 2,0t BP
Saab 9-3 '02 2,0t Jubilee
Saab 9-5 '99 Hirsch
Saab 900 '92 T16
Saab 9-3 '02 2,0t Jubilee
Saab 9-5 '99 Hirsch
Saab 900 '92 T16
Re: Öljynpaine / Öljyvuoto B235R
Mikä osa tuossa laturin vieressä on kahdella torxilla kiinni jakopäänkopassa? Joku metallirunko jossa muovipalikka kiinni?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Öljynpaine / Öljyvuoto B235R
Puhdas arvaus, toimiskohan se stopparina hihnankiristimelle kun kompura tempoo hihnasta?
Re: Öljynpaine / Öljyvuoto B235R
Joku semmonen se varmaan on juu.Puhdas arvaus, toimiskohan se stopparina hihnankiristimelle kun kompura tempoo hihnasta?
Onko kokemuksia tuosta tarvikejakopäästä jos sellasen ostaa? Aattelin laahaimet ja ketjun vaihtaa. Onko orkkis rattaat paremmat kuin mitä tulee mukana? Kiristintä ei ainakaan kannata vaihtaa. 18mm oli kiristin ulkona ja kaks napsua tais olla varaa (310tkm ajettu).
Männän renkaat vaihdan tässä samalla kun on syönyt öljyäkin. Paljon pitäs olla katkosvälys vanhoissa / uusissa renkaissa ja miten syvältä mitataan?
Oletteko motonetistä millo viimeks kannentiivistettä ostanut? Tuleeko Victor Reinz?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Öljynpaine / Öljyvuoto B235R
Olettavasti hoonaat myös. Jos käytät uusia orkkis koko renkaita niin katkos välys luultavammin liian iso joka tapauksessa. Jos haluat tiukan sovituksen niin ylikoko renkaat joko customina devekseltä tai sitte orkkis renkaat seuraavassa ylikoossa ja sitten viilaamaan rako kohilleen. Mittaa vanhalla ylä renkalla sylinterin yläosassa/ylärenkaan ylimässä käynti kohdassa/keskellä sylinteriä/ylärenkaan alimmassa käynti kohdassa. Lukemat luultavammin välillä 1,5 - 0,7mm.j0ne kirjoitti: Männän renkaat vaihdan tässä samalla kun on syönyt öljyäkin. Paljon pitäs olla katkosvälys vanhoissa / uusissa renkaissa ja miten syvältä mitataan?
tuossa deveksen ohjeessa on ihan hyvät suunnat lukemille. -> http://www.deves.com/pistonrings_inst.php
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135