Xenon asiaa.

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
KoteloNorsu
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: Su Elo 04, 2013 11:39
Paikkakunta: Ylöjärvi

Xenon asiaa.

Viesti Kirjoittaja KoteloNorsu »

Muutama topicci aiheesta jo onkin ja kaikissa puhutaan pahamaineisesta sulakkeesta numero 4, joka sijaitsee konehuoneen puolella sulaboksissa.

Itselläni syttyi nyt xenonien vikavalo ja jostain syystä sulakenumero 4. palaa aina kun lyö virrat päälle ja auto alkaa säätämään itse valojen korkeutta. Valot menevät näppärästi ylös säätövaiheessa, mutta alaspäin tulo vaiheessa valot menevät pienin porrastuksin hitaasti alaspäin pitäen "tuk tuk tuk tuk" äänen.

Molemmat valot käyttäytyvät samalla tavalla, joten en heti ajattele että itse moottorit olisivat vioittuneet. Onko tämä normaalia toimintaa vikavalon palaessa? Mistä olisi hyvä lähteä etsimään vikaa? Mikä polttaa sulakkeen, joka kerta?
KoteloNorsu
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: Su Elo 04, 2013 11:39
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Xenon asiaa.

Viesti Kirjoittaja KoteloNorsu »

En tiedä ihan varmaksi, mutta veikkaisin että tuo SULANUT takapään valojenkorkeusanturi vaikuttanee asiaan. Mitä ihmettä?
95greyturbo
"Viggen"
Viestit: 538
Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 11:44

Re: Xenon asiaa.

Viesti Kirjoittaja 95greyturbo »

Lienee saanut oikkarin tms. Ko anturi on herkkä vikaantumaan. Uusi tilalle ja kovaa ajoa.
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic
KoteloNorsu
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: Su Elo 04, 2013 11:39
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Xenon asiaa.

Viesti Kirjoittaja KoteloNorsu »

Juu tulossa on jo johtoineen.
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Xenon asiaa.

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

Mistä löysit takapään johdon?
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Vastaa Viestiin