sairas kirjoitti:Omaani laitoin rasvanipat, niihin ulompiin poikittais heloihin. Pari painallusta rasvaa aina kun vaihtaa renkaat. Ajettu nyt 100000 km nipotuksen jälkeen, ei välyksiä. Helojen iästä ei tietoa. Nyt mittarissa 300000 km.
Miten on kestäneet? Oliko vaikea homma nipottaa nuo?
SEAT Alhambra 2,0 TSI DSG -11
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
Tänään vaihdettiin takapään tukivarsien kaikki neljä ulompaa puslaa - yksi oli väljä, toinen oli jumissa ja parempi oli vaihtaa kaikki kerralla. Nyt ei kolise eikä narise kun on uutta Febiä alla.
Eilen/toissapäivänä tuli jumpattua taakse kaikki neljä tukivarsien ulompaa puslaa (Delphi, ei mitään käryä laadusta) ja samalla meni isommat puslat polyuretaanisena (powerflex). Eteen koiranluut (trw) sekä alapallot (trw) ja pokeriksi sohjolle PFS:n alustasarja uusilla kääntölaakereilla (skf). Muuttui kyllä ajettavuus ja jämäkkyys aikalailla.
Vielä nelipyöräsuuntaus, niin pitäisi olla tikissä ainakin alustan osalta.
"Exhaust gases go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens, and you go faster"
- Jeremy Clarkson Saab 9-5 Aero -03 "Wagon Mafia"
Suzuki GSX-R 1000 K7
Moro! Ei Porvoon seudulla ole ketään joka omistaisi pelit ja vehkeet sekä aikaa että tulis ruuvaamaan poikittaistukivarren ylemmän puslan taakse (1kpl) paikalleen. Nyt on tarpeeksi monta tuntia tapeltu sen kanssa ja joko työkalut tai asentaja on liian hanurista. Laita yv jos tunnistat itsesi kuvauksesta
Aeron katsastuksessa tuli hylsy väljien pitkittäistukivarsien etupuslien sekä ylä- ja alapoikittaistukivarren päätypuslien takia. Tilasin ebaysta työkalun ja Skruvatista osat. Homma meni suht hyvin, toi työkalu on aika patentti kieltämättä.
Jos jollakin Turun alueelta tarvetta lainata kyseistä työkalua (korvausta vastaan....) niin ilmoitelkaa.
Jäsen #2500; Saab 9-5 STW BioPower 2000, Saab 9-5 STW 2,3t Vector 2003, Saab 9-5 Aero TS A5 sedan 2004, 9-3X 2010, ng9-5 Turbo6 2011, Dodge Challenger R/T 440 cid SE Sixpack 1970, VW Kupla 1969
Termos kirjoitti:Jep, Aerossakin oli puslat sisältä ihan ruosteessa.
Ostin apteekista millisen neulan ja siihen sopivan ruiskun, tuolla truuttasin vaseliinia uusien Motonetin tarvikepuslien sisään ennen asennusta.
Katsotaan venyykö käyttöikä alkuperäisten tasolle
Eipä venynyt
Vajaa kaks vuotta kesti vasen yläpusla (oisko jotain 30tkm), hylky tuli katsastuksessa.
Muissa ei välystä ollut, mutta menevät kesällä vaihtoon.
sairas kirjoitti:Omaani laitoin rasvanipat, niihin ulompiin poikittais heloihin. Pari painallusta rasvaa aina kun vaihtaa renkaat. Ajettu nyt 100000 km nipotuksen jälkeen, ei välyksiä. Helojen iästä ei tietoa. Nyt mittarissa 300000 km.
Miten on kestäneet? Oliko vaikea homma nipottaa nuo?
No nyt ajettu 380000, nostin auton eilen ylös ja tutkin niitä, välyksiä ei tuntunut.
Porasin sen verran että terä meni siitä nivelen ulkokuoresta läpi ja nipalle kierteet.
Ylä nivel helppo, siinä tasainen pinta mihin porata. Alimmaista en muista. Auto olisi hyvä nostettua kunnolla.
Lainataan tätä ketjua kun läheltä liippaa, eli katsastussetä oli sitä mieltä, että takavakaajan korihelat pitäisi vaihtaa. Onkos tämä sopivainen osa Motonetista?
182974 Takavak runkokumi VectraB ø15
Sopivuudet:
- B Takavakaajan korihela 1,6 99-> (ø15mm)
- B Takavakaajan korihela 1,7TD/2,2 (ø15mm)
- B Takavakaajan korihela 1,8/2,0/2,5 (ø15mm)
Luettelo ei tuntenut Saabiin vastaavaa kumia. Auto on MY99 farkku, alunperin 2.0t vakioalustalla.
Tulipa vaihdettua muutama viikko sitten taakse nuo poikittaisten ylätukivarsien ulommat puslat, koska katsastuksessa tul hylsy niistä. Joskus tuli ostettua joltakin foorumilaiselta se Motonetin holkinvaihtotyökalu ja sillä homma kävi kyllä supsikkaasti.