Onko varma? Itse kyselin K-Sportin Suomen maahantuojalta ja sanoivat että ei löydy tuv-lappuja.kyllä k-sportilta ja bc-racingiltä saa laput mukana.
Alustasarja
Re: Alustasarja
Re: Alustasarja
Joku pieni tuv-lappunen tuli D2-coilovereiden mukana, itellä ei tosin tarvetta moiselle ollut kun muutoskatsastus hoitui edellisellä alustasarjalla joka taisi olla gts
Silloin riitti h&r jousien tuv lappu, jonka tulostin valmistajan sivulta.
Silloin riitti h&r jousien tuv lappu, jonka tulostin valmistajan sivulta.
Saab 9-5 2.3t 1998
Saab 9-3ss 1.8t 2008
Saab 9-3ss 1.8t 2008
Re: Alustasarja
Vaikeaa (mahdoton) löytää yksiselitteinen vastaus mitä sinne alustaan kannattaa pultata kiinni.
Tällä hetkellä halvin pakettiratkaisu (sis. 4kpl jousia ja iskareita) näytti olevan Bilstein B12 Pro Kit http://www.tunero.de puljusta. Hintaa rahteineen 699,85e. PFS:stä olisi tullut Koni+HR pari euroa kalliimaksi, mutta tarkalla markalla mennään.
Tällä hetkellä halvin pakettiratkaisu (sis. 4kpl jousia ja iskareita) näytti olevan Bilstein B12 Pro Kit http://www.tunero.de puljusta. Hintaa rahteineen 699,85e. PFS:stä olisi tullut Koni+HR pari euroa kalliimaksi, mutta tarkalla markalla mennään.
ex-9-5 2.0t '00
Re: Alustasarja
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Alustasarja
Meneekö sedan femma liian etukenoon, jos on edessä -45 ja takana -30?
9-5 aero, 900S
Re: Alustasarja
Minulla D2 street ei mennyt läpi katsastuksessa, vaikka TUV-säännösten eikä suomen tieliikennelain mukaan pitäisi olla ongelmaa, kun korkeuskin on kutakuinkin normi tasolla. No ei se kauvaa ota laittaa alle vanhat rojut katastusta varten Nyt ilmeisesti alkuvuodesta tuli jotain lieventävää säähtöä tähän TUV / maahantuojan todistuksiin ja toivoa saada auto leimaan pelkällä maahantuojan todistuksella....
Mutta mutta niitä käyttäjäkokemuksia: Uutena kun "oli hepokatti maantiellä poikittain" se paikat suusta vei... sekä auto jäi jarrulla pysäytettäessä tutisemaan. Pikku hiljaa tutina väheni ja viime kesänä (toinen kesä) oli auto mahtava ajettava, eikä tiennyt urista mitään / montuista / peräkärrystä. Tosin etupään iskareiden välinen tukitanko tuli kesällä hankittua ja se kannatti. Vaan nyt, pohjaa takajouset. Ilman että porukkaa takapenkillä tai tavaraa kontissa (farkku).
Aiemmin takana: 12 mm lanka, pituus 165L- 4kg
Nyt viikon on ollut 12-157L-6kg. Takapenkkiläisiä ei ole vielä ollut eikä tavaraa kontissa, mutta pohjaa hidasteissa ja motarilla vaikka kuinka varoo. Pääsiäisenä pitäisi ajella toistatuhatta kuorman kanssa...
Uudet takajouset ovat muutaman mm lyhyemmät ja mutta pitäisi olla muuten tukevemmat, ei auta, pohjaa pohjaa. Sama oli edessä. Jos vaihtoi 250mm pitkiin jousiin, niin pohjaavat herästi vaikka kuinka varoi. Nyt edessä: 8.7kg/mm 300mm kynäjousi 62mm jotka eivät vielä pohjaa, mutta alkaa nekin jo pehmetä...
Iskarit eivät ole vielä vuotaneet ja ne kaiketi pelaa ok.
D2 street sarjan jouset eivät riitä farkkumalliin. On kokeiltu. Myyjä kertoi ettei valituksia ole tullut ja kyllä niitä tähän autoon on myyty. .. tai sitten todellisuudessa se toinen sarja on myyty Tampereelle
sedaniin, jossa takapainoa jonkin verran vähemmän...
Mutta mutta niitä käyttäjäkokemuksia: Uutena kun "oli hepokatti maantiellä poikittain" se paikat suusta vei... sekä auto jäi jarrulla pysäytettäessä tutisemaan. Pikku hiljaa tutina väheni ja viime kesänä (toinen kesä) oli auto mahtava ajettava, eikä tiennyt urista mitään / montuista / peräkärrystä. Tosin etupään iskareiden välinen tukitanko tuli kesällä hankittua ja se kannatti. Vaan nyt, pohjaa takajouset. Ilman että porukkaa takapenkillä tai tavaraa kontissa (farkku).
Aiemmin takana: 12 mm lanka, pituus 165L- 4kg
Nyt viikon on ollut 12-157L-6kg. Takapenkkiläisiä ei ole vielä ollut eikä tavaraa kontissa, mutta pohjaa hidasteissa ja motarilla vaikka kuinka varoo. Pääsiäisenä pitäisi ajella toistatuhatta kuorman kanssa...
Uudet takajouset ovat muutaman mm lyhyemmät ja mutta pitäisi olla muuten tukevemmat, ei auta, pohjaa pohjaa. Sama oli edessä. Jos vaihtoi 250mm pitkiin jousiin, niin pohjaavat herästi vaikka kuinka varoi. Nyt edessä: 8.7kg/mm 300mm kynäjousi 62mm jotka eivät vielä pohjaa, mutta alkaa nekin jo pehmetä...
Iskarit eivät ole vielä vuotaneet ja ne kaiketi pelaa ok.
D2 street sarjan jouset eivät riitä farkkumalliin. On kokeiltu. Myyjä kertoi ettei valituksia ole tullut ja kyllä niitä tähän autoon on myyty. .. tai sitten todellisuudessa se toinen sarja on myyty Tampereelle
sedaniin, jossa takapainoa jonkin verran vähemmän...
Re: Alustasarja
Kyllä niitä d2:sia on tampereelle myyty jo pelkästään allekkirjottaneelle 3 sarjaa, joista 2 farmareihin. Mulla toinen pohjas kans takaa, mutta syy ei kyllä ollut iskareissa/jousissa vaan väsyneissä takatukivarsien etupuslissa. Ne kun vaihto niin loppu pohjaaminen.
Re: Alustasarja
Täytyypä tarkastaa miltä nuo kyseiset puslat näyttävät 30th jälkeen. Minulla perä tipahti selvästi ja iskaria voi vatkata kuin pyörän pumppua. Uudet on tulossa ..
Re: Alustasarja
Ei ollu puslissa vikaa, vaan loppui pohjaaminen kun teetin 40mm pidemmät jouset. Taitaa täällä etelässä farkun perä ainaa enemmän kuin tampereella
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1105
- Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
- Paikkakunta: Kajaani
Re: Alustasarja
http://www.tuningdesign.net/product/558 ... -5-vm02-06
allekirjoituksen farkkuun tekis mieli alustaa uusata,tekeekö tämmösellä mitään,ei ainakaan hinnalla ole pilattu?
allekirjoituksen farkkuun tekis mieli alustaa uusata,tekeekö tämmösellä mitään,ei ainakaan hinnalla ole pilattu?
Joku kipotin.
Re: Alustasarja
viewtopic.php?f=16&t=160459 Tuolla lisää keskustelua technixeistämoilanen88 kirjoitti:http://www.tuningdesign.net/product/558 ... -5-vm02-06
allekirjoituksen farkkuun tekis mieli alustaa uusata,tekeekö tämmösellä mitään,ei ainakaan hinnalla ole pilattu?
Itseä kiinnostaisi tietää millane homma tuon muunnoskappaleen tekeminen on
OG 9-5 -02 B234/B235
OG 9-5 -97 HX35 PRO MFS
OG 9-5 -97 HX35 PRO MFS
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1105
- Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
- Paikkakunta: Kajaani
Re: Alustasarja
maptunilla ois -35mm jouset,niitäkin mietin mutta madaltaakohan liikaa jo jotta voisi normaalisti ajella,ja mitkä iskarit niille kaveriksi?
alkaa olla niin väsyneet orkkisjouset että vois katella uusia lähiaikoina,ja mitä halvemmalla selviäisi olisi parempi.
alkaa olla niin väsyneet orkkisjouset että vois katella uusia lähiaikoina,ja mitä halvemmalla selviäisi olisi parempi.
Joku kipotin.
Re: Alustasarja
Marmorilta "urheiluvaunu"-alustasarja eli Aeron jouset ja iskarit. Oli -09 farkkuun n.600 €. Ei tullut kallistuksen vakaajia kun ovat jo ne paksummat näissä. Putosi n. 6mm kun alkuperäiset oli jo vähän väsähtäneet n. 200tkm jälkeen.
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1105
- Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
- Paikkakunta: Kajaani
Re: Alustasarja
on tässä jo sporttialusta. lähinnä mietin miten toimii madallusjouset + jotkut perus iskarit yhdistelmä,onko miten paska ajaa sen jälkeen.
Joku kipotin.
Re: Alustasarja
Sportti-iskarin saatat tarvita taakse, jotta jousi ei jää löysälle. Jouset ja iskarit paketiksi tuo orggis sporttisarja on edullinen. Pelkät iskarit kun maksaa jo sen 400€ noin. Olen mie kuullut käytettävän ihan tavan iskareita madallusjousien kanssa, mutta ota tuo jousien löysälle jäämisen riski huomioon. Eli ulosjoustoa voi olla liikaa. Ei mene katsastuksesta läpi.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01