Kaasuläppäkotelo fiksattu, ei käynnisty
Re: Kaasuläppäkotelo fiksattu, ei käynnisty
Mikäli kierrosanturi toimii (ja sytytyskasettikin on ehjä?), jää "perusvioista" jäljelle melkeinpä vaan polttoaineen saanti. Miten totesit, että auto saa bensaa - otitko paluu- tai tuloletkun irti polttoainetukista?
Yksinkertaisen testi, jolla saa (aika) varmasti suljettua polttoaineen saantiongelmat pois: sytytysvirran ollessa poissa, kytke kojetaulun päässä olevassa sulaketaulussa hyppylanka takatilan valaistuksen sulakkeen ylänastasta polttoainepumpun sulakkeen alanastaan (ko. sulakkeet siis pois paikoiltaan). Tämän kytkennän pitäisi käynnistää polttoainepumppu - siirry konehuoneen puolelle: mikäli asiat ovat (edes jollain tapaa) kunnossa, pitäisi polttoainetukissa kuulua "kohina", kun polttoaine kiertää pumpun syöttämänä tukin läpi takaisin polttoainesäiliöön.
Yksinkertaisen testi, jolla saa (aika) varmasti suljettua polttoaineen saantiongelmat pois: sytytysvirran ollessa poissa, kytke kojetaulun päässä olevassa sulaketaulussa hyppylanka takatilan valaistuksen sulakkeen ylänastasta polttoainepumpun sulakkeen alanastaan (ko. sulakkeet siis pois paikoiltaan). Tämän kytkennän pitäisi käynnistää polttoainepumppu - siirry konehuoneen puolelle: mikäli asiat ovat (edes jollain tapaa) kunnossa, pitäisi polttoainetukissa kuulua "kohina", kun polttoaine kiertää pumpun syöttämänä tukin läpi takaisin polttoainesäiliöön.
Saabiton Saabisti
-
- "Kaasari"
- Viestit: 27
- Liittynyt: Ma Touko 02, 2016 21:11
Re: Kaasuläppäkotelo fiksattu, ei käynnisty
Uusi sytkä tuli rikkoontuneen tilalle viime viikolla joten ihan heti en usko vian olevan siinä ja tulpat (ngk) myöskin vaihdettu uusiin uuden sytkän myötä. Pitää testata tuota bensan saantia vielä mutta läppäkotelossa nyt varmasti myös vikaa on kun limppi ei pysy kurissa, ilmeisesti siis kaksi vikaa joista toinen tuli ihan tuosta noin vaan. Bensapumppu itsestään ainakin toimii ku surahtaa käyntiin virrat laitettaessa ja sekin vasta vaihettu letkuja myöten, mutta jossakin välissä nyt on oltava vika kun auto ei saa ruokaa.TommyW kirjoitti:Mikäli kierrosanturi toimii (ja sytytyskasettikin on ehjä?), jää "perusvioista" jäljelle melkeinpä vaan polttoaineen saanti. Miten totesit, että auto saa bensaa - otitko paluu- tai tuloletkun irti polttoainetukista?
Yksinkertaisen testi, jolla saa (aika) varmasti suljettua polttoaineen saantiongelmat pois: sytytysvirran ollessa poissa, kytke kojetaulun päässä olevassa sulaketaulussa hyppylanka takatilan valaistuksen sulakkeen ylänastasta polttoainepumpun sulakkeen alanastaan (ko. sulakkeet siis pois paikoiltaan). Tämän kytkennän pitäisi käynnistää polttoainepumppu - siirry konehuoneen puolelle: mikäli asiat ovat (edes jollain tapaa) kunnossa, pitäisi polttoainetukissa kuulua "kohina", kun polttoaine kiertää pumpun syöttämänä tukin läpi takaisin polttoainesäiliöön.
Re: Kaasuläppäkotelo fiksattu, ei käynnisty
Pumpun surahdus virta-avainta käännettäessä ei vielä takaa toimivuutta: jos esim. pumpun ämpärissä oleva syöttöketku on hypännyt paikoiltaan, pumppu kyllä käynnistyy, mutta tavara ei siirry bensatukille saakka. Aiemmassa viestissäni mainittu "hyppylanka-testi" kertoo totuuden paremmin.
Saabiton Saabisti
Re: Kaasuläppäkotelo fiksattu, ei käynnisty
Ja varmaan orkkis kasetti ettei mikään kiinalainen mitkä hajoo yleensä heti muutenkin?Uusi sytkä tuli rikkoontuneen tilalle viime viikolla
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
-
- "Kaasari"
- Viestit: 27
- Liittynyt: Ma Touko 02, 2016 21:11
Re: Kaasuläppäkotelo fiksattu, ei käynnisty
j0ne kirjoitti:Ja varmaan orkkis kasetti ettei mikään kiinalainen mitkä hajoo yleensä heti muutenkin?Uusi sytkä tuli rikkoontuneen tilalle viime viikolla
Ihan varmasti kiinankampe tuli rikkoontuneen kiinankamppeen tilalle. Tuo alkaa olla jo semmonen vehje että jahka sen saa läjässä pysymään niin lähden kattelemaan ehjempää saapasta tilalle. Korjattu jo vaikka sun mitä ja rahaa palanu enemmän kuin laki sallii niin kyllä meidän taival taitaa olla tiensä päässä.
Re: Kaasuläppäkotelo fiksattu, ei käynnisty
Eli testaisin toisella sytkäkasetillakin
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
-
- "Kaasari"
- Viestit: 27
- Liittynyt: Ma Touko 02, 2016 21:11
Re: Kaasuläppäkotelo fiksattu, ei käynnisty
j0ne kirjoitti:Eli testaisin toisella sytkäkasetillakin
Niin olen minäkin testannut toisella takuulla toimivalla sytkällä, tuloksetta. Ei käynnisty ei.
Re: Kaasuläppäkotelo fiksattu, ei käynnisty
Saapas2016 kirjoitti:Bensaa tulee vaan ei muutosta.
Saapas2016 kirjoitti: mutta jossakin välissä nyt on oltava vika kun auto ei saa ruokaa.
Toisaalla kerroit että soppaa tulee ja sit ettei...
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
-
- "Kaasari"
- Viestit: 27
- Liittynyt: Ma Touko 02, 2016 21:11
Re: Kaasuläppäkotelo fiksattu, ei käynnisty
Putki on käytetty tukista irti ja ainakin siihen väliin saakka ruutaa mutta tulpat valkeat. Olisiko muita ehdotuksia. Sytkään en usko kun kahdella kokeiltu eikä apuja, enkä bensapumppuunkaan ihan äkkisiltään myöskään kun ei se sinne tukille asti bensaa pumppaisi jos pumpussa vika?suapas kirjoitti:Saapas2016 kirjoitti:Bensaa tulee vaan ei muutosta.Saapas2016 kirjoitti: mutta jossakin välissä nyt on oltava vika kun auto ei saa ruokaa.
Toisaalla kerroit että soppaa tulee ja sit ettei...
Pitänee ostaa se asentotunnistin kuitenkin ja uus kotelo, jos se sillä?
Re: Kaasuläppäkotelo fiksattu, ei käynnisty
Mittaa nyt kuitenkin se asentoanturi yleismittarilla, ennen kuin uuden ostat. Ohjeet ja arvot löytyy foorumilta.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 198
- Liittynyt: Su Loka 10, 2004 21:34
- Paikkakunta: Stadi
Re: Kaasuläppäkotelo fiksattu, ei käynnisty
Jos kierroslukumittarin neula nousee edes hieman startatessa, niin asentoanturi on ehjä sillä hetkellä.
9-5 Aero 2,3TA -07
9-5 SE 2,0tA -98
9-5 SE 2,0tA -98
Re: Kaasuläppäkotelo fiksattu, ei käynnisty
Kokeiles raottaa läppää ja kaada soppaa suoraan imusarjaan. Jos hörähtää, niin kipuna löytyy. Ja tosi varovasti...
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
-
- "Kaasari"
- Viestit: 27
- Liittynyt: Ma Touko 02, 2016 21:11
Re: Kaasuläppäkotelo fiksattu, ei käynnisty
Näin minäkin asian olen tituuleerannut. Ilmamassamittari kummittelee nyt ajatuksissa. Eikös sekin aiheuta epäkunnossa epämääräistä nypytystä tasakaasulla oli kylmä eli lämmin kone?9000T&95SE kirjoitti:Jos kierroslukumittarin neula nousee edes hieman startatessa, niin asentoanturi on ehjä sillä hetkellä.
Re: Kaasuläppäkotelo fiksattu, ei käynnisty
Voithan kokeilla startata IMM johto irti niin vetää jotkin super rikkaat kartat joilla kuitenkin pitäisi pyöriä.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
-
- "Kaasari"
- Viestit: 27
- Liittynyt: Ma Touko 02, 2016 21:11
Re: Kaasuläppäkotelo fiksattu, ei käynnisty
Aamusta kotelon irrotin jälleen sen kerran ja uutta metsästän. autonvaraosat24.fi myy Hellan koteloa vuosimallista 2004-2010 niin onko kellään antaa tietoa istuisiko se tuohon loppuvuoden 2001 malliin ja kannattaako tuolta lähtä tilaamaan?