Palattuani takaisin
![Saab :saab:](./images/smilies/icon_saab.gif)
Ongelmana seuraavaa: Huolsin auton viime perjantaina. Moottoriöljy ja suodatin, ilmansuodatin, sekä tulpat vaihdoin. Lauantaina alkoi ongelmat, eli auto "pätkäisee" kovemmin kaasua painettaessa n. 2500rpm kohdalla, ja veto siis katkeaa ihan täysin. Palautuu välittömästi kun päästää kaasun ja painaa uudestaan mutta "hellemmin". Pintakaasulla toimi kohtuu ok, tosin välillä sellaisia nykäyksiä kuin bensa olisi loppu vaikkei ollutkaan. Ajoin näin noin 25km. Sitten sammutin auton, seisoi ehkä tunnin eikä lähtenytkään enää käyntiin. Tämän lisäksi ennen sammuttamista, koneen ollessa kuuma, öljynpainevalo vilkahteli tyhjäkäynnillä
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Siispä siskon kyydillä kotiin ja sunnuntaina työpaikalta hinausauto alle ja saabia hakemaan kotiin. Vaan kuinka ollakaan, yön yli seisottuaan käynnistyi taas ihan normaalisti eikä öljynpainevalokaan syttynyt, ainakaan kylmällä koneella. Auto hinurilla kotiin ja nyt se on tallissa pukeilla. Aloitin eilen öljypohjan irrottelun, tänään näkee mitä se on syönyt. Dp oli turbolta lähes irti, mutterit olivat vain sormikireydessä
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Missä siis vika tuohon pätkimiseen ja käynnistymättömyyteen, ja missä vika ettei kuumalla koneella ole tyhjäkäynnillä öljynpainetta?? Öljyt jotka laitoin, olivat Mobil1 Super 3000 5w-40, suodatin motonetin "gm-longlife". Eli pitäis olla ok? Tulpat NGK BCP-6Es11 tai jotain semmosta, mikä nyt olikin suositus NGK:n taulukossa. Nykimistä ilmeisesti oluut jo aiemminkin, ennen huoltoa, itse en ehtinyt ajaa ennen huoltoa kertaakaan.
Siispä: Help Me!
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)