Kaksi päivää oli pajalla. Homma onnistuu tarvittaessa varmaan nopeamminkin, mutta nyt ei ollut mitään kiirettä. Paja sijaitsee Helsingin Pitskussa Meijeritiellä.Toivotoivoton kirjoitti:^oliko pitkään auto pajalla?
mikä liike teki?
Ruostetta
-
- "Turbo"
- Viestit: 278
- Liittynyt: Ke Heinä 11, 2007 15:11
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ruostetta
-
- "Aero"
- Viestit: 384
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
- Paikkakunta: Nokia
Re: Ruostetta
Tänään sain oman autoni takaisin fiksauksesta, mutta rempan hinta ei ole vertailukelpoinen sillä tuttuni teki sen välihommina.
Homma siis sisälsi takakaarien alareunat, helmanaluset ja muun pienen "täppäyksen" sieltätäältä. Hintaa kertyi 100egee.
Homma siis sisälsi takakaarien alareunat, helmanaluset ja muun pienen "täppäyksen" sieltätäältä. Hintaa kertyi 100egee.
Re: Ruostetta
Kiitos tiedosta asianosaisille!
Ei tuo nyt niin kalliilta kuulostanut mitä alkuun pelkäsin. Ehkä käynkin jossain maalaamolla kysymässä hintoja. Ilmeisesti siis automaalaamot tekevät edellämainitun kaltaisia ruostekorjauksia?
Ei tuo nyt niin kalliilta kuulostanut mitä alkuun pelkäsin. Ehkä käynkin jossain maalaamolla kysymässä hintoja. Ilmeisesti siis automaalaamot tekevät edellämainitun kaltaisia ruostekorjauksia?
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Ruostetta
Itse kysyin femman konepellin maalausta ja hinta-arvioksi sain 460 Euroa. Onko teistä paljon vai vähän, kun koko pelti kuitenkin maalataan yli? Mukana taisi olla yksi kivenisku myös lasin yläpuolella katossa.
Suosituksia hyvistä putiikeista esim. Järvenpäässä saa esittää...
Suosituksia hyvistä putiikeista esim. Järvenpäässä saa esittää...
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Ruostetta
Kuuluu vissiin pohjien teko tuohon hintaan? Tuttavan auto on ylimaalattu, oli jotain 600e, en vain muista tekikö pohjat itse.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: Ruostetta
CDTA on oikeassa parasta vaihtaa peltiä. Pintaruosteet täytyy ¨hiekkapuhaltaa¨ täysin puhtaaksi, sen jälkeen hyvä pohjamaali tai muu ruosteenesto käsittely kestää muutaman vuoden.
Jaakko83, kyllä pohjamaalin pitää kuivaa, eräät lajit erittäin herkkiä reakoimaan pintamaalin kanssa, joka löysää pahimmassa tapauksessa.
Jaakko83, kyllä pohjamaalin pitää kuivaa, eräät lajit erittäin herkkiä reakoimaan pintamaalin kanssa, joka löysää pahimmassa tapauksessa.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
-
- "Turbo"
- Viestit: 278
- Liittynyt: Ke Heinä 11, 2007 15:11
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ruostetta
Terve,pomppo kirjoitti:Ja muista palata asiaan vuoden päästä.
Muistetaan, muistetaan.
Nyt kun kehumastani Saabin ruostekorjauksesta on vuosi on valitettavasti todettava, että sekä apparin oven reuna että vasen takalokarin etureuna kukkivat ihan entiseen malliin ( eli samaan tapaan kuin vuosi tee-se-itse fiksailuiden jälkeen). Oikea takalokari on sentään vielä ok. Vein samoihin aikoihin Saabin kanssa sitä vielä vanhemman Volleni samankaltaiseen ruostekorjaukseen (etulokareiden takareunat) samalle pajalle ja siinä homma on sentään onnistunut ts. ei pellit kuki.
-
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:14
Re: Ruostetta
Takarenkaan takaa sisälokarista paljastui likojen pesun jälkeen yllättävänkin ruman näköistä ruostetta:
http://aijaa.com/0092010060371
Onko tyypillistä 9-5:lle ja mitäs tuollaiselle kannattaisi tehdä?
http://aijaa.com/0092010060371
Onko tyypillistä 9-5:lle ja mitäs tuollaiselle kannattaisi tehdä?
Re: Ruostetta
Omassa saman näköistä pyöräkaaressa. Tein alustamassa purkkiin koktailin lisäämällä kotelosuojaöljyä ja voitelin sillä nuo. Ajatus hidastaa etenemistä ja sitten kun ruostuu kunnolla puhki, niin sitten uutta peltiä hitsaten. Omaan piti jo takakontin vasenta sisäkulmaa hitsata ja varapyöräkotelon pohjaa...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Aero"
- Viestit: 466
- Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38
Re: Ruostetta
Kaivetaan vanha ketju esiin, kun liippaa läheltä. Syyslomilla on tarkoitus omakin auto viedä vastaavaan takakaarien etualakulmien ruostekorjaukseen. Kerran "korjaus" jo tehtiin toiselle puolelle helmaa irroittamatta ja kuten arvata saattaa, se korjaus ei kestänyt edes yhtä talvea . Maalaamokin kyllä tästä varoitteli. Nyt on sitten toisellakin puolella samassa paikassa alkavaa ruostetta.
Mutta kysymykseen liittyen takalokarin sisämuoviin. Saako tätä vielä varaosana tai tarvikkeena? Oletteko uusineet, koska tuo muovihan alkaa olla aika harmaantunutta ja aaltoilevaa iäkkäämissä femmoissa, ja siten kohtuu ruman näköinen, kun ei istu kaareen. Onko osa jokin pienempi muovin pala vai onko koko sisäkotelonsuoja yhtä palaa? EPC:tä kun tarkastelee, niin näyttäisi yhdeltä osalta, mutta ulkoreuna ei oikein vastaa todellisuutta. Aivan kuin se näkyvä peltiä myöten kulkeva muovilista puuttuisi EPC:n kuvasta.
Mutta kysymykseen liittyen takalokarin sisämuoviin. Saako tätä vielä varaosana tai tarvikkeena? Oletteko uusineet, koska tuo muovihan alkaa olla aika harmaantunutta ja aaltoilevaa iäkkäämissä femmoissa, ja siten kohtuu ruman näköinen, kun ei istu kaareen. Onko osa jokin pienempi muovin pala vai onko koko sisäkotelonsuoja yhtä palaa? EPC:tä kun tarkastelee, niin näyttäisi yhdeltä osalta, mutta ulkoreuna ei oikein vastaa todellisuutta. Aivan kuin se näkyvä peltiä myöten kulkeva muovilista puuttuisi EPC:n kuvasta.
Re: Ruostetta
Ja jos saa hiukan lainata aihetta, niin onko olemassa jotain hyvää niksiä, millä saisi helmat irti ilman että ne muoviset ruuvit/tapit katkeilee?
Joskus vanhasta femmasta kun helmat irroitin, niin varmaan puolet ruuveista meni poikki heti kun vähänkään niitä auki yritti.
Joskus vanhasta femmasta kun helmat irroitin, niin varmaan puolet ruuveista meni poikki heti kun vähänkään niitä auki yritti.
9-5 2,3t Wagon `06
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24288
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Ruostetta
mä taisin päästä helpolla kun ei helmojen kiinnityksestä yksikään katkennu , mutta olin saanu sen verran tietoa että kyllä se helma pysyy niillä kumin alla olevillakin kiinni.
takasisälokasuoja sen sijaan jäi puuttellisella kiinnityksellä ,mut hyvin tuntuu yhdelläkin er puoli pysyvän mukana.
takasisälokasuoja sen sijaan jäi puuttellisella kiinnityksellä ,mut hyvin tuntuu yhdelläkin er puoli pysyvän mukana.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Ruostetta
Tuo sinun EPC-linkkisi taitaa viitata peltiosiin.peukalokeskellä kirjoitti:Kaivetaan vanha ketju esiin, kun liippaa läheltä. Syyslomilla on tarkoitus omakin auto viedä vastaavaan takakaarien etualakulmien ruostekorjaukseen. Kerran "korjaus" jo tehtiin toiselle puolelle helmaa irroittamatta ja kuten arvata saattaa, se korjaus ei kestänyt edes yhtä talvea . Maalaamokin kyllä tästä varoitteli. Nyt on sitten toisellakin puolella samassa paikassa alkavaa ruostetta.
Mutta kysymykseen liittyen takalokarin sisämuoviin. Saako tätä vielä varaosana tai tarvikkeena? Oletteko uusineet, koska tuo muovihan alkaa olla aika harmaantunutta ja aaltoilevaa iäkkäämissä femmoissa, ja siten kohtuu ruman näköinen, kun ei istu kaareen. Onko osa jokin pienempi muovin pala vai ohttp://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=109622&start=15nko koko sisäkotelonsuoja yhtä palaa? EPC:tä kun tarkastelee, niin näyttäisi yhdeltä osalta, mutta ulkoreuna ei oikein vastaa todellisuutta. Aivan kuin se näkyvä peltiä myöten kulkeva muovilista puuttuisi EPC:n kuvasta.
Sisämuovi ja kaaren reunamuovi ovat eri osia:
EPC-numerot reunamuoveille:
4564175 LH
4564183 RH
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
-
- "Aero"
- Viestit: 466
- Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38
Re: Ruostetta
Näin hieman epäilinkin, kiitos varaosanumeroista. Näyttävät olevan siedettävän hintaisiakin (n. 25 eur). Taidanpa tilata uudet.
Netti-EPC ei näytä tunnistavan kyseisiä koodeja, pitääpä tarkastaa perinteisestä EPC:stä.
Netti-EPC ei näytä tunnistavan kyseisiä koodeja, pitääpä tarkastaa perinteisestä EPC:stä.