Jarruremppaa
Jarruremppaa
Mitä jarrulevy/pala yhdistelmää suosittelette femmaan? Perus biltema vai joku sporttisempi?
- Saab 9000 2.0T, liikaa ranskalaisia, Saab 95 vector maptun biopower MY03
-
- "Turbo"
- Viestit: 212
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:50
- Paikkakunta: AKAA
Re: Jarruremppaa
Aten valmistamat esim. Pro-carserviseltä. Hyvin on toiminut orggispaloilla ja nyt on kiinni Yellow Stuffin palat. Levyissä on myös pinnalla korroosiosuojaus, joka tuntuu toimivan. Ei tule ruoste tuuletuskanaviin eikä muuten näkyville pinnoille. Toimivat hyvin siviiliajossa ja satunnaisessa ratapyörittelyssä. Käyttiksen painopiste on kuitenkin siviiliajo ja kohta ajetaan taas jossain suolamössössä.
Mikko Parikka
#1057#
#1057#
Re: Jarruremppaa
PCS:ltä ostin alkuperäiset SAAB-laatikossa olevat levyt (eteen Viggenin uritetut) ja niiden kaveriksi laitoin EBC:n green stuffit.
Sittemmin levyt on vaihtuneet Brembon/Zimmermanin levyihin ja paloina on nyt red stuffit. Tuntuis,
että nämä punaiset palat likaa vanteita vähemmän kuin nuo vihreät.
t. Mika
Sittemmin levyt on vaihtuneet Brembon/Zimmermanin levyihin ja paloina on nyt red stuffit. Tuntuis,
että nämä punaiset palat likaa vanteita vähemmän kuin nuo vihreät.
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Jarruremppaa
Paljon maksaa viggenin levyt ja nää stuffit?
- Saab 9000 2.0T, liikaa ranskalaisia, Saab 95 vector maptun biopower MY03
Re: Jarruremppaa
Entä onko aerossa tai esim. Griffin malleissa eri jarrulevyt ja palat? Meinasin vaan että nyt hankkii pätevämmät jos käyvät paikalleen ilman sovitteluja..viggenin levyt ei kuulemma mene ilman muutoksia paikalleen
- Saab 9000 2.0T, liikaa ranskalaisia, Saab 95 vector maptun biopower MY03
Re: Jarruremppaa
Aten Powerdiscit ja Aten normipalat niin on hyvä. Jos ei ole jo niin hommaa jostain 308mm levyjen vaatimat etusatulan takaraudat, asennus pitkälti bolt-on muun jarrurempan yhteydessä.
Aten osia saa kotiovelle saakka fiksuun hintaan esim. topautoosista.
Aten osia saa kotiovelle saakka fiksuun hintaan esim. topautoosista.
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Re: Jarruremppaa
Itsellä myös jarruremppa eteen ajankohtainen. Tar-ox:in levyistä tonnarissa hyväiä kokemuksia. 308mm laikat ja palat Aeroon hintahaarukassa 430-460€ !!, muuten ei tarttis miettiä. Viggenin levyt ja palat 200€ halvemmat, niihin saatan päätyä. Uskon että tuo uritus antaa vähän paremman pureman. Kiitos ATE vinkistä, on ainakin passelin hinaiset. Nykyiset orkkis etujarrut vaan tuntuu niin onnettomalta. Palat on uudet mutta levyt on aivan loppu -> todella huono jarrutusvoima ~ 2kN
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Re: Jarruremppaa
Laitoin aikoinaan Aeron etupäähän Zimmermann Sport levyt ja Ferodo Premium palat. Olen ollut tyytyväinen hankintaan, erittäin hyvin toimivat jarrut.
Zimmermannit on reikälevyt, mutta koska en radalla tms. niitä hehkuta punaisiksi, niin säröytyminenkään ei huoleta.
Zimmermann toki mainostaa, että levyt on hehkutettu uunissa reikien poraamisen jälkeen, ettei säröjä tulisi reikien väliin kovemmassakaan käytössä.
Zimmermannit on reikälevyt, mutta koska en radalla tms. niitä hehkuta punaisiksi, niin säröytyminenkään ei huoleta.
Zimmermann toki mainostaa, että levyt on hehkutettu uunissa reikien poraamisen jälkeen, ettei säröjä tulisi reikien väliin kovemmassakaan käytössä.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Jarruremppaa
Tilaukseen lähti nyt kuitenkin orkkis setti PCS:ta. Aeron osat olisi ollut seuraava vaihtoehto mutta mennään nyt näillä Sekä uusi pesunestesäiliön korkki tuli myös tilattua
- Saab 9000 2.0T, liikaa ranskalaisia, Saab 95 vector maptun biopower MY03
Re: Jarruremppaa
Sitä ihmettelin noin vuosi sitten, kun pcs:ltä tilasin eteen, että miksei jarrupaloissa ollut varoitus kielekettä palojen loputtua joka kuitenkin löytyy ihan motonet tavarasta
käyttis: Saab 9-5 2.0t (*2.3T) vector A MY04 - 310 tkm
kakkonen: Volvo V60 D5 AWD A 2012 80 tkm
backup: Saab 9-5 3.0T V6 MY99 - 300 tkm
Ex Saab 9-3 2.0t(*T) sport A MY00 180 tkm
kakkonen: Volvo V60 D5 AWD A 2012 80 tkm
backup: Saab 9-5 3.0T V6 MY99 - 300 tkm
Ex Saab 9-3 2.0t(*T) sport A MY00 180 tkm
Re: Jarruremppaa
Oisko jollain ehdottaa jotain settiä Aeroon? Brembo, Ate?? Millaset hinnat on pro carservicellä verrattuna nettikauppoihin?
9-5 Aero Wagon -04 stage 3
Re: Jarruremppaa
Olen edelleen tyytyväinen hankkimaani Aeron jarrupäivitykseen
PCS on useasti himppasen kalliimpi hankintapaikka, jos netin halvimpiin tarjouksiin vertaa. Mutta toisaalta, PCS sitten toimittaa takuulla autoon sopivat osat, ja nopeasti, jos itse osaat kertoa autosi tiedot oikein osia tilatessasi. Ja siellä kerrotaan rehellisesti myytävien osien laatu, jos pohdit alkuperäisen ja tarvikkeen väliltä.
Tuo on omalta osaltani useasti ratkaissut ostopäätöksen juuri PCS:n hyväksi, helkkarin nopeasti on aina tullut justiinsa passelit osat.
PCS on useasti himppasen kalliimpi hankintapaikka, jos netin halvimpiin tarjouksiin vertaa. Mutta toisaalta, PCS sitten toimittaa takuulla autoon sopivat osat, ja nopeasti, jos itse osaat kertoa autosi tiedot oikein osia tilatessasi. Ja siellä kerrotaan rehellisesti myytävien osien laatu, jos pohdit alkuperäisen ja tarvikkeen väliltä.
Tuo on omalta osaltani useasti ratkaissut ostopäätöksen juuri PCS:n hyväksi, helkkarin nopeasti on aina tullut justiinsa passelit osat.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Jarruremppaa
Omia jarruremppakokemuksiani voisin jakaa tässä. Tein 9-3:een jarrurempan hiljattain (samanlaiset takajarrut kuin femman perusmallissa). Uusin takaa toisen satulan sylinterikumit ja toiseen meni uusi vaihtosatula. Takasatulat kannattaa nuissa Aten kaksimäntäisissä kunnostaa ostamalla vaikkapa PCS:ltä uudet männät ja kumit. Homma ei ole paha, jos entiset satulat vielä liikkuvat. Takajarrujen toiminta parani ainakin 200% satularempalla. Jarrulevyt eivät ole enää ruosteessa talvisaikaan. Levyt ja palat toki meni uutta. Olen suosinut GM:n orggis-tavaroita, kun ne vaan toimii niin hyvin. Etujarrujen puoltaminen ja epätasaisuus vaivasi, vaikka etulevyt ja palat vaihdoin aiemmin. Vika olikin kuluneissa jarrukehdoissa! Jarrupala oli syönyt itselleen kuopan kehtoon ja jarruteho oli suorastaan ala-arvoinen. Nyt kun satulat ja palat ovat uusissa kehdoissa, jarruvoima on hyvä, jarrubalanssi on hyvä ja varsinkin talviliukkailla takajarrujen hyvän toiminnan huomaa selvänä paranemisena aiempien talvien epämääräisyyksiin verrattuna.
9-5:n jarruihin palatakseni voin jakaa oman pettymykseni Bosch-jarrupaloihin. Tuossa Femmassahan on nämä isot jarrut. Ostin nuukuuksissani siihen taakse "tarvike jarruosat". Jotku peruslevyt tuli ja nuo Bosch-palat. Ne vinkui ihan älyttömästi ja tein kaikkeni. Olin jo vähällä ostaa GM:t tilalle, mutta kai ne lopulta sijautuivat levyihin ja hiljenivät.
GM-jarruosat ovat kuulemma ATE:n valmisteita. Hintaero ATE-merkillä ja orggiksella taitaa olla vielä niin pieni, etten ole nähnyt vaivaa alkaa hommaamaan muuta. Käppärikenkinä olen käyttänyt halvimpia, mitä Motonet tms. myy ja ne toimii oikein hyvin, kunhan linkkumekanismit on kunnossa sieltä "rummun" sisältä ja käsijaruvaijerit liikkuvat liukkaasti. (Jumitteleva vaijeri syö käppärikengät ja kuluttaa jarrupintaa salakavalasti. Hyvin tomivan vaijerin kanssa voi käppärikengät olla hyväkuntoiset jopa 100tkm ajon jälkeenkin.)
9-5:n jarruihin palatakseni voin jakaa oman pettymykseni Bosch-jarrupaloihin. Tuossa Femmassahan on nämä isot jarrut. Ostin nuukuuksissani siihen taakse "tarvike jarruosat". Jotku peruslevyt tuli ja nuo Bosch-palat. Ne vinkui ihan älyttömästi ja tein kaikkeni. Olin jo vähällä ostaa GM:t tilalle, mutta kai ne lopulta sijautuivat levyihin ja hiljenivät.
GM-jarruosat ovat kuulemma ATE:n valmisteita. Hintaero ATE-merkillä ja orggiksella taitaa olla vielä niin pieni, etten ole nähnyt vaivaa alkaa hommaamaan muuta. Käppärikenkinä olen käyttänyt halvimpia, mitä Motonet tms. myy ja ne toimii oikein hyvin, kunhan linkkumekanismit on kunnossa sieltä "rummun" sisältä ja käsijaruvaijerit liikkuvat liukkaasti. (Jumitteleva vaijeri syö käppärikengät ja kuluttaa jarrupintaa salakavalasti. Hyvin tomivan vaijerin kanssa voi käppärikengät olla hyväkuntoiset jopa 100tkm ajon jälkeenkin.)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Jarruremppaa
Minulla on ollut femmassa Pagid merkkisinä sekä levyt että palat. Vailla moitteen sijaa ovat olleet, jopa rata-ajoa kestäävät. Toki jarrupalat kuluvat siinä rääkissä mutta eiväthän ne mitkään racing palat olekkaan. Mitä käsijarrukenkiin tulee, niin femmasta ei löydy dokumenttia että käsijarrukenkiä tai käsijarrua olisi koskaan rempattu ja mittarissa on nyt 235tkm. Sen verran mitä mulla on näitä saabeja ollut niin alkaa vaikuttaa siltä että nämä paljon puhutut käsijarruongelmat taitavat olla ihan keksittyä juttua tai sitten huonosta huolenpidosta johtuvia. Toki tämä uusin hankinta NG900 ei tuottanut tarpeeksi käsijarrutehoa dynossa leimalla, mutta syykin oli ilmeinen kun levyt napattiin pois - käsijarrukengät olivat hyvin kuluneet -> huono huolenpito. Tämä uusin yksilö jossa oli viikko leimaa jäljellä ostohetkellä on ainoa "käsijarruongelmainen" ja katsastuksessa hylätty GM-saab mikä on tullut itselleni vastaan. Sitten mitä näitä saabeja perhepiirissä on niin ainuttakaan GM-ajan saabia ei ole leimalla hylätty..
Tonnarissa on sen sijaan ollut käytössä tarvikkeena myytävää jarrumerkkiä nimeltä Remsa. Sekä levyt ja palat ovat Remsan paketeissa ja paketeissa lukee made in Spain. Näissäkään jarruosissa ei ole ollut mitään moitittavaa, eivät vingu/kitise vaan toimivat juuri niinkuin kuuluu.
Tonnarissa on sen sijaan ollut käytössä tarvikkeena myytävää jarrumerkkiä nimeltä Remsa. Sekä levyt ja palat ovat Remsan paketeissa ja paketeissa lukee made in Spain. Näissäkään jarruosissa ei ole ollut mitään moitittavaa, eivät vingu/kitise vaan toimivat juuri niinkuin kuuluu.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Jarruremppaa
EBC molemmat, eli palat ja levyt. Levyiksi EBC USR, GD tai BSD ja paloiksi yellow stuffit. Levyinä voisi ajatella myös Zimmermannin pinnattuja, mutta mitään pinnoittamatonta kuraa en ainakaan itse suostuisi enää laittamaan. EBC:n levyt putsaa pölyn hyvin levyiltä (urien vuoksi), mutta jotain saattaa häiritä vekkuli "ulvonta" kovemmassa jarrutuksessa, jonka nuo urat aiheuttaa. Ihan referenssiksi pienemmillä (ei aero laikoilla) EBC USR ja yellow stuff 3,3-3,6kN jarrutehoja etujarruilta.
Edit: Suomen jälleenmyyjän sivut on näköjään haxoroitu. Taitaa noita myydä muutkin..
Edit: Suomen jälleenmyyjän sivut on näköjään haxoroitu. Taitaa noita myydä muutkin..