Poikkituki konehuoneen iskaritornien väliin

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2499
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Poikkituki konehuoneen iskaritornien väliin

Viesti Kirjoittaja Termos »

Aattelin vaan vinkata, että Speedparts on pitkästä aikaa saanut myyntiin tuota seksikästä alumiinitukea femman konehuoneeseen:
http://shop.speedparts.se/en/prod/9-5-9 ... 9-5-1.html

Kuva
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Re: Poikkituki konehuoneen iskaritornien väliin

Viesti Kirjoittaja 900S »

Joku malli (en muista mikä) on sellainen, että vaikeuttaa tulppien ja sytkäkassun vaihtoa. Tuo ei liene niiden tiellä "tangon" mallista päätellen?
9-5 2,3t Wagon `06
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24013
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Poikkituki konehuoneen iskaritornien väliin

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Millainen homma releboksin siirto on?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5645
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Poikkituki konehuoneen iskaritornien väliin

Viesti Kirjoittaja Pakari »

900S kirjoitti:Tuo ei liene niiden tiellä "tangon" mallista päätellen?
Ei haittaa millään tapaa öljyn- tai tulppien vaihtoa. Femmassa on tuo kyseinen tuki, ja en siitä luopuisi enää. Jämäköittää se niin paljon etupäätä mielestäni että erittäin hyvä parannus.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Tenkks
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ke Heinä 03, 2013 22:17
Paikkakunta: Kokkola

Re: Poikkituki konehuoneen iskaritornien väliin

Viesti Kirjoittaja Tenkks »

Tilasin omaan -03 femmaan tollaisen, suoraan meni paikalle, ei mitään ongelmia, siistin näköinen ja tosi kevyt!
Jäykkyyttäkin tuli lisää :)
Saab 9-5 Vector -03
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2499
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Poikkituki konehuoneen iskaritornien väliin

Viesti Kirjoittaja Termos »

Tilasin itsekin tuon poikkituen, koitan malttaa siirtää asennusta siihen saakka, kunnes kesärenkaat on alla. Pääsee paremmin vertaamaan tuen vaikutusta.

Mites te, joilla tuo on jo asennettu, laitoitteko ne originaalit iskarien suojakuvut myös paikoilleen?
Mites pulttien pituus riittää siinä tapauksessa, kannattaako hommata pidemmät?

Teoriassahan tukevin asennustapa on laittaa tuki ilman suojakupuja, mutta näyttää rumalta ja hyötykin mahtaa olla marginaalinen :?:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2499
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Poikkituki konehuoneen iskaritornien väliin

Viesti Kirjoittaja Termos »

nalleolut kirjoitti:Millainen homma releboksin siirto on?
Ei pitäis olla kovin kimuranttia, boksi on kiinni simppelissä peltikehikossa.
En ehtinyt sovitella poikkitukea vanhemman femman konehuoneeseen, mutta kaivelin parit kuvat netistä.

Tuossa näkyy 98-01 femman releboksin sijainti:

Kuva

Tuossa näkyy Speedpartsin poikkituen viemä tila uudemman femman konehuoneessa:

Kuva

Paisuntasäiliön korkkia ja konepellin hälykytkintä jos käyttää vertailupisteinä, niin näyttää siltä, että releboksia tarttis siirtää vain hitusen alemmas.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Suveri
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: To Tammi 26, 2017 17:37

Re: Poikkituki konehuoneen iskaritornien väliin

Viesti Kirjoittaja Suveri »

Täällä asennettiin eilen illalla kyseinen poikkituki femmaan ja vaikka ajotapa ei niin sporttinen olekaan, niin vaikutuksen kyllä huomasi heti mutkaan ajettaessa :) jämäkämpi on :D
TuomasR
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ke Elo 27, 2014 20:14

Re: Poikkituki konehuoneen iskaritornien väliin

Viesti Kirjoittaja TuomasR »

Mimmoinen homma tuo on asentaa? Ja onko taakse jotain vastaavaa viritystä olemassa?
Tonnari88
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2013 22:07
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Poikkituki konehuoneen iskaritornien väliin

Viesti Kirjoittaja Tonnari88 »

TuomasR kirjoitti:Mimmoinen homma tuo on asentaa? Ja onko taakse jotain vastaavaa viritystä olemassa?
Asennus, 6 tolpan mutteria irti, poikkituki pultteihin kiinni, mutterit takasin kiinni. Ainakin og 9-3 löytyy taakse tuki. Joku näppärä tuollaisen väsää itsekin.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
TuomasR
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ke Elo 27, 2014 20:14

Re: Poikkituki konehuoneen iskaritornien väliin

Viesti Kirjoittaja TuomasR »

Kiitos, epäilinkin asennuksen olevan helppo. Osaako joku vinkata valmiin tuen 9-5 taka-akselille?
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2499
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Poikkituki konehuoneen iskaritornien väliin

Viesti Kirjoittaja Termos »

TuomasR kirjoitti:Osaako joku vinkata valmiin tuen 9-5 taka-akselille?
Enpä äkkiseltään moista löytänyt, enkä ole edes vakuuttunut takatuen hyödyllisyydestä normaalissa katuajossa. Kiinnityspisteet on aika hankalan muotoiset toteuttaa järkevästi, ja kontin verhoilut pitää pakosti silputa :(

Femman korin jäykisteet takapään iskareiden kiinnityskohdissa vaikuttavat aika tukevilta:

Kuva


Toisin kun tuo iskarin pellistä prässätty kiinnityskehikko kumipuslineen:

Kuva

Ekassa kuvassa näkyvät pultinpäät ovat siis samat, kuin alemmassa kuvassa näkyvät ylimmät pultit. Selkeetä, eikös :mrgreen:
Enivei, kyseiset pultit ovat ainoat mahdolliset takatuen kiinnityspisteet vakiona.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1856
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Poikkituki konehuoneen iskaritornien väliin

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

https://www.maptunparts.fi/alusta/front ... -2010.html

Onko tämä ollut kauan myynnissä ? Ei vain ole osunut silmään. Mielestäni vaan sopivamman näköinen kuin
tuo speedpartsin malli....
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Poikkituki konehuoneen iskaritornien väliin

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Jes..ja tonnariinkin näköjään saa myös taas poikkitukea tuolta :)
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
peukalokeskellä
"Aero"
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38

Re: Poikkituki konehuoneen iskaritornien väliin

Viesti Kirjoittaja peukalokeskellä »

Tonnari88 kirjoitti:
TuomasR kirjoitti:Mimmoinen homma tuo on asentaa? Ja onko taakse jotain vastaavaa viritystä olemassa?
Asennus, 6 tolpan mutteria irti, poikkituki pultteihin kiinni, mutterit takasin kiinni. Ainakin og 9-3 löytyy taakse tuki. Joku näppärä tuollaisen väsää itsekin.
Mitä tapahtuu (jos mitään), kun tolppien pultit irroitetaan. Pääseekö mikään siirtymään pois paikoiltaan, jos auton paino on jousien päällä. Ilmeisesti ei?
Vastaa Viestiin