Poikkituki konehuoneen iskaritornien väliin

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
thartsa
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Helmi 08, 2006 21:31
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Poikkituki konehuoneen iskaritornien väliin

Viesti Kirjoittaja thartsa »

peukalokeskellä kirjoitti:
Tonnari88 kirjoitti:
TuomasR kirjoitti:Mimmoinen homma tuo on asentaa? Ja onko taakse jotain vastaavaa viritystä olemassa?
Asennus, 6 tolpan mutteria irti, poikkituki pultteihin kiinni, mutterit takasin kiinni. Ainakin og 9-3 löytyy taakse tuki. Joku näppärä tuollaisen väsää itsekin.
Mitä tapahtuu (jos mitään), kun tolppien pultit irroitetaan. Pääseekö mikään siirtymään pois paikoiltaan, jos auton paino on jousien päällä. Ilmeisesti ei?
Ei tapahdu mittään ku otat pultit auki ja pituus riittää pulteissa hyvin vaikka poikkituen kiinnityslevy sinne väliin vielä tulee.
Nykyinen: Saab 9-5 aero wagon Bifuel vm.-02
Ex: Saab 9000 cd 16v tbo aut. vm.88+ 9000 cs tbo vm.92
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Poikkituki konehuoneen iskaritornien väliin

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Jos epäilyttää riittääkö pultin pituus niin kokeile toinen puoli ensin vaikka pelkällä levyllä. Jos noita jo asennettu ja saman valmistajan tuotekin niin ongelmaa tuskin tulee.

9-5 varasta pituudessa eri valmistajien eri paksuisiin kiinnityslevyihin tiedä mutta -93 tonnariin nimittäin joutui leipomaan Unkarin tekeleen levyä hiukan muotoon niin omat pultit juuri ja juuri yletti,. Ilman muodon mukaan taivuttamista takimmainen pultti ei nimittäin yltänyt edes kierteelle. Hommaan varmuudeksi vielä vähintään sentin pitemmät keväällä tuohon vaikka jo kohta vuosi ajettu tuolleenkin.
yhdessä nyt jo myydyssäkin tuessa oli 1,5cm pitemmät pultitkin mukana jotka oli hommattu orkkispultti mukana (näkee kierteen) ihan perus pulttiliikkeestä.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Poikkituki konehuoneen iskaritornien väliin

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

2006 meni ihan heittämällä.
Erinonaiset tuo speedpartsin myymän mallin kuusiokolot jotka mahollistaa pienen säädön jos pultin reiät ei kohdille osu.
Pultin pituus itsellä riitti aluslevyjen kanssakin eikä mitään tarvinnut siirrellä, bolt-on siis -06 ja vanhemmissa (?).

Ajotuntuma parani huomattavasti,tosin itsellä kohta vaihtuu apurungon puslia ja isot eteen,mutta jo nyt huomasi eron!

9-5 lulla-alustan kanssa jopa ehkä must hankinta...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24013
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Poikkituki konehuoneen iskaritornien väliin

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

apurungon puslien vaihdolla saa enemmän vastinetta rahalle ku tuolla poikkituella hah
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Poikkituki konehuoneen iskaritornien väliin

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

nalleolut kirjoitti:
Ma Heinä 27, 2020 14:49
apurungon puslien vaihdolla saa enemmän vastinetta rahalle ku tuolla poikkituella hah
Varmasti,mut mieti,kohta on molempien hyöty☺️
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24013
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Poikkituki konehuoneen iskaritornien väliin

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

en ymmärrä hyötyä varsinkaan 9-5 mallissa?

keulan vetely enemmän 9-3 mallin ongelma.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5645
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Poikkituki konehuoneen iskaritornien väliin

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Poikkituki femman konehuoneeseen tolppien väliin on ollut yksi parhaista "alustamuutoksista". Jäykisti keulaa ja sen kallistelua omasta mielestä selvästi. Perhepiirissä on vaihteistoa lukuunottamatta vastaavanlainen femma, jossa poikkitukea ei ole niin eron huomaa joka kerta kun vaihtaa autoa.

Poikkituen sielunelämää avattu:
https://www.youtube.com/watch?v=-S6H7ZdzBfE

Suosittelen kyllä poikkitukea femmaan henkilökohtaisesti.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24013
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Poikkituki konehuoneen iskaritornien väliin

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ok pitäis joskus päästä koeajamaan kauppareissulla onko eroa hi..
taitaa olla enemmän tuon susipaskan persson jousituksen apua tuo.

kolmio jousituksella kuten formulatkin käyttää ei liene tarvetta moiselle :mrgreen: :mrgreen:
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Poikkituki konehuoneen iskaritornien väliin

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

Kustannus,asennuksen helppous...
Mitä siinä häviää?
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
Vastaa Viestiin