Walbro 255 pitäisi kestää etanolia omalla kohdallani porsi kuitenkin pumpun vuoden sisään. Kyseinen pumppuhan ei mielestäni ole virallisesti hyväksytty E85 -käyttöön.
Ei se olekaan valmistajan puolelta E85 käyttöön soveltuva tuo GSS341, kuten mainitsin. Mutta teikäläistä lukuunottamatta en ole vielä kuullut että noita Walbron 255:sia olisi E85 käytössä hajoillut ainakaan kovin tiuhaan. Itselläkin on ties kuinka mones vuosi menossa. Toki huonoja yksilöitä sattuu aina kaikille valmistajille ja niin myös Walbrolle.
Reilut 4 vuotta on nyt Henko pyörinyt OG93 tankissa, käytännössä 99% ajettu E85:lla koko ajan.
Tämä on mielenkiintoinen juttu myös, koska itellä meni 2 Henkoa vuoden sisään ja toisilla ne kestävät hyvin. Tämän jälkeen Walbro255 pelannut hienosti. Toiset ovat raportoineet Henkojen pelaneen hyvin ja toiset taas että alle vuodessa hiilet loppu. Erikoista.
Lieköhän Henkolla laatu heikentynyt jossain välissä, tuo minun pumppu on ostettu 2013 ja se ehti itseasiassa hyllyllä seisoa uuteen ämpäriin asennettuna viisi vuotta ennen kuin alkuperäinen pumppu lopulta lopetti yhteistyönsä 2018.
Se voi hyvinkin olla, tai sitten on tullut sellainen huono valmistuserä, jota laatuongelmat ovat koskeneet. Meikäläisellä Henkoilut taisi olla vuosina 2015-2016.
Eikö 450 pumppu ole aika rajusti ylimitoitettu? En tiedä onko joku tutkinut paljonko polttoainetta kiertää "ympyrää" milläkin pumpulla ja alkaako putkisto/liittimet/suodatin tai paineensäädin jossain kohtaa ahdistamaan.
Omassa HXII 35 16pakosella vakiolinjoilla loppu kakku 500hv 700Nm, tai soppa alkoi syöksymään vahvasti 4500rpm jälkeen. Menolinjan AN8 kasvatuksen vakiotukkiin jälkeen soppa riitti loppuun asti 1300cc ruutilla viinalla. Paluulinjaan en koskenu. 450 pumppu riitti hyvin tuohon käyttöön. Saa nähä näkeekö tuota vielä penkissä, kun auto ei ole enää mulla.
Täältä pointsit kans tuolle aem pumpulle, jonka ahersin tuonne aero femmaan kun toi rxp.n pienempi malli antautui 5000km jälkeen vaikka enimmäkseen oli ajettu 98.lla ja 2tankillista etanoolilla,