Onko järkeä hankkia flexifuel?
Onko järkeä hankkia flexifuel?
Ajan 2004 9-5 Aero manuaalia aika reippaasti, kymmeniä tuhansia vuodessa pelkällä 98-bensalla. Ajo on vaihtelevaa, niin matka- kuin kaupunkiajoa. Onko järkeä hankkia E85-vehkeitä? Valtiokaan ei sitä ilmeisesti enää tue. Ja jos flexifuelin hankin niin kannattaako ohjelmoida stage 1, kestääkö 318tkm moottori mietoa ohjelmaa? Kertokaa te valaistuneet.
airo
#9473
#9473
Re: Onko järkeä hankkia flexifuel?
Jos ajatuksena on säästää kuluissa niin ei. Ensin maksat ohjemoinnista, kulutus on 30% suurempi ja öljyn vaihto väli lyhkäsempi.
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Onko järkeä hankkia flexifuel?
Minulla on -98 femmassa stage 1, mittarissa 486tkm. Ajan pelkällä bensalla (en hyödy etanolilla ajosta) ja kulutus on sama kuin vakiona. Kaasujalka vaikuttaa tietysti. Laita se softa vaikka ajaisit bensalla, eron huomaa ja kyllä se tekniikka kestää.
#8411
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
9-3 -98 T5 2.0t 3D T7 mod Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 2 x OG9-3
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
9-3 -98 T5 2.0t 3D T7 mod Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 2 x OG9-3
Re: Onko järkeä hankkia flexifuel?
Mun Aeron mittarissa oli noin 330 tkm, kun ohjelmoitiin etanoli stg1. Kun kilsoja oli 468 tkm, niin myin sen pois. Kahta tankkausta lukuunottamatta ajoin tuon matkan etanolilla. Nykyinen omistaja on ajanut mittariin jo yli 500 tkm:n lukeman. Mielestäni se oli järkevä päivitys. Koska halusin tehoa ja vääntöä, niin vakiosuuttimilla nostettiin polttoaineenpainetta 4 barin säätimellä.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Onko järkeä hankkia flexifuel?
Mulla oli myös stage1 softa ja olin tyyytyväinen. Toi vähän lisää tehoa ja mahdollisuuden ajaa viinalla. Silloin tällöin kannattaa ajaa myös bensalla, vähemmän käyntihäiriöitä.
Foorumilaiselta kannattaa päivitys ostaa, laiteasennuksille en näe tarvetta. Ei myöskään kannata lähteä niitä tukiais euroja jahtaamaan, helpompi pitää papereissa vaan bensa-autona, niin ei joudu tappelemaan katsastusmiehen kanssa.
Katsastukseen voi ajaa jollain 20-40% etanolia seoksella, pysyy päästöt pienempinä.
Säästöä ei saa, siitä Suomen hallitus pitää aina huolen.
Foorumilaiselta kannattaa päivitys ostaa, laiteasennuksille en näe tarvetta. Ei myöskään kannata lähteä niitä tukiais euroja jahtaamaan, helpompi pitää papereissa vaan bensa-autona, niin ei joudu tappelemaan katsastusmiehen kanssa.
Katsastukseen voi ajaa jollain 20-40% etanolia seoksella, pysyy päästöt pienempinä.
Säästöä ei saa, siitä Suomen hallitus pitää aina huolen.
Nyt: Saab 9-3 Cab MY08
Ex: 9-5 Aero Wagon MY08, 9-3 TiD Wagon MY08, 9-5 SE Wagon MY99, 9000 CS MY96, 9000 CC MY87
Ex: 9-5 Aero Wagon MY08, 9-3 TiD Wagon MY08, 9-5 SE Wagon MY99, 9000 CS MY96, 9000 CC MY87
Re: Onko järkeä hankkia flexifuel?
Onhan se kiva harrastus. Ja polttoaine on kotimaista. Jos tuolla asialla on mitään merkitystä?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Onko järkeä hankkia flexifuel?
Sinällään biopowerointi antaa valinnan vapautta, joka harvoin on huono asia.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Onko järkeä hankkia flexifuel?
Etanoli on kotimainen polttoaine, ei mene meidän talouden eurot öljyvaltioiden päättymättömiin sotiin/asehankintoihin. Ja pysyy moottori puhtaana.
Siinäpä henkilökohtaiset syyt etanolin suosimiseen, tankkaisin sitä, vaikka maksaisi bensaa enemmän
Siinäpä henkilökohtaiset syyt etanolin suosimiseen, tankkaisin sitä, vaikka maksaisi bensaa enemmän
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Onko järkeä hankkia flexifuel?
Se on ecoteko kun ajelee etanolilla ja vieläpä kitkat alla
Jäsen 4448
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92