Terve,
Osaako joku fiksumpi harrastaja kertoa mitkä puslat kannattaa pitää orkkiksena ja mitkä kannattaa päivittää uretaanisiin? Tai edellytyksiä milloin tälläisiä muutoksia kannattaa tehdä. Kuinka paljon paremmaksi tai huonommaksi ajettavuus menee jne. Erityisesti juuri Aero mallien kohdalla. Mielellään kokemusperäisiä asiallisia vastauksia eikä örinää matalista autoista, virittämisestä ja esson baarista.
2004 Saab 9-5 Aero Farkku
OG 9-5 Aero - Puslapäivitys
-
- "Ruisku"
- Viestit: 142
- Liittynyt: To Maalis 19, 2020 20:22
OG 9-5 Aero - Puslapäivitys
2001 Saab 9-3 B235 E85 Biopower - Stage 3
1990 Saab 900S B202L
2004 Saab 9-5 B235R Aero Wagon
1990 Saab 900S B202L
2004 Saab 9-5 B235R Aero Wagon
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24013
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: OG 9-5 Aero - Puslapäivitys
No alkuperäisen kaltaisena kaikki.
Aerous ei vaikuta
Aerous ei vaikuta
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: OG 9-5 Aero - Puslapäivitys
Meidän ViiruAerossa on Powerflexin siniset (Street Series) tuollaisissa kohteissa:
- Perän isot puslat
- Perän vakaajan puslat
- Etuvakaajan puslat
- Apurungon puslat
- Momenttituen etupusla
- Momenttituen takapusla
- Alatukivarsien etupuslat
- Alatukivarsien takapuslat
Oma mielipiteeni on, että apurunkoon ei kannata uretaaneja laittaa, ainakaan kaikkia. Moottorin värinät tulevat ihan liikaa läpi, tyhjäkäynniläkin kaikki irtotavarat rämisevät ovilokeroissa. Pelkät takimmaiset puslat urtsina toimivat kuulemma kuitenkin hyvin.
Mutta muuten noilla puslilla on autosta tullut ihan muikea ajettava
PS: Alatukivarsien takapuslien vaihto urtseihin on sitten veemäinen savotta, mutta kannattaa kyllä tehdä IMO.
Edit: Tuossa juttua: https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=183899
- Perän isot puslat
- Perän vakaajan puslat
- Etuvakaajan puslat
- Apurungon puslat
- Momenttituen etupusla
- Momenttituen takapusla
- Alatukivarsien etupuslat
- Alatukivarsien takapuslat
Oma mielipiteeni on, että apurunkoon ei kannata uretaaneja laittaa, ainakaan kaikkia. Moottorin värinät tulevat ihan liikaa läpi, tyhjäkäynniläkin kaikki irtotavarat rämisevät ovilokeroissa. Pelkät takimmaiset puslat urtsina toimivat kuulemma kuitenkin hyvin.
Mutta muuten noilla puslilla on autosta tullut ihan muikea ajettava
PS: Alatukivarsien takapuslien vaihto urtseihin on sitten veemäinen savotta, mutta kannattaa kyllä tehdä IMO.
Edit: Tuossa juttua: https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=183899
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
-
- "Ruisku"
- Viestit: 142
- Liittynyt: To Maalis 19, 2020 20:22
Re: OG 9-5 Aero - Puslapäivitys
Eli olet siis "kerännyt koko sarjan" --> https://modificars.fi/tuote/powerflex-r ... sa6104-rd/Termos kirjoitti: ↑Ma Tammi 15, 2024 20:36Meidän ViiruAerossa on Powerflexin siniset (Street Series) tuollaisissa kohteissa:
- Perän isot puslat
- Perän vakaajan puslat
- Etuvakaajan puslat
- Apurungon puslat
- Momenttituen etupusla
- Momenttituen takapusla
- Alatukivarsien etupuslat
- Alatukivarsien takapuslat
Oma mielipiteeni on, että apurunkoon ei kannata uretaaneja laittaa, ainakaan kaikkia. Moottorin värinät tulevat ihan liikaa läpi, tyhjäkäynniläkin kaikki irtotavarat rämisevät ovilokeroissa. Pelkät takimmaiset puslat urtsina toimivat kuulemma kuitenkin hyvin.
Mutta muuten noilla puslilla on autosta tullut ihan muikea ajettava
PS: Alatukivarsien takapuslien vaihto urtseihin on sitten veemäinen savotta, mutta kannattaa kyllä tehdä IMO.
Edit: Tuossa juttua: https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=183899
Takana ilmeisesti olka-akselin ylä ja alapäässä samanlaiset puslat ulompana? Eli molemmilla puolilla 2kpl. Mitä tuli tällä kokonaisvaltaiselle puslaoperaatiolle hintaa osina?
2001 Saab 9-3 B235 E85 Biopower - Stage 3
1990 Saab 900S B202L
2004 Saab 9-5 B235R Aero Wagon
1990 Saab 900S B202L
2004 Saab 9-5 B235R Aero Wagon
Re: OG 9-5 Aero - Puslapäivitys
Tuossahan ne on yleisimmät kohteet uretaanipuslille.
Peräpään poikittaistukivarsiin on myynnissä uretaaneja, mutta koska ko. puslat ovat oikeasti palloniveliä, niin en ole niitä uskaltanut kokeilla. Jotenkin tuntuu, että urtsi on liian löysä siihen kohteeseen.
Jotain himpan alle 700€ puslat tuli maksamaan Powerflexinä.
Peräpään poikittaistukivarsiin on myynnissä uretaaneja, mutta koska ko. puslat ovat oikeasti palloniveliä, niin en ole niitä uskaltanut kokeilla. Jotenkin tuntuu, että urtsi on liian löysä siihen kohteeseen.
Jotain himpan alle 700€ puslat tuli maksamaan Powerflexinä.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen