Katti hajosi - mistä uusi tilalle?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
isalmela
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ma Tammi 24, 2005 11:28

Viesti Kirjoittaja isalmela »

Kiitoksia vinkeistä, huomenna keskustellaan merkkikorjaamon kanssa takuuasioista.
isalmela
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ma Tammi 24, 2005 11:28

Viesti Kirjoittaja isalmela »

Pienen juonittelun jälkeen maahantuoja päätti korvata myös katin. Kiitoksia vinkeistä, säästöä koitui n. 1500 eur!
Hirschman
Matalapaineturbo
Viestit: 178
Liittynyt: Ma Touko 17, 2004 18:56
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Hirschman »

Loisto juttu ja onnittelut onnistuneista väännöistä maahantuojan kanssa :D . Se on melkein kymppitonni vanhaa mummoa tuo 1500 eskoa 8O, minkä ns. "säästit"
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Hyvä että mainitsit asiasta myös täällä, uskaltaa maan hiljaisetkin sitten tarvittaessa avautua.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Täh, mitä ihmettä, alkuperäistä laadukkaamman 3" rosterisen katalysaattorin saa ulkomailta tilaamalla 200-300 euron hintaan tai jopa alle, tuolla 1500 eurolla teettäisi vaikka 3" putkiston kunnolla virtaavine pakosarjoineen 8O
Jo on hinnat :lol:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2577
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

ng900aero kirjoitti:Täh, mitä ihmettä, alkuperäistä laadukkaamman 3" rosterisen katalysaattorin saa ulkomailta tilaamalla 200-300 euron hintaan tai jopa alle, tuolla 1500 eurolla teettäisi vaikka 3" putkiston kunnolla virtaavine pakosarjoineen 8O
Jo on hinnat :lol:
Samaa ihmettelin. Eipä ihme, että vieläkin katalysaattoria pidetään kalliina mörkönä ja sen uusimisesta nähdään painajaisia :roll:

Ps. Mikä viriboksi sulta on tulossa myyntiin? :wink:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Eiköhän tässäkin tapauksessa tullut kuitenkin koko etuputki turbolta asti katteineen päivineen. Pelkästä katti-mötikästä tuskin on kyse.

Toki reilusti ylihintainen silti.
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Katit

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

9-5:ssa on kaksi kattia ja molemmat ovat etuputkessa (Vanhemmissa voi olla yksi :?: ). Markka aikaan aeron etuputken hinta oli muistaakseni 7200mk ilman vaihtoa.

PS. Itse maksoin3 tuuman Race-katista tutut tutun kautta 70€ :lol:
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
5-9baas
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2005 10:28
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja 5-9baas »

Eilen maanantaina se sitten sattui reilun 100 km/h vauhdissa. Tehot hävisi ja valot mittaristoon syttyivät. Eli sytytyskasetista tuli se käyttövoima ulos eli savu pihalle. Yleensä sen huomaa että "savulla" erilaiset sähkölaitteet toimivat ja toiminta loppuu kun savun käry leijailee osan ulkopuolella ;-)

Uuden sytytyskasetin sai paikalleen reilun puolen tunnin odottelun jälkeen (ei tullut ostettua varalle kasettia takaluukkuun kun tiedossa oli se tuleva kasettikampanja). Auto käynnistyi ja mitään ylimääräisiä valoja ei mittaristoon tullut. Kun liikkeelle lähti niin kyllä huomasi että kaikki ei kuitenkaan ollut kunnossa. Pintakaasulla ajettiin kotiin eikä kierroksia tarvinnut yrittää saada yli 2500-3000. Rekkavauhtia eikä ohituksia tarvinnut ajatella.. :oops:

Tänään sitten ajaessa autoa huoltoon tarkastettavaksi niin moottorin merkkivalo mittaristossa syttyi 200 metriä ennen Saab-huoltoa. Eipä onneksi eilen.

Tutkittua pari vikakoodia ja hieman osia purettua huollossa niin osottautui että katalysaattori(t) on osittain tukkeessa ja lambat ilmeisesti myös jonkin verran vaurioituneet. No uudet osat on tilauksessa tältä osin.

Saa nähdä että vieläkö tuo sytytyskasetti vaihtuu kun kampanja alkaa. Vaihdettu sytytyskasetti ja katalysaattori jäävät Saabin piikkiin, ja kyllä se minulle käy erittäin hyvin!!! :D

Mutta, tuli mieleen että onko mahdollisesti Garretin ahtimeen voinut tulla jotain vikaa (alkavaa sellaista joka ilmenee sitten joskus paljon myöhemmin) kun tuon sytytyskasetin hajoaminen hajoitti myös katalysaattorin. Onko teillä tietoa/näkemystä tuollaisesta asiasta?
Saab 9-5 2.3t Wagon Vector -02
Vastaa Viestiin