9-5 TurboPilot
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 95
- Liittynyt: Pe Syys 03, 2004 19:41
- Paikkakunta: Kangasala
Tässäpä nyt muutama kuva tuosta työkalusta. 2600km on jo takana, ilman murheita tietysti, ja ehkä muutama satatuhatta edessä...
Tuo väri (smoke beige) on kyllä aika "hämärä", kun välillä se näyttää ihan harmaalta ja välillä siinä on sitten ruskeampaa/kullanväriä. Onpahan ainakin vaihtelua.
Sporttipenkit ovat hyvät muotoilultaan, mutta säkkikangas ei toki vedä vertoja edellisen auton sisustukseen...
Tuo väri (smoke beige) on kyllä aika "hämärä", kun välillä se näyttää ihan harmaalta ja välillä siinä on sitten ruskeampaa/kullanväriä. Onpahan ainakin vaihtelua.
Sporttipenkit ovat hyvät muotoilultaan, mutta säkkikangas ei toki vedä vertoja edellisen auton sisustukseen...
#1772
Saab 9000 CD 2.3T A Griffin -93, seisonnassa/myynnissä
Saab 9-3 Aero Cabriolet -04
Saab 9-3 Vector SC -07
Mazda 6 -19 Taksi (0408395692)
Saab 9000 CD 2.3T A Griffin -93, seisonnassa/myynnissä
Saab 9-3 Aero Cabriolet -04
Saab 9-3 Vector SC -07
Mazda 6 -19 Taksi (0408395692)
Minulle tuli tänään 3333km mittariin, eikä ole vieläkään porsinut
Katselin http://www.saab.fi sivulta 9-5 M2008 hinnoittelua ja varusteluja ja nythän tuo TurboPilot-paketti on osittain sisällytetty jo Linear-varusteisiin. Mm. sporttipenkit, korinväriset listat, helmat, kattokaiteet yms ovat nyt perusmallin vakiovarusteita. 220hv 2.3T -moottori on jäänyt pois kokonaan, jäljellä on 2.0t, 2.3t ja Aero.
Linearin ja Vectorin lisäksi on tullut molemmista Active-versiot, esim. Vector Activessa on sportti-alusta ja xenon-valot vakiona (kuten myös Aerossa). Kalliimmaksi silti tuo TurboPilottia vastaava auto nyt tulee, kun automaattilaatikosta joutuu maksamaan 2600euroa. Karvalakki 2.0t Linearin hinta on nyt 40.350euroa.
Eski
Katselin http://www.saab.fi sivulta 9-5 M2008 hinnoittelua ja varusteluja ja nythän tuo TurboPilot-paketti on osittain sisällytetty jo Linear-varusteisiin. Mm. sporttipenkit, korinväriset listat, helmat, kattokaiteet yms ovat nyt perusmallin vakiovarusteita. 220hv 2.3T -moottori on jäänyt pois kokonaan, jäljellä on 2.0t, 2.3t ja Aero.
Linearin ja Vectorin lisäksi on tullut molemmista Active-versiot, esim. Vector Activessa on sportti-alusta ja xenon-valot vakiona (kuten myös Aerossa). Kalliimmaksi silti tuo TurboPilottia vastaava auto nyt tulee, kun automaattilaatikosta joutuu maksamaan 2600euroa. Karvalakki 2.0t Linearin hinta on nyt 40.350euroa.
Eski
tuonhan tietää turkulainenkin vaikkei sana olekaan kummottos-tommottos - murretta: eli eskin turbopilot on toiminut hyvin, ei ole hajonnut mikään = porsinut..ysikolme kirjoitti:Mitä tarkoittaa porsinut?Eski kirjoitti:Minulle tuli tänään 3333km mittariin, eikä ole vieläkään porsinut
toki porsiminen tarkoittaa kai myös sika-emakon pikkupossujen synnytystä, vaikka mitä minä siitä tiedän, kaupunkilainen (kaupunkilaissika? )
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
# 1781
Jep, tässä vielä linkki josta näkee kaikki M2008 eri versioiden varusteet:
http://www.saab.fi/main/FI/fi/model/95_ ... _all.shtml
Eski
http://www.saab.fi/main/FI/fi/model/95_ ... _all.shtml
Eski
Kumma, että eivät ole saaneet aikaan vielä yksityiskohtaista PDF-hinnastoa tarkoilla varustetiedoilla.Eski kirjoitti:Jep, tässä vielä linkki josta näkee kaikki M2008 eri versioiden varusteet:
http://www.saab.fi/main/FI/fi/model/95_ ... _all.shtml
Eski
Ruotsin sivuilla on vähän tarkempi erittely, siellä Linear Activeen näyttää kuuluvan entiset pluspaketti ja "lastipaketti" sekä 16-tuuman aluvanteet.
Driving-pakettia ei näy missään eli ilmeisesti värilistojen, kattokaiteiden ja sporttipenkkien lisäksi myös vakionopeuden säädin ja ajotieturi ovat nyt kaikissa vakiona.
Nuo paketit ovat halventuneet melkoisesti. Tähän saakkahan vaikkapa muistilliset sähköpenkit ovat maksaneet hunajaa... Toisaalta mm. sumuvalot, audion päivitykset ja metalliväri eivät kuulu mihinkään pakettiin...
Ja itse tykkään siitä, ettei automaattilootaa ole "pakko" ottaa!
Perinteisesti uuden mallivuoden ennakkotilaajille on aina ollut joku lisäetu, esim. viime vuonna xenonit. Onko kukaan jutellut myyjien kanssa tai muuten tarkemmin tietoinen aiheesta?
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Re: 9-5 TurboPilot
Tänään tuli 10K täyteen TurboPilotilla:
Eipä ole mitään vikoja ilmaantunut. Ensimmäisessä öljynvaihdossa tuli jo käytyä (9900km, Mobil0W40). Tehdasöljyt pysyivät ylämerkissä ensimmäisen kymppitonnin.
Saabilla on nyt tarjolla M2008 9-5 Nordic-kampanjamallit. Linear malleihin saa Linear Active -paketin ja Vector malleihin Vector Active -paketin veloituksetta. Esim. 2.0t Vector Nordic A5 ei vaikuttaisi ollenkaan hassummalta paketilta...
http://www.saab.fi/main/image/brochure/ ... 070901.pdf
Eski
Eipä ole mitään vikoja ilmaantunut. Ensimmäisessä öljynvaihdossa tuli jo käytyä (9900km, Mobil0W40). Tehdasöljyt pysyivät ylämerkissä ensimmäisen kymppitonnin.
Saabilla on nyt tarjolla M2008 9-5 Nordic-kampanjamallit. Linear malleihin saa Linear Active -paketin ja Vector malleihin Vector Active -paketin veloituksetta. Esim. 2.0t Vector Nordic A5 ei vaikuttaisi ollenkaan hassummalta paketilta...
http://www.saab.fi/main/image/brochure/ ... 070901.pdf
Eski
Viimeksi muokannut Eski, Ti Loka 16, 2007 12:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 9-5 TurboPilot
Noita EUF-alkuisia ysivitosia on tullut nyt bongattua pari muutakin.
Viime viikon tiistaina Jyväskylässä tuli joku armeijan herra iso herra vastaan harmaalla farkulla EUF-18* ja sunnuntaina Pieksänmäellä punainen Aeron näköinen EUF-188.
Saappi varmaan saanut halvalla läjän rekkareita, tai sitten muutkin kuskit ajelevat EUForiassa.
Viime viikon tiistaina Jyväskylässä tuli joku armeijan herra iso herra vastaan harmaalla farkulla EUF-18* ja sunnuntaina Pieksänmäellä punainen Aeron näköinen EUF-188.
Saappi varmaan saanut halvalla läjän rekkareita, tai sitten muutkin kuskit ajelevat EUForiassa.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: 9-5 TurboPilot
Eski kirjoitti että olivat öljynvaihdossa laittaneet 0w40 mobilia, oliko kyseessä merkkihuolta? Omani oli juuri huollossa auto Åströmmillä ja tuli taas asentajan kanssa juteltua öljyistä, kun mainitsin vaihtavani itse 10 tuhannessa öljyt ja suodattimen. Asentaja meinasi että 0w40 öljy on liian ohutta ja tehdas suosittelee 5w öljyjä. On kuulemma yksi syy näihin tasapainoakselien hampaiden silpuuntumisiin. Ovat käyttäneet mobil 5w30 longlife öljyä täällä jo pari vuotta ja tätä tehdas suosittelee, shell helix 5w40 on myös ok, tätä olivat käyttäneet omassani Saksan merkkihuollossa 10t ja 40t huolloissa.
Tämä rauhoitti itseäni, kun olen omissa pähkäilyissäni tullut samaan lopputulokseen. Tosin uudemmissa 04> eteenpäin näitä ongelmia ei pitäisi olla. Omaani tehtiin 90t huolto ja uusittiin huohotin systeemi, vanhakin oli hyvässä kunnossa, letkut ehjät ja puhtaat,öljyloukku ok, eikä kone kuluta öljyä. Laitettiin varmuuden vuoksi, voi ilmeisesti vaikuttaa 8v ylläpito-ohjelman takuuseen, asentaja meinasi. Suoraan huollosta katsastukseen ja inssi ei meinannut pysyä housuissa, kehua tuli niin paljon auton kunnosta joten hyvillä mielin duuniin.
Tämä rauhoitti itseäni, kun olen omissa pähkäilyissäni tullut samaan lopputulokseen. Tosin uudemmissa 04> eteenpäin näitä ongelmia ei pitäisi olla. Omaani tehtiin 90t huolto ja uusittiin huohotin systeemi, vanhakin oli hyvässä kunnossa, letkut ehjät ja puhtaat,öljyloukku ok, eikä kone kuluta öljyä. Laitettiin varmuuden vuoksi, voi ilmeisesti vaikuttaa 8v ylläpito-ohjelman takuuseen, asentaja meinasi. Suoraan huollosta katsastukseen ja inssi ei meinannut pysyä housuissa, kehua tuli niin paljon auton kunnosta joten hyvillä mielin duuniin.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Re: 9-5 TurboPilot
Öljyt vaihdettiin PCS:llä. M2007 huoltokirjassa sanotaan näin: "Mahdollisimman hyvän toiminnan vuoksi Saab suosittelee turboahdettuihin bensiinimoottoreihin 0W-30 tai 0W-40, muita viskositeettejä kuin 0W-30 tai 0W-40 ei saa käyttää.
Tuossa kuva huoltokirjasta todisteeksi:
http://i63.photobucket.com/albums/h149/ ... G_1612.jpg
Eski
Tuossa kuva huoltokirjasta todisteeksi:
http://i63.photobucket.com/albums/h149/ ... G_1612.jpg
Eski
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: 9-5 TurboPilot
Mielenkiintoista, milloinkahan tuo suositus on muuttunut ohjekirjassa, 02 kirjassa lukee muistaakseni 0w40 vain poikkeuksellisen kylmissä olosuhteissa. Tältä asentajalta en huomannut kysellä eri vuosimallien suosituseroja, olisikohan 04> eteenpäin. Kyseinen firma on alunperin OPEL GM autoihin erikoistunut, vain muutama asentaja erikoistunut saabeihin tosin niitähän nämä saabitkin alkavat olla.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
-
- "Aero"
- Viestit: 397
- Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
- Paikkakunta: Vaasa
Re: 9-5 TurboPilot
Tismalleen saman vastauksen sain saabilta, kun kysyin suositusta -01 malliseen!Eski kirjoitti: "Mahdollisimman hyvän toiminnan vuoksi Saab suosittelee turboahdettuihin bensiinimoottoreihin 0W-30 tai 0W-40, muita viskositeettejä kuin 0W-30 tai 0W-40 ei saa käyttää.
Tuossa kuva huoltokirjasta todisteeksi:
http://i63.photobucket.com/albums/h149/ ... G_1612.jpg
Eski
Kun saab suosittaa (määrää) uuden auton moottoriin parempaa öjjyä kuin aikaisemmissa oppaissa on ollut, niin kyllä kai sitä on syytä käyttää vanhemmissakin malleissa, niissähan varsinkin ne öljyn tuomat ongelmat ovat olleetkin!
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... us#p409990
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
Re: 9-5 TurboPilot
Onkos tuosta GM:n 5W-30:stä mihinkään ? Näytti olevan aika lirua silmämääräisesti. Mitäs öljyä itse käytät,9-5T ?
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
-
- "Aero"
- Viestit: 397
- Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
- Paikkakunta: Vaasa
Re: 9-5 TurboPilot
Eskin uusi auto on ostettu keskellä männyttä kesää, jonka öljysuosituksen (-määräyksen) tuossa näimme, niin koska, mistä ja mihin on tullut tuo uusin "määräys"?9-5T kirjoitti:Uusin "määräys" on sellainen että esim. tämä GM-LongLife 5W30 Saabilla tarjouksessa ollut 17,50e/5l motonet 25,90e/5l kelpaa hyvin kaikkiin vaatimatta 30000km vaihtovälin lyhennystä.9-5/2,3LPT kirjoitti: Kun saab suosittaa (määrää) uuden auton moottoriin parempaa öjjyä kuin aikaisemmissa oppaissa on ollut, niin kyllä kai sitä on syytä käyttää vanhemmissakin malleissa
Tämä tuntuu ja on selvää jankuttamista, mutta kun puhumme ilmeisesti ko. moottoreiden tärkeimmästä "vakuutuksesta", niin ei olisi pahaksi vaikka meillä kaikilla olisi tiedossa saabin viimeisin "määräys", aina!
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).