On kuulemma......O.K. kirjoitti: onko polttoaineenkulutuksessa eroja softien välillä.
Saab 9-5 2.3t viritys softa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Saab 9-5 2.3t viritys softa
Re: Saab 9-5 2.3t viritys softa
PPC on se laite, jolla BSR:n softa ajetaan sisään autoon. Samalla laitteella saa virityksen pois esim. katsastukseen mennessä.Jonttu-v kirjoitti:Entä näkyykö PPC?
BSR:ää on varmaan eniten vireistä, enkä ole kuullut ongelmista.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
Re: Saab 9-5 2.3t viritys softa
SP käytti ainakin jossakin kohtaa samaa softaa ja sen kanssa kannattaa pitää ilmamassamittari kunnossaHMK kirjoitti:Jonttu-v kirjoitti:Entä näkyykö PPC?
BSR:ää on varmaan eniten vireistä, enkä ole kuullut ongelmista.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Saab 9-5 2.3t viritys softa
Mulla hirsch (155kw)ja muutoskatsastettu suomeen. jarrut on alkuperäiset 288mm ja hyvin on pysyny leimassa. eipä siinä, kohta pitää kiekot ja palat vaihtaa. jospa päivittäisi sitten 308mm. eipä siitä haittaa ole.9-5T kirjoitti:Hirsch ei ole laillinen suomessa ilman jarru muutoksia. Miksi viritys täytyy piillottaa katsastussedältä?
edit
vai onko asia eri 2.3t ssä?
Re: Saab 9-5 2.3t viritys softa
Itselläni on BSR:n PPC steg 1 2.3tA:ssa. Ei mitään ongelmia, ja voin kyllä suositella. Eihän auton softa näy katsastuksessa, joten ei ole mitään syytä vaihtaa vakioksi ennen katsastusta.
PPC:n avulla virisoftan asennus on tosi vaivatonta, vaikka ei boksin vaihto sekään ole hankalaa.
Tulpat on vaihdettava useammin kuin vakiossa. Samoin automaattivaihteiston öljyt on vaihdettava riittävän usein jotta laatikko pelaa nätisti.
PPC:n avulla virisoftan asennus on tosi vaivatonta, vaikka ei boksin vaihto sekään ole hankalaa.
Tulpat on vaihdettava useammin kuin vakiossa. Samoin automaattivaihteiston öljyt on vaihdettava riittävän usein jotta laatikko pelaa nätisti.
Re: Saab 9-5 2.3t viritys softa
Renkaiden laillisuus sentään vaikuttaa oikeasti turvallisuuteen toisin kuin virityssofta.9-5T kirjoitti: Pidätkö laillisia renkaita vain katsastuksessa?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Saab 9-5 2.3t viritys softa
Aeron boxi purkaamolta MY 2000-2001. BSR mitannut 252 hv ja 401 Nm. Boxi 300 €, sekä asennus ja käynnistykseneston ohjelmointi n. 50 €
9-5 2.3 MY2008
Re: Saab 9-5 2.3t viritys softa
Hirsch oli jo muutoskatsastettu Saksassa ja alusta myös. Saksan rek. otteessa oli selvitys muutoksista. Suomessa rekisteröintikatsastuksessa paperille tarttui vain alkup. moottoriteho ja nykyiset kilowatit. Eli inssi mokas myös alustan laittaa rekisteriotteeseen. Myös oma moka ku en tajunnut sitä silloin vaatia, olin niin hurmoksessa uudesta autosta9-5T kirjoitti: Muutoskatsastuksessa on tapahtunut virhe, jarrut olisi tarvinnut muuttaa 2.3T alle (220hv) vastaaviksi, vertailuauton oltava samaa mallisarjaa eli 98-05. Tiedän toisenkin Hirschin jossa katsastussetä on mokannut.
Re: Saab 9-5 2.3t viritys softa
Saab 9000 2.3i CD v.1990
Saab 9-5 2.0t automaatti -99 Wagon
Saab 9-5 2.0t automaatti -99 Wagon
Re: Saab 9-5 2.3t viritys softa
Kysymyksistäsi päätellen taitaa olla yksinkertaisinta, että soitat PCS Jyväskylään ja sovit ajan BSR sofftan päivitykseen, viet auton sinne ja haet pois parin tunnin kuluttua. Näin on vaivattominta ja yksinkertaisinta ja säästyt monelta murheilta,
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Re: Saab 9-5 2.3t viritys softa
Jep, paitsi ettei siinä PPC:n asennuksessa kahta tuntia mene... Tuon Elkpartsilta linkitetyn viriboksiin asennukseen ei tarvita PPC:tä, mutta varamoottori kannattaa hankkia valmiiksi
Eski
Eski