Jälkiasennusxenoneista?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Tuli viikko sitten istuskeltua Mondeon takapenkilla noiden lisävalojen takia, mutta noista jälkiasennusxenoneista eivät olleet yhtään kiinnostuneet, eivätkä sumuvaloissa olevista parkeista :lol:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
TjK
"Viggen"
Viestit: 547
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 12:43
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TjK »

Jaa? Joutuko ottamaan lisävalot pois?
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

yksi täytyy ottaa pois, eivät olleet yhtään kiinnostuneita referenseistä :wink:

Nyt rupeaa päivät olemaan jo niin pitkiä, että lähtevät kaikki odottamaan syksyä 8)
Saab 9-3 TTID Vector 2008
JouniH
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 15:55
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja JouniH »

Frostgrey kirjoitti:yksi täytyy ottaa pois, eivät olleet yhtään kiinnostuneita referenseistä :wink:
Niin oliko sulla kolme kpl lisävaloja? En ymmärrä lakia, että lisävaloja pitäisi olla parillinen määrä. :lol: Jos ei paskalakki kiinnostunu referenssistä niin pistä seuraavaksi neljä lamppua. :wink:
Audi A4 2.0TFSIq
TjK
"Viggen"
Viestit: 547
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 12:43
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TjK »

Nyt on umpiot keulalla.. Itse vaihtotyö ei vieny ku vajaan tunnin, umpiot on helppo ottaa irti. Vain 3 ruuvia.
Kuvia:
http://www.jobori.net/saabclub/thumbnails.php?album=74
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4953
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Tuha »

TjK kirjoitti:Nyt on umpiot keulalla.. Itse vaihtotyö ei vieny ku vajaan tunnin, umpiot on helppo ottaa irti. Vain 3 ruuvia.
Kuvia:
http://www.jobori.net/saabclub/thumbnails.php?album=74
Mistä ostit umpiot ja paljonko köyhdyit???
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
TjK
"Viggen"
Viestit: 547
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 12:43
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TjK »

Ruotsista ostin käytettynä ja tuli rahteineen maksamaan vähä päälle 400 euroa.
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2709
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

En tiedä onko jo ollut esillä, mutta jos on asentanu xenonit lyhyisiin, tai on ne jo valmiiksi ja pitkien väriero häiritsee, niin saatavilla on myös halogeenipolttimoita, joilla saa värieroa tasattua melko hienosti.

http://www.autolamps-online.com/halogen ... centre.htm

Tässä vielä erään Volvoilijan ottamia kuvia, millanen muutos on :)

http://www.volvere.fi/xenon3.htm

Tosin muistaakseni noikin 5000K lamput on laittomat, mutta... 8)
Tomppa & Saabit myyty :(
JouniH
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 15:55
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja JouniH »

Rommitommi kirjoitti:En tiedä onko jo ollut esillä, mutta jos on asentanu xenonit lyhyisiin, tai on ne jo valmiiksi ja pitkien väriero häiritsee, niin saatavilla on myös halogeenipolttimoita, joilla saa värieroa tasattua melko hienosti.

http://www.autolamps-online.com/halogen ... centre.htm

Tässä vielä erään Volvoilijan ottamia kuvia, millanen muutos on :)

http://www.volvere.fi/xenon3.htm

Tosin muistaakseni noikin 5000K lamput on laittomat, mutta... 8)
Mulla oli aluksi tuomoset "xenon halogeeni" lamput ja ne oli paskat. Vie aika paljon valotehoa siitä lampusta tuo tumma sininen polttimon päällä.
Audi A4 2.0TFSIq
JouniH
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 15:55
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja JouniH »

TjK kirjoitti:Nyt on umpiot keulalla.. Itse vaihtotyö ei vieny ku vajaan tunnin, umpiot on helppo ottaa irti. Vain 3 ruuvia.
Kuvia:
http://www.jobori.net/saabclub/thumbnails.php?album=74
Mulle tuli kans alkuperäiset xenon umpiot postissa. Toimiiko lamput ilman automaattista korkeuden säätöä? Teitkö jotain muita muutoksia?
Audi A4 2.0TFSIq
Sabaman
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2005 09:22
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sabaman »

Ihan pakko kertoa semmonen juttu, että nyt on ajeltu xenoneilla noin 23tkm/8kk ja molemmat xenon polttimot meni 3 viikon välillä rikki, eli sammuivat uudelleen sytytys pulssista.
Nyt on uudet molemmissa ja vieläpä eri merkkiset. Sävyero edellisellä eriparilla ei ollut iso ja nykyisestä ei vielä voi sanoa mitään.

On kyllä tosi hyvät valot, mutta ei ilm. kovin pitkäikäiset.

Mites te muut, paljonko mittarissa samoilla polttimoilla?
Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
JouniH
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 15:55
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja JouniH »

Mikä varaosa numero on johdolla joka menee xenon sytyttimestä umpioon tulevaan johtoon kiinni? Elikkä ei se johto joka menee polttimon kantaan.
Audi A4 2.0TFSIq
mjava
"Turbo"
Viestit: 290
Liittynyt: Ke Heinä 05, 2006 21:12
Paikkakunta: Tampere

Re: Jälkiasennusxenoneista?

Viesti Kirjoittaja mjava »

Testasin Volvoa jälkiasennusxenoneilla (Xenon-polttimo normaalissa umpiossa).

Viiveestä voin todeta, että kun valo on lämmin, viivettä tuskin huomaa eri asia on silloin, kun pitkät kytketään ekan kerran. Useimmiten tilanne on se, että pitkät otetaan pois vastaantulevan auton takia ja kytketään sitten uudelleen, tällöin lamppu pysyy lämpimänä ja viivettä ei juurikaan ole.

Kyseisessä "autossa" on pitkillä ja lyhyillä omat polttimonsa
NG 9-5 2.0 Aero XWD -10
96 Super -78

Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
vwkupla6
Matalapaineturbo
Viestit: 197
Liittynyt: Ke Touko 16, 2007 17:44
Paikkakunta: säkylä

Re: Jälkiasennusxenoneista?

Viesti Kirjoittaja vwkupla6 »

nyt rupes itseäkin hiukan himottamaan laittaa xenonit pitkiksi :twisted:
eli minkä merkkisiä kannattaa harkita, kun ei tee mieli ihan mitää kiina/korea tavaraa laittaa(tosin nykyään kaikki tehdää halpatuotanto maissa).
:saab:
saab 9-5 2.3t vm.1998 BSR stage 3, mitsu TD04-15T
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Re: Jälkiasennusxenoneista?

Viesti Kirjoittaja tami »

Tänään tempaisin uuden uutukaisen AMP:n xenonsetin femman keulalle. Kuskinpuolella homma pelasikin komeasti, vänkkärinpuolelle siirryttäessä tulikin sitten mutkia matkaan.
Xenon syttyy ja alkoi saman tien muistuttaa discoa, välkyi nopeaan tahtiin perkeleesti ennenkuin ehdin sammuttaa. Vänkkärinpuolen kytkemisen jälkeen kuskinpuoli välkkyi samoin. Piuhat irti vänkkäriltä ja kuskinpuoli yksinään pelaa taas komeasti. Uudestaan kokeiltaessa välkkyvä xenon syttyy erittäin himmeästi ehkä kahdeksi sekunniksi ja sitten sammuu kokonaan. Kokeilin sitten vänkkärillä hehkuilla ja ne pelaavat niinkuin kuuluukin. Siis missä ongelma?
Onko kellään hajua mikä voisi olla hajalla...? Polttimo rikki, ballasti...?
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Vastaa Viestiin