Jakopää + Kokkola

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
jowa
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ke Tammi 28, 2009 12:01
Paikkakunta: Kokkola

Re: Jakopää + Kokkola

Viesti Kirjoittaja jowa »

Päätinpä tehdä remontin ite, ja kahen päivän urakka olisi nyt ohi. Oli kyllä aikamoinen urakka kun ei ole ennen paljoakaan ruuvannu, onnistuhan se loppujen lopulta WIS:in ohjeiden kera mutta 6,7h sijaan meni noin 22h :) Paineilmalla ja nosturilla olis taatusti päässyt ohje-aikaan :)

Muutama asia jäi askarruttamaan:

- Viides vaihde ei mee päälle ilman suostuttelu, ei liene kovin vakava asia. Onnistuin varmaan sössimään vaihteensiirtäjää jotenkin. Taisin laittaa sen paikalle ennenkuin kaikki moottorityynyt olivat paikallaan.
- TCS valo syttyy vähän väliä, eli menee pois päältä. Ei auta muu kuin sammuttaa auto ja käynnistää uudestaan.
- On alkanu nykii kun kiihdyttää ja muutenkin tuntuu että on tehot hukassa. On tyyliin yks nykiminen/kiihdytys.
- Autoa käytettiin noin 15min tyhjäkäynnillä ja 30min koeajo, vieläkin jakopää pitää mielestäni hiukan liikaa ääntä.

Ja sokerina pohjalla onnistuin rikkomaan sisemmän vetarin suojakumen kun sitä moottoria yritettiin siirtää lievästi sivuun, oli muutenkin aika haurasta kumia joten ehkä oli vaan hyvä asia.

Pitääpä laittaa jotain kuvia kun muistan hakea kameran tallilta.
jowa
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ke Tammi 28, 2009 12:01
Paikkakunta: Kokkola

Re: Jakopää + Kokkola

Viesti Kirjoittaja jowa »

Kyllä se tuntuu että nykii jos vähänkään enemmän antaa kaasua, täytyypä maanantaina mennä lukemaan vikakoodit.

Onko kellään mitään hajua mistä nää oikein vois johtua? Mistä pitäisi lähteä hakemaan? Hiukan se tehottomuus ja nykiminen viittais ilmavuotoon tai IMM, vai? Mut se TCS on kyl jotain mistä minä en tiedä mistään mitään. Kerran oli myöskin niin että ABS/TCS sekä käsijarru valot jäi palaamaan. Sammuivat taas kun käynnisti uudestaan.
jowa
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ke Tammi 28, 2009 12:01
Paikkakunta: Kokkola

Re: Jakopää + Kokkola

Viesti Kirjoittaja jowa »

Hiljasta porukkaa tänään...

Oltiin "iltalenkillä" perheen kans ja auto sammu kesken matkan, kaikki valot sytty palaamaan, check engine mukaanlukien ja summeri huusi. Eikä lähtenyt enää käyntiin. Soitto isälle ja hinattiin pihaan, käytettiin akkua muutaman minuutin irti mutta ei lähtenyt.

Kahvin jälkeen starttas mutta kävi ailahtelevasti, joskus ok, joskus yskien. Sain ajettua sen tuttavan korjaamolle mutta sammu kuten aiemminkin tienlaitaan, tällä kerralla lähti uudestaan käyntiin. Huomenna luetaan vikakoodit mutta hiukan tämä haiskahtaa kampiakselin asentoanturilta, vai mitä mieltä asiantuntijat ovat?

Hiukan hirvittää jakopäärempan jälkeen tällainen vika, toivotaan parasta pelätään pahinta.
jowa
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ke Tammi 28, 2009 12:01
Paikkakunta: Kokkola

Re: Jakopää + Kokkola

Viesti Kirjoittaja jowa »

Noniin no ehkä "kaikki" valot on hieman väärä sananvalinta mutta monta niitä kuitenkin oli, varoitusvaloja siis. SID:n summeri se ei voinu olla koska se ei ole piipannu pariin viikkoon, ei käynnistäessä ilman turvavyötä eikä vilkuttaessa. Kun istu ratin takana kuulu alhaalta vasemmalta, sulakerasian suunnalta.
jowa
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ke Tammi 28, 2009 12:01
Paikkakunta: Kokkola

Re: Jakopää + Kokkola

Viesti Kirjoittaja jowa »

Äsken sain kuulla että vika on selvinnyt ja korjattu, sytytyskasetin maajohto oli irrallaan imusarjan alla. Ja että nyt on auto testattu ja todettu toimivan. Oli näköjään lähtenyt irti siinä rytäkässä kun moottoria oltiin ränklätty.

Uskomatonta kuinka paljon pikku johto voi saada aikaseksi.

Kiitokset kuitenkin 9-5T:lle vastauksista.
vwkupla6
Matalapaineturbo
Viestit: 197
Liittynyt: Ke Touko 16, 2007 17:44
Paikkakunta: säkylä

Re: Jakopää + Kokkola

Viesti Kirjoittaja vwkupla6 »

ittellä olis tarkotus nyt kesällä tehdä myös jakopäähän remppa saabin ja ajattelin ottaa koko moottorin pois. mitenkä kannattaako ottaa ylä vai alakautta ja laatikon kanssa vai ilman....
saab 9-5 2.3t vm.1998 BSR stage 3, mitsu TD04-15T
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
Vastaa Viestiin