Aika paljon täällä on viime aikoina moitittu kulkineita - kehutaan edes vähän.
Eilen illalla vaihdoin oman Saabikkaan H7+H7 ajovaloihin uudet Valeon lasit. Pistin merkille ettei umpioiden heijastuspinnoissa ollut havaittavissa pienintäkään himmentymistä, hapettumista, rikamaa tms., vaikka valoilla on ikää jo 9 vuotta.
(Ainakin) jotkut komponentit on siis historiassa tehty laadukkaasti.
Vanhat lasit olivat jo aivan himmeiksi hiekkapuhalletut ja hangatut. Uusilla, kirkkailla laseilla valoteho korjaantui ainakin autokatoksen seinää vasten huomattavasti.
Kehutaan välillä
Kehutaan välillä
Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Re: Kehutaan välillä
Kyllähän suurin osa ajasta on pelkkää hymyä tuon 9-5:n kanssa. Aina näistä ongelmista purnataan äänekkäämmin ja hyväkin niin koska auttaahan se muita jotka epäilee samaa vikaa omassa autossa.
Varsinkin nyt sen huomaa kun sain huollon tunarointien takia sijaisautoksi Opel Vectran. On kyllä niin persoonaton kulkine verratuna Saabiin. Kiihtyvyys, vakaus, ohjauksen tuntuma, ilmastoinnin toiminta, sisätilan detaljit ja jopa soitin (verrattuna AS2) jää ihan altavastaajiksi verrattuna 9-5:een.
Tarkkaan piti miettiä mikä 2007 Vectrassa on ehkä parempaa kuin omassa. Tulokseksi saatiin: pienempi kulutus (selvä asia kun vertaa tehoa & painoa), isompi "SID":in näyttö, hetkellisen kulutuksen näyttö, silmälasikotelo katossa (noh, tosi tarpeellinen?), mitään muuta ei sitten löytynytkään. Listasta toisinpäin tulisi liian pitkä kirjoitettavaksi. Aika hyvin ottaen huomioon autojen 8v ikäeron.
On se hieno auto.
Varsinkin nyt sen huomaa kun sain huollon tunarointien takia sijaisautoksi Opel Vectran. On kyllä niin persoonaton kulkine verratuna Saabiin. Kiihtyvyys, vakaus, ohjauksen tuntuma, ilmastoinnin toiminta, sisätilan detaljit ja jopa soitin (verrattuna AS2) jää ihan altavastaajiksi verrattuna 9-5:een.
Tarkkaan piti miettiä mikä 2007 Vectrassa on ehkä parempaa kuin omassa. Tulokseksi saatiin: pienempi kulutus (selvä asia kun vertaa tehoa & painoa), isompi "SID":in näyttö, hetkellisen kulutuksen näyttö, silmälasikotelo katossa (noh, tosi tarpeellinen?), mitään muuta ei sitten löytynytkään. Listasta toisinpäin tulisi liian pitkä kirjoitettavaksi. Aika hyvin ottaen huomioon autojen 8v ikäeron.
On se hieno auto.
Re: Kehutaan välillä
Niin kovin usein sitä unohdetaan ne hyvät asiat ongelmien ilmaantuessa. Itsellä ei ole mitään muuta kuin pelkkää hyvää sanottavaa omasta -01 9-5:sta. En yksinkertaisesti keksi mitään haukkumista siitä.Eipä silti vaikka se olisi maailman paskin auto, en siitä täällä isoon ääneen ruikuttaisikaan.
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
Re: Kehutaan välillä
Juu kehutaan vaan...
Mulla on duunpuolesta ollut vaikka ja minkälaisia "kotteroita" Kaikki uusia liisareita, mutta kyllä ne oli kaikki 9-5:ä huonompia... (Citikka, Folkkari, Ooppeli, skoda) Kaikissa liisariautoissa oli enemmän vikaantumisia verrattuna nyt alla olevaan 2004 vm Saappiin.
-Joten en voi olla kuin tyytyväinen.
Mulla on duunpuolesta ollut vaikka ja minkälaisia "kotteroita" Kaikki uusia liisareita, mutta kyllä ne oli kaikki 9-5:ä huonompia... (Citikka, Folkkari, Ooppeli, skoda) Kaikissa liisariautoissa oli enemmän vikaantumisia verrattuna nyt alla olevaan 2004 vm Saappiin.
-Joten en voi olla kuin tyytyväinen.
Saab 9-5 Wagon
Re: Kehutaan välillä
-04 ja 103tkm mittarissa. kerta vuoteen huollossa ja 10tkm välein öljynvaihto.
- 06 akku vaihtoon takuuseen kun vuoti saumasta
- 08 virtalukko
- 09 iskunvaimentimet. "yllättäen" takaiskarit olivat antautuneet
Aika vähällä päästy 5v/100tkm. Iskareiksi laitettiin sportalustan iskarit niin alusta on nyt sellainen kuin olisi pitänyt olla jo tehtaalta lähtiessään.
- 06 akku vaihtoon takuuseen kun vuoti saumasta
- 08 virtalukko
- 09 iskunvaimentimet. "yllättäen" takaiskarit olivat antautuneet
Aika vähällä päästy 5v/100tkm. Iskareiksi laitettiin sportalustan iskarit niin alusta on nyt sellainen kuin olisi pitänyt olla jo tehtaalta lähtiessään.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Re: Kehutaan välillä
9-5 ostohetkellä olleiden vikojen eli SID:n, suuttimien paluuletkujen ja starttimoottorin vaihdon ja keskikonsolin sähköikkunoiden kytkimen puhdistuksen lisäksi ei ole tarvinnut tehdä mitään normaaleiden huoltotoimenpiteiden lisäksi.
Tässäkin foorumissa kiroiltu taka-akseliongelma puuttuu täysin. Iskarit on alkuperäiset ja jostain käsittämättömästä syystä kunnossa.
Tässäkin foorumissa kiroiltu taka-akseliongelma puuttuu täysin. Iskarit on alkuperäiset ja jostain käsittämättömästä syystä kunnossa.
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)