Tehot hukassa hetken
Tehot hukassa hetken
Aero temppuili taas eilen. Tehot hävisi täysikaasu kiihdytyksen jälkeen. Ei enää nostanut ahtopaineita mittarin mukaan kuin keltaisen puoliväliin, ja hetkittäin vähän yli pienillä vaihteilla. Vitosella aika tarkalleen keltaisen puolessa välissä tuli stoppi. Auto tuntui todella laiskalta. Aamulla sama juttu, kun lähdin Kuopiota kohti. No sitten tapahtui ihme, kun parinkymmenen kilometrin jälkeen ohitin rekkaa. Auto meni taas! Tehot ihan ennellaan. Toimi koko loppu päivän ihan normaalisti. Merkkikorjaamo ei suostunut ottamaan autoa tarkastukseen, kun ei kerta mitään valoja ollut syttynyt kojetauluun ja nyt toimii normaalisti. Sanoivat vaan, että erittäin todennäköisesti on ollut hukkaportti jumissa.
Onko muilla käynyt vastaavaa ja kuulostaako tuo loogiselta syyltä tuohon temppuiluun.
Onko muilla käynyt vastaavaa ja kuulostaako tuo loogiselta syyltä tuohon temppuiluun.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Mulla on 9-3 tehnyt samaa välillä eikä mitään vikaa missään ja asiaa selvitellään parhaillaan. Kesän aikana kaksi kertaa tehnyt ton toisella kertaa satoi +15 ja toisella aurinko paistoi +20. Eli auto pudottaa itsensä jostain syystä peruspaineille eikä auta ecun resetointi, ei kalibroinnit. Seuraavana aamuna taas kulkee. Ihme juttu.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Voisin kirjoittaa identtisin kertomuksen omasta Tre:n reissusta eilen.
Menomatkalla kone antoi lähes pelkästää peruspainetta (noin keltaisen puoliväli saabin oman mittarin mukaan). Toki paineet nousi aina aluksi normaalilukemiin, mutta tipahtivat lähes välittömästä alas takaisin peruspaineille. Sama toistui oli silmässä sitten mikä vaihde tahansa, 3, 4, 5.
Hlinnasssa lopetin kokeilut kun ei mikään auttanut, jäähdyttely, rento polkeminen jne. Juuri ennen Tamperetta aloitin polkemisen uudestaan ja ylläri ylläri, nyt auto toimi moittettaa. Takisin kun ajoin iltapäivällä niin yritin tarkoituksella saada vikaa näkyviin, mutta ei niin ei. Ei edes neljä perättäisetä 2500-5500 kiihdytystä nelosella saanut vikaa esiin.
Vaikea tosta on mennä veikkaamaan missä vika on kun sen esiintyminen ei ole loogista. Ehkä kyse on jälleenkerran moottorin ominaisuudesta, kun kaksi B235R:ää piiputtaa samana päivänä identtisesti. Oliko muita B235R autoja eilen aamulla liikenteessä? Jos oli niin havaitsitko vastaavaa vikaa
Menomatkalla kone antoi lähes pelkästää peruspainetta (noin keltaisen puoliväli saabin oman mittarin mukaan). Toki paineet nousi aina aluksi normaalilukemiin, mutta tipahtivat lähes välittömästä alas takaisin peruspaineille. Sama toistui oli silmässä sitten mikä vaihde tahansa, 3, 4, 5.
Hlinnasssa lopetin kokeilut kun ei mikään auttanut, jäähdyttely, rento polkeminen jne. Juuri ennen Tamperetta aloitin polkemisen uudestaan ja ylläri ylläri, nyt auto toimi moittettaa. Takisin kun ajoin iltapäivällä niin yritin tarkoituksella saada vikaa näkyviin, mutta ei niin ei. Ei edes neljä perättäisetä 2500-5500 kiihdytystä nelosella saanut vikaa esiin.
Vaikea tosta on mennä veikkaamaan missä vika on kun sen esiintyminen ei ole loogista. Ehkä kyse on jälleenkerran moottorin ominaisuudesta, kun kaksi B235R:ää piiputtaa samana päivänä identtisesti. Oliko muita B235R autoja eilen aamulla liikenteessä? Jos oli niin havaitsitko vastaavaa vikaa
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Jos hukkis on jumiutunut asentoon "auki" niin moottori ei nosta paineita millään vaihteella. Jos paineet nousee ylös ja sitten tippuu löytyy syy säädön puolelta.
Omassa autossani paineet pysyivät ylhäällä noin pari senkuntia ennen tippumista, joten ei se hukkis ainakana auki ollut vedon alkaessa.
Omassa autossani paineet pysyivät ylhäällä noin pari senkuntia ennen tippumista, joten ei se hukkis ainakana auki ollut vedon alkaessa.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Hmmm... mielenkiintoista, 2.0t tehtaan virillä teki ihan saman kaksi kertaa Jämsä-Jaala siirtymällä alkukesästä. Pintakaasulla mentiin ihan normaalisti mutta ohi ei tarvinnut lähteä, vitosella ja nelosella ei kiihtynyt sadan mittarista mihinkään, kolmosella sen verran että kilometrin suoralla olis päässyt ohi. Muutaman kilometrin ajon jälkeen lähti taas ihan normaalisti kunnes hukkasi ahdot uudestaan.
Kävi määräaikaishuollossa sen jälkeen missä ei "yllättäen" löydetty mitään vikaa. Totaalista tehojen häviämistä ei ole sen jälkeen tapahtunut, välillä vaan on selkeästi osa hevoista nukkumassa.
Kävi määräaikaishuollossa sen jälkeen missä ei "yllättäen" löydetty mitään vikaa. Totaalista tehojen häviämistä ei ole sen jälkeen tapahtunut, välillä vaan on selkeästi osa hevoista nukkumassa.
Tapahtui EU-reissullani (Pistän myöhemmin vielä oman topicin reissusta):
Varjossa 38 astetta ja alla 9-5 Aero automaatti 2002. Yht'äkkiä ei Ringillä noussutkaan ahdot, vaan mittari jäi keltaisen puoleenväliin ja automaattikin sekoili omiaan. Jonkin aikaa nätisti ajeltuani kaikki toimi taas hyvin. Seuraavana päivänä saksan baanalla audin imussa samassa lämmössä hieman yli 200 mittarissa ja check engine valo alkoi vilkkumaan. Vilkkui muutaman sekuntin ja sammui.
Onneksi olin matkalla Frankfurttiin, jossa on iso Saab-keskus. Siellä todettiin, että auton softa oli menny jotenkin sekaisin ja syöttänyt vääriä arvoja koneeseen. Tulpat jouduttiin vaihtamaan, sekä koneen & automaatin softat. Nykyään automaatti vaihtaa pehmeämmin, kuin koskaan (monta kertaa huollon yhteydessä on valitettu nykivästä automaatista, mutta mitään ei ole osattu tehdä Suomessa!) ja ahtomittari nousee hieman enemmän punaisen puolelle, kuin ennen. Eli hyvä vain, että sekosi
Koko touhu kesti 3h ja pesivätpähän auton pyytämättä, eikä siitä mitään veloitettukaan. Hienoa toimintaa Saksassa siis!
Varjossa 38 astetta ja alla 9-5 Aero automaatti 2002. Yht'äkkiä ei Ringillä noussutkaan ahdot, vaan mittari jäi keltaisen puoleenväliin ja automaattikin sekoili omiaan. Jonkin aikaa nätisti ajeltuani kaikki toimi taas hyvin. Seuraavana päivänä saksan baanalla audin imussa samassa lämmössä hieman yli 200 mittarissa ja check engine valo alkoi vilkkumaan. Vilkkui muutaman sekuntin ja sammui.
Onneksi olin matkalla Frankfurttiin, jossa on iso Saab-keskus. Siellä todettiin, että auton softa oli menny jotenkin sekaisin ja syöttänyt vääriä arvoja koneeseen. Tulpat jouduttiin vaihtamaan, sekä koneen & automaatin softat. Nykyään automaatti vaihtaa pehmeämmin, kuin koskaan (monta kertaa huollon yhteydessä on valitettu nykivästä automaatista, mutta mitään ei ole osattu tehdä Suomessa!) ja ahtomittari nousee hieman enemmän punaisen puolelle, kuin ennen. Eli hyvä vain, että sekosi
Koko touhu kesti 3h ja pesivätpähän auton pyytämättä, eikä siitä mitään veloitettukaan. Hienoa toimintaa Saksassa siis!
STCF #3
Kuulostaa magneettiventtiilivialta, eikö?
Joskus lataa, joskus ei. Eli magneettiventtiilin sisältä on varmaan lohjennut pieni metallinpalanen lautasen reunasta, joka menee sopivasti venttiilin väliin jumittamaan ja tulee silloin tällöin pois välistä, jolloin auto ahtaa taas normaalisti! Itselläni tonnarissa magneettiventtiili temppuili useasti samalla tavalla, joten putsasin mankkuvenan. Sisältä tuli pieniä metallisiruja, jotka jumittivat venttiiliä satunnaisesti eli auto ahtoi vain 0.4bar... Putsamisen jälkeen on toiminut hienosti ja lataa.
Joskus lataa, joskus ei. Eli magneettiventtiilin sisältä on varmaan lohjennut pieni metallinpalanen lautasen reunasta, joka menee sopivasti venttiilin väliin jumittamaan ja tulee silloin tällöin pois välistä, jolloin auto ahtaa taas normaalisti! Itselläni tonnarissa magneettiventtiili temppuili useasti samalla tavalla, joten putsasin mankkuvenan. Sisältä tuli pieniä metallisiruja, jotka jumittivat venttiiliä satunnaisesti eli auto ahtoi vain 0.4bar... Putsamisen jälkeen on toiminut hienosti ja lataa.
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Sanokaas asiasta tietävät kuuluvatko autossani olleet oireet samaan sarjaan, kuin edelliset viestit:
Tankkasin auton muutama viikko takaperin ja läksin ajamaan eteenpäin. Kotvasen kuluttua läksin liikennevaloista ja auto ei kiihtynyt sitten mitenkään, ennen kuin kierrokset nousivat 2500:n yläpuolella. Tätä jatkui muutama tunti, jonka aikana auto jopa seisoi parkkiksella pari tuntua. Sitten vaan keskellä risteystä tuntui kova nykäys ja oireet katosivat.
Ja eikun seuraavana aamuna kärry Länsiautoon ja yllätys,yllätys ei mitään vikaa kun ajelivat Techin kanssa eikä tietenkään mitään virhekoodeja ollut jäänyt muistiin.
Vika ei ole uusinut.
Auto on 2003 2.3t Wagon.
Tankkasin auton muutama viikko takaperin ja läksin ajamaan eteenpäin. Kotvasen kuluttua läksin liikennevaloista ja auto ei kiihtynyt sitten mitenkään, ennen kuin kierrokset nousivat 2500:n yläpuolella. Tätä jatkui muutama tunti, jonka aikana auto jopa seisoi parkkiksella pari tuntua. Sitten vaan keskellä risteystä tuntui kova nykäys ja oireet katosivat.
Ja eikun seuraavana aamuna kärry Länsiautoon ja yllätys,yllätys ei mitään vikaa kun ajelivat Techin kanssa eikä tietenkään mitään virhekoodeja ollut jäänyt muistiin.
Vika ei ole uusinut.
Auto on 2003 2.3t Wagon.
Minulla myös tehot katosivat Tupoksen Teboililla tankkauksen jälkeen 9-5 Aerosta joskus vuosi sitten. Tosin tulivat takaisin n. 10 min. jälkeen.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
Joo...2.0t on tehnyt joskus rankkasateella saman. Epäilin itse, että
kone sai vettä kitusiin koska ilmiö alkoi moottoritiellä syvään lätäkköön
osumisen jälkeen (kun se 9-5:en putsarikin on niin alhaalla). Kolmen, neljän tunnin seisomisen jälkeen oli pollet tallella. Ehdittekö muuten seurata kulutusta kun moinen tehohävikki sattui kohdalle? Minulla SID näytti häiriön aikanna pari litraa normaalia suurempia lukemia.
kone sai vettä kitusiin koska ilmiö alkoi moottoritiellä syvään lätäkköön
osumisen jälkeen (kun se 9-5:en putsarikin on niin alhaalla). Kolmen, neljän tunnin seisomisen jälkeen oli pollet tallella. Ehdittekö muuten seurata kulutusta kun moinen tehohävikki sattui kohdalle? Minulla SID näytti häiriön aikanna pari litraa normaalia suurempia lukemia.
Muistaakos kukaan tankkauksen yhteydessä tehohävikin kokeneista, kuinka paljon tankkiin meni bensaa ? Minulla on sellainen muistikuva, että omalla kohdalla tankkiin meni päältä 60 litraa ja bensavalo ole palanut jo jonkin aikaa. Tuli vaan mieleen, että olisikohan tankissa ollut vettä tai muita epäpuhtauksia pohjalla, jotka sitten tankkauksen yhteydessä olisivan lähteneet liikkeelle.
Vaan eipä tuolla ole enää merkitystä kun ongelmia ei ole ollut muulloin. Tulipahan vaan pohdittua asiaa....
Vaan eipä tuolla ole enää merkitystä kun ongelmia ei ole ollut muulloin. Tulipahan vaan pohdittua asiaa....
Viimeksi muokannut koistha, Ma Syys 06, 2004 00:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.