Käytin Aeron päästömittauksessa, kun tankissa oli bioetanolia ja sain seuraavanlaisia arvoja:
Kierrokset 2152
Lambda 0.999
CO 0.004
CO2 14.68
HC 16
O2 0.00
COcor 0.004
Vähänkään fiksumpi olis käyttäny myös ennen softanvaihtoa, mutta en minä.
Mutta kertokaahan, kuinka rajust noi oikeasti poikkeaa Aeron (2004) bensakäytön mittauksista?
Aeron päästömittaus
Aeron päästömittaus
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
Re: Aeron päästömittaus
Eipä ole kukaan Aeron mittauksista vastannut, mutta tässä 2005 2,0t Hirsch tulokset (kilometreja n. 79k):axp102 kirjoitti:Käytin Aeron päästömittauksessa, kun tankissa oli bioetanolia ja sain seuraavanlaisia arvoja:
Kierrokset 2152
Lambda 0.999
CO 0.004
CO2 14.68
HC 16
O2 0.00
COcor 0.004
Vähänkään fiksumpi olis käyttäny myös ennen softanvaihtoa, mutta en minä.
Mutta kertokaahan, kuinka rajust noi oikeasti poikkeaa Aeron (2004) bensakäytön mittauksista?
Lambda 1,02
CO 0
CO2 14,70
HC 5
O2 0,44
Tuota COcor-arvoa ei A-katsastuksen lapussa ole eikä tarkkoja kierroksia (vain, että yli 2000 1/min mittaus). Tyhjäkäynnillä muuten samat lukemat, paitsi HC 4 ppm.
9-5 2,0t Wagon -05
Re: Aeron päästömittaus
TM 4/07:ssa oli 2,0t BioPowerille tehdyt EU 4 -normin mukaiset mittaukset. Suurimmat erot saatiin kylmässä (-7 C), jolloin etanolilla HC-päästö ei mennyt edes EU4:n raja-arvon alle ja oli yli kuusinkertainen bensaan verrattuna. Myös CO-päästö oli kylmänä yli kaksinkertainen bensaan verrattuna. Normin ulkopuolelta mitattiin myös aldehydit ja formaldehydit, joita etanolilla kertyi n. 25-kertaisesti (aldehydit) ja 11-kertaisesti (formaldehydi) bensaan verrattuna.
9-5 2,0t Wagon -05
Re: Aeron päästömittaus
Itse asiassa eilen minulle valaistiin tätä päästöasiaa hieman enemmän. Kertoivat, että ko. laitteet mittaavat vain koostumusta, ei määrää. On aika kumma juttu jos Tienkäyttäjäin Mahtilehti ole tätä tiennyt/kertonut. Siis näin ollen ne päästömittauslaput ovat sellaisenaan vertailukelvottomia.
Toisaalta, Totuuden Muokkaajan toimituksen intressit ja/tai ammattitaito kyseenalaistui silloinkin, kun oli vedeneristevertailun aika. En edes muista, mikä mokko sen voitti, mutta siinä testissä vesihöyryn läpäisykyky katsottiin HUONOKSI ominaisuudeksi, kun asia on nimenomaan päinvastoin. Olisi kyllä mukavaa hieman keskustella tuosta sen raadin kanssa.
Harmi, että jos jotain tutkitaan ja vertaillaan, niin se tehdään noin suurpiirteisesti. Varsinkin, kun kyseessä on ansaitusti tai ansaitsematta jonkin sortin "tiedostavan ostajan raamatun" aseman omaava lehti.
Toisaalta, Totuuden Muokkaajan toimituksen intressit ja/tai ammattitaito kyseenalaistui silloinkin, kun oli vedeneristevertailun aika. En edes muista, mikä mokko sen voitti, mutta siinä testissä vesihöyryn läpäisykyky katsottiin HUONOKSI ominaisuudeksi, kun asia on nimenomaan päinvastoin. Olisi kyllä mukavaa hieman keskustella tuosta sen raadin kanssa.
Harmi, että jos jotain tutkitaan ja vertaillaan, niin se tehdään noin suurpiirteisesti. Varsinkin, kun kyseessä on ansaitusti tai ansaitsematta jonkin sortin "tiedostavan ostajan raamatun" aseman omaava lehti.
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
9-5 Aero 2011
9-4X 2011